האם יכול להיות מצב שאני משקיעה את הכסף שלי אצלכם

BALEDIN

New member
האם יכול להיות מצב שאני משקיעה את הכסף שלי אצלכם

ולא מקבלת אותו בחזרה?
 
סיכון וביטחונות- eLoan

הכספים שאת מפקידה מצויים בידי נאמן-BDO אשר אחראי עליהם, הדבר נועד בכדי ליצור הפרדה מבנית בין החברה לכספי המשקיעים ובמידה והחברה לא תעמוד לאורך זמן בהתחייבותיה הנאמן נכנס לנעלי החברה ואמור על ההחזרים והליך הגביה, כך שמבחינה הזו כספך שמור. לגבי ההשקעות עצמן, אלו הן השקעות בסיכון נמוך ובפיזור גבוה, זאת משום שהכספים שהמשקיעים מלווים בפלטפורמה מחולקים בין מאות הלוואת גם במידה ולווה לא עמד באותו החזר סך תיק ההשקעות שלך לא נפגע, שכן ההחזרים החודשיים שכוללים קרן וריבית מפצים על אותו החזר. לדוגמא, הפקדת 100,000 ש"ח ופיזרת אותן בין 332 הלוואת (300 ש"ח לכל הלוואה) . הריבית האפקטיבית השנתית על סך התיק עומדת על 7% (ממוצע) כלומר לאחר שנה הסכום שיצטבר בחשבונך יעמוד על 107,000 ש"ח. נניח ו-4 לווים לא שילמו החל מהחודש הראשון אזי תפסידי את הקרנות המושקעות 300X4=1200, כלומר בהפחתת הסכום שנגרע הסכום יעמוד על 104,800 ש"ח, הרווח ירד מ7% ל4.8% אך כספך (הקרן) בטח ולא נפגעה.
 

BALEDIN

New member
מה זה נאמן? מי נכנס לנעלים? לא ממש הבנתי את ההסבר

"הכספים שאת מפקידה מצויים בידי נאמן-BDO אשר אחראי עליהם, הדבר נועד בכדי ליצור הפרדה מבנית בין החברה לכספי המשקיעים ובמידה והחברה לא תעמוד לאורך זמן בהתחייבותיה הנאמן נכנס לנעלי החברה ואמור על ההחזרים והליך הגביה, כך שמבחינה הזו כספך שמור"
אבל לפי מה שאתה אומר גם 10 אנשים יכולים לא להחזיר את ההלוואה ואז אני אפסיד כסף, לא?
מה בדיוק התחיביות החברה?
ואם אתם לוכחים בטחונות איך יכול להיות מצב שהמשקיע מפסיד את כספו?
 
תפקיד הנאמן

נאמן במקרה שלנו היא חברה (BDO) שמחזיקה בכספי המשקיעים על ידי חשבון (בבנק לאומי) נפרד מחברת eLoan.
תפקידה של החברה (הנאמן)
א. להפריד בין כספי המשקיעים לכספי החברה (על מנת להבטיח שלא תבוצע מעילה או שימוש לא נאות בכספים)
ב. להבטיח שגם ובמידה וeLoan תפסיק לתפקד (נניח תפשוט רגל) אז המשקיעים לא יפגעו מכך משום שBDO תמשיך לתת להם שירות בדומה לeLloan בעיקר בכל הקשור להחזרים ולגביה.
&nbsp
 

BALEDIN

New member
תודה אני אשמח גם לתשובה לחלק השני של השאלות.

אבל לפי מה שאתה אומר גם 10 אנשים יכולים לא להחזיר את ההלוואה ואז אני אפסיד כסף, לא?
ואם אתם לוכחים בטחונות איך יכול להיות מצב שהמשקיע מפסיד את כספו?
נתתה מצב שבו 3 אנשים לא מחזירים את ההלוואה וזה נופל על המשקיע.
 
החזר הלוואה

תהליך בדיקת הלווים הוא מאוד קפדני, אנו מאשרים לווים שמחלקת החיתום מצאה שיש ביכולתם להחזיר, כמו כן הם חתומים על שטר חוב במידה ונצטרך לפעול מולם בהוצל"פ. אך חשוב מכל הוא הפיזור, במידה ומשקיע מפזר את כספו באופן נכון הוא הופך בלתי תלוי וגם אם 10 אנשים (מדוגמתך) לא החזירו החל מהתשלום הראשון ופיזרת נכון למשל 300 ש"ח לכל הלוואה, אזי 3,000 ש"ח נפגעו, אך בפועל קיבלת 107,000 ש"ח (על פי ממוצע של 7% שנתי) - 3,000 ש"ח. עדיין יוצא שהרווחת 4,000 ש"ח (כלומר 4% שנתי אפקטיבי) .
בפועל מתחילת פעילותינו אין לנו עדיין חדלות פירעון אחת (מתוך 5 מיליון ש"ח הלוואות פעילות - כ 400 לווים). כך שהסיכוי שהתשואה תרד עד לכדי 4% נמוך בטח ובטח בכל מה שקשור לאובדן הקרן - נמוך מאוד.
 
למעלה