האם ילד משולב אמור לוודא כל הזמן שהסיעת הולכת אחריו?

hila242

New member
האם ילד משולב אמור לוודא כל הזמן שהסיעת הולכת אחריו?

הילד שלי בן 11 משולב בכיתה רגילה עם סיעת. אתמול היתה להם פעילות חוץ בית ספרית עם כמה בתי ספר. ההסעה שלהם איחרה והיה בלאגן . הוא נלחץ מהאיחור והבלגן, לא היה בטוח לאיזה קבוצה הוא שיך והגיע לקבוצה לא נכונה. הסיעת לא ידעה איפה הוא. קבלתי טלפון מהמחנכת בערב שהיא מאוד דאגה ושהסיעת לא מצאה אותו ושאנחנו צריכים להגיד לו שהוא חייב לוודא כל הזמן שהסיעת איתו. האם מותר להם לדרוש דרישה כזו מילד?
ההרגשה שלי היא שהפשלה שלהם . הם לא הטרימו אותו מראש ולא אמרו לו לאן ללכת ועם מי, אלא שלחו ווטסאפ ערב קודם לטלפון שלו עם רשימת החדרים לכל קבוצה (בלי שמות הילדים בכל קבוצה). לא ישבו לידו בהסעה והרגיעו אותו שיהיה בסדר למרות שההסעה מגיעה באיחור ולא וידאו שהוא מגיע למקום הנכון. מהשיחה עם המחנכת השתמע שהפשלה שלנו שלא הכנו אותו כמו שצריך או שלו כי הוא לא הלך לקבוצה הנכונה. שום מחשבה על מה הבן שלי הרגיש כשהגיע לקבוצה לא נכונה בלי אף אחד שיסיע לו. שום מחשבה על זה שאני לא קבלתי שום הודעה לאן הוא אמור ללכת ומי בקבוצה איתו ולא היתה לי שום יכולת להטרים אותו.
איך כדאי לטפל בזה?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מסכימה איתך
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק... הם קצת התבלבלו והפכו את היוצרות:
המחנכת והסייעת/משלבת אחראיות לעזור לו וללוות אותו ולא להיפך כמובן.
&nbsp
יש להם הנחיה? המתי"א בתמונה?
 

hila242

New member
יש להם הנחיה ממתיא.

אבל כשהבחורה ממתיא הציעה שתהיה מחברת שהסיעת תכתוב כל יום מה היה בכל שיעור כדי שנדע מה היה שם ונוכל לדבר איתו בבית המחנכת אמרה שיש smart school והמנהלת סיימה את הישיבה ...לא חושבת שמתיחסים אליה בכלל...כרגע אין לנו קשר ישיר עם הסיעת . המחנכת מתקשרת פעם ב אם יש לה משהו מענין לספר. לא ברור לי איך אני אמורה לוודא שדברים יעבדו ככה...עד עכשיו היה בסדר אבל אם המסקנה שלהם מאירוע כזה זה שאנחנו והילד לא בסדר אני כבר לא יודעת מה לעשות...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מה שאני הייתי עושה במקומך:
"עד עכשיו היה בסדר"- האם הכוונה היא שהילד מרגיש טוב בסה"כ בבי"ס?
&nbsp
הייתי מתאמת פגישה עם המנחה מהמתי"א, משתפת אותה במה שקרה,
בתסכול ובדאגה הנובעים מזה, וגם בתשובה לשאלה ששאלתי למעלה והסיבות לכך
(אם מרגיש טוב- בזכות מה, אם לא טוב לו- מדוע,
אם מעורב- מה עושה לו טוב בביה"ס ומה רע)
ומבקשת את עזרתה בהנחיה ממוקדת יותר לצוות.
&nbsp
עפ"י תוצאות המפגש הזה (האם נראה שהדברים נפלו על אזניים קשובות או ערלות)
הייתי נערכת למפגש עם המחנכת עם או בלי מדריכת המתי"א
אלא אם המתי"אית היתה מבטיחה לי שהיא תדבר לבד עם צוות ביה"ס
והייתי מתרשמת ששווה לתת לזה סיכוי.
&nbsp
אם כל זה לא היה עוזר- הייתי מחפשת לילד סביבה חינוכית אחרת.
לא הייתי משאירה אותו במקום שלא נותן לו מענים ומאשים אותו
זה עלול להותיר צלקות לטווח ארוך.
 

hila242

New member
תודה רבה!

הבן שלי מאוד אוהב את בית הספר. השנה יש שיפור גדול משנה שעברה בעיקר בזכות הסיעת החדשה והירתמות היועצת שישבה עם צוות המורים והדריכה אותם ועכשיו ממש מתיחסים אליו יפה (כל המורים התחלפו ונראה שזה היה לטובה) . בגלל זה לא רצינו לדרוש קשר עם הסיעת , שהם לא אוהבים לתת ואנחנו חושבים שחיוני אם המחנכת לא יודעת להדריך אותה...אנסה לקבוע פגישה עם האחראית ממתיא. המון תודה!
 

schlomitsmile

Member
מנהל
טוב לשמוע שטוב לו בביה"ס
קשר ישיר עם המשלבת/סייעת הוא חיוני מנסיוני
לא רק כשהמחנכת לא יודעת להדריך אותה.
אם למשל יש לפיצקי שלי (בכתה ז') בקר קשה, ולוקח לו זמן לאסוף את עצמו,
מה שגורם לו לאחר- אני מעדכנת את המשלבת-חשוב שתדע לא רק על האיחור,
אלא גם שתוכל להיות מכוונת ורגישה אליו ולחכות לו כשיגיע.
או אם היה משהו בינו לבין מישהו, חיובי או שלילי, והוא זקוק לתיווך, לא כדאי שהיא תדע? ואיך תדע אם לא אכתוב לה?
בקיצור, אלף ואחד עניינים שבשוטף, שבונים את החויה שלו בביה"ס
ומודעות/אי מודעות שלה אליהם יכול להיות מה שיבדיל בין
"איזה עולם מפחיד, אין לי מקום ויכולת"
לבין "איזה עולם מעניין ומאתגר, יש לי מקום ויכולת".
&nbsp
שיהיה בהצלחה עם המתי"אית

אם תרצי לעדכן, אשמח
 

1smile11

New member
פשלה של הבית הספר שלא נערך נכון ללא ספק אתם לא אשמים


 
למעלה