האם יוגבל מחיר העמדת רכב לטסט? דיווח מהכנסת

nitsansh

New member
האם יוגבל מחיר העמדת רכב לטסט? דיווח מהכנסת

ביום שני השבוע התקיים דיון בועדת הכלכלה של הכנסת על הצעת חוק שהגיש ח"כ חמד עמר שמטרתה להגביל את המחיר שדורשים מורי נהיגה על השימוש ברכב לטסט.
היה מוסכם על כל המשתתפים בדיון שהמחיר אינו פרופורציונאלי לעלות השימוש ברכב.
המצב למעשה הוא שהעמדת הרכב לטסט מהווה מרכיב משמעותי בהכנסות מורי הנהיגה ומהווה סבסוד של מחירי השיעורים שהם נמוכים מהמחיר הריאלי.
נציגי משרד התחבורה טענו שאין צורך בחוק מיוחד וניתן להכניס את הנושא לפיקוח באמצעות צוים במסגרת חוק הפיקוח על מחירי מוצרים ושרותים, וכבר מתקיימים במשרד דיונים בענין ולכן ביקשו לדחות את העלאת החוק להצבעה.
ח"כ עמר טען שהוא כבר מחכה 3 חודשים ודורש שהחוק יעלה להצבעה לפני היציאה לפגרה ב19 במרץ.
במהלך הדיון נמסר על ידי מורה נהיגה שבסקר שהזמין משרד התחבורה נמצא שההכנסה הממוצעת לפני מסים של מורה נהיגה היא כ6500 שח. משרד התחבורה טען שהסקר טרם הושלם ואינו יכול למסור את הנתונים.
בסיכום החליט יו"ר הישיבה דוד צור לדחות את הדיון לחודש מאי אחרי החזרה מהפגרה ולדרוש ממשרד התחבורה להציג את נתוני הסקר.

דיון נוסף שקיימה הועדה באותו יום היה על הצעות לסדר של מספר ח"כים בנושא הפרטת הטסטים.
הטענה העיקרית של המציעים ומספר משתתפים נוספים היא שמדובר במעין הליך שיפוטי ואסור להוציא אותו מידי המדינה.
בדיון עלה גם נושא המחסור בבוחנים והעיכוב שנגרם כתוצאה מכך. מתברר שיש חריגה של משרד התחבורה ממכסת התקנים שלו ולכן נציבות שרות המדינה אינה מאפשרת קבלת בוחנים חדשים במקום אלה שפרשו. עד שלא תופשר הקפאת התקנים לא צפוי שינוי במצב אלא להפך. הפתרון שהוצע להגדיל את מספר הטסטים לבוחן אינו מקובל עליהם מכיוון שלטענתם הם לא מקבלים את התשלום המגיע להם עבור שעות נוספות.
 
למעלה