האם יכול להיות שארנב נושא חיידק proteus mirabilis

האם יכול להיות שארנב נושא חיידק proteus mirabilis

שלום,
התינוקת (האנושית) שלי חלתה בדלקת בדרכי השתן. בתרבית הופיע חיידק proteus mirabilis. בבית יש לנו ארנב והתינוקת נוהגת לגעת בכדורי הצואה שלו ולפעמים גם בארגז החול שלו. אין לי ספק שהצואה גם הגיעה לפה מפעם לפעם. האם אפשרי שנדבקה בחיידק מהארנב? האם מלבד שמירה מרובה יותר על היגיינה יש צורך לטפל בארנב כדי שלא יחזור וידביק את הילדה? תודה!
 
ארנב וחתולה

תמיד קיימת סכנת הדבקה , אך אם הארנב בריא ולא מראה סימנים קליניים , סביר להניח שהחתולה פשוט פתחה דלקת שתן משל עצמה ( בלי קשר אליו ) פרוטאוס הינו חיידק דיי נפוץ בדרכי השתן של החתולים ולכן נראה לי שאפשר להוריד מהארנב את האשמה כרגע - בייחוד אם הגיבה לטיפול .
 
תודה אבל אין בבית חתולה. יש בבית תינוקת בת אדם

שאלתי היא - האם יכול להיות שהארנב נשא של החיידק הזה ושהילדה נדבקה דרך מגע אוראלי בהפרשות שלו. אם כן, האם אפשר לטפל בארנב כדי למנוע הדבקה חוזרת?
אני מבינה שהילדה לא בתחום ההתמחות שלך, אבל חיידקים של ארנבים אינם בתחום ההתמחות של הנפרולוג שלנו ובאמצע תקועה תינוקת קטנה שבהעדר סיבה ברורה לדלקת הזאת צריכה לעבור בדיקה פולשנית בהרדמה ולהתחיל אנטיביוטיקה מניעתית לחודשים קדימה. אז אם יכול להיות שההדבקה היא מהארנב ואפשר באיזושהי צורה לבדוק את זה, עדיף לי.
שוב תודה מראש על תגובתך.
 
ארנב ותינוקת

ניתן לקחת שתן מהארנב לתרבית כמובן .
ולהרחיק בין השניים עד לקבל תשובה ברורה .
 
למעלה