האם ילדים מפונדקאית מחו"ל - יהודים ?

dannygin

Well-known member
פונדקאות זה השכרת רחם ,לא היתה קיימת כשנקבע
יהודי הוא בן לאם יהודיה,שנקבע כי רבים גויים אנסו נשים יהודיות,
אז אפשר לשנות חוק זה
 

דיברגנט חדש

Well-known member
פונדקאות זה השכרת רחם ,לא היתה קיימת כשנקבע
יהודי הוא בן לאם יהודיה,שנקבע כי רבים גויים אנסו נשים יהודיות,
אז אפשר לשנות חוק זה
אכן, הן הבייצית, שזה מה שחשוב לקביעת, מיהו יהודי והן הזרע הם של הזוג היהודי.
 

marabo

Well-known member
פונדקאות זה השכרת רחם ,לא היתה קיימת כשנקבע
יהודי הוא בן לאם יהודיה,שנקבע כי רבים גויים אנסו נשים יהודיות,
אז אפשר לשנות חוק זה
זו הפגנת בורות מזעזעת ביהדות |פנים|
אבל אני לא מאשים אותך, אני מאשים את החינוך החילוני שקבלת.

קרא ותחכים:
הקביעה שיהודי הוא בן לאם יהודיה לא קשורה למעשי אונס.
זה נקבע עוד מתקופת התנ"ך.
למדו את זה מהכתוב בחומש דברים פרק ז':
וְלֹא תִתְחַתֵּן, בָּם: בִּתְּךָ לֹא-תִתֵּן לִבְנוֹ, וּבִתּוֹ לֹא-תִקַּח לִבְנֶךָ. כִּי-יָסִיר אֶת-בִּנְךָ מֵאַחֲרַי, וְעָבְדוּ אֱלֹהִים אֲחֵרִים;
למדו את זה מצורת הניסוח יָסִיר אֶת-בִּנְךָ - יָסִיר בלשון זכר ולא תסיר.
כלומר, בנישואים עם גויים התורה חוששת שהאב הגוי ישפיע על הבן לעבוד אלוקים אחרים, התורה לא כותבת על חשש הפוך שהאמא הגויה תשפיע על הבן שיעבוד אלוקים אחרים. מזה שהתורה לא חששה לזה למדו שהבן של הגויה הוא ממילא לא יהודי ולכן אין מה לחשוש שאמו תשפיע עליו השפעה זרה. הוא כבר זר.

אם תרצה להעמיק בעניין תקרא שם את רש"י על הפסוק הנ"ל ורש"י על הדיון בעניין במסכת קידושין דף סח עמוד ב
 

netiknet

New member
וואוו אתה ממש מלומד. איך שלפת משפט מתאים.. ואיך נתת לו פרשנות כזאת חכמה, מתוחכמת שטובת האדם עומדת במרכז? העיקר שהצלחת להעביר את משנתך שבוודאי למדת את הנושא ימים כלילות והשקעת בתשובה הזאת יותר מ 30 שניות בשליפת פסוק שמתלבש לך בול על הנושא. רואים שיש כאן ממש מחשבה "עמוקה" על המשמעות עבור אלו שנדרשים לפנות לפונדקאות. אני מקווה שיהיה משהו בחיים האלה שילמד אותך מוסר השכל ואת תזכור את המילים שנרשמות כאן עכשיו. כי מה שברור ובטוח שאין ספק שגזענות היא האורים ותומים של מלמדי ולומדי התורה (תוכן דברי מתייחס לקיצוניים מביניכם ולאלה שהם טפילים שנמצאים בשולי החברה. מי שכזה יודע שמילים אלה מתייחסות אליו). גזענות כלפי מי שחי איתכם תחת אותם שמיים. מה שאנחנו למדים מאנשים כמוך (!) הוא שהתורה עצמה נתונה לפרשנות על פי מהווי נפשו של איזה זרם (היום קוראים לזה "כת"). היינו מצפים שלכל הפחות הייתם (אתם הדתיים הנאורים שמפרשים איך שמתאים לכם את התורה) אחידים בפרשנות שלכם לתוכן שכל שעם ישראל קיבל (כל העם, לא רק הכת שלכם) ולא מתאימים אותה לצרכים שלכם. יש לי היכרות עם בחורה דתיה רווקה שייבשו אותה עם שידוך. הגיעה לגיל 47 והבינה ששידוך לא יצא לה מהחברה השופטת והגזענית שלכם ושבחיים האלה כבר לא תזכה לילדים משלה. כי איזה רב אמר לה לא להקפיא ביציות כשהייתה צעירה יותר. החברה שלכם (הכת) חורצת גורלות בהינף יד ומבלי לשאת בשום אחריות. זאת יהירות, שנאה, וכל מה שמנוגד ל"יהדות האמיתית". אתם לא יהודים. אתם פלג קיצוני שממציא לעצמו תורה וחוקים גזעניים ומסוכנים. תתביישו לכם. הגדיר את זה יפה בחור שהופיע לפני 2 שבתות ב"שי בשידור" (חוזר בתשובה ואז חוזר בשאלה) אתה מוזמן לצפות במסר שלו. אתם גזענים. הגזענות זורמת בעורקים שלכם כבר 2000 שנה ואתם לא תשתנו. אנחנו, החברה החילונית, סובלניים וטולרנטיים כלפיכם (אגב אין הכללה. אחזור על כך שתוכן דברי מתייחס לקיצוניים מביניכם ולאלה שהם טפילים שנמצאים בשולי החברה. מי שכזה יודע שמילים אלה מתייחסות אליו)
 
למעלה