האם ירושלים צריכה תוכנית תחבורה מטרופולינית?
היו התייחסויות לכך שבישראל נוצרים בהדרגה 4 גושים מטרופולינים סביב חיפה, תל אביב, ירושלים ובמידה פחותה באר שבע. אבל בעוד שבמטרופולינים כמו גוש דן והצפון מקודמות תוכניות תחבורה מטרופוליניות עם רכבות קלות (במרכז), רכבות רגילות (אפילו לבאר שבע יש תוכניות רכבת פרברית שיחברו אליה את את כל הערים הסמוכות כולל ערד, אופקים וכולי), אוטובוסים רבי קיבולת (המטרונית בצפון), דווקא ירושלים מפגרת מאחור. אומנם ירושלים חנכה ראשונה את הרכבת הקלה (וליתר דיוק חלק מהקו הראשון) אבל כל הקווים העתידיים שלה מרוכזים ברחבי העיר. העיר הסמוכה היחידה שמחוברת לירושלים ברכבת (איטית) היא בית שמש. הרכבת לא מיועדת לחבר יישובים גדולים סמוכים כמו מבשרת ציון (שדווקא ביקשה תחנה בקו המהיר לתל אביב) או מעלה אדומים. גם לרכבת הקלה אין תוכנית להתחבר (במהירות של עד 160 קמ"ש) לשלל היישובים סביב לעיר כמו מעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון, מבשרת ציון, הר אדר, קריית יערים, מוצא, אבו גוש ויישובים אחרים בפרוזדור ירושלים. במקום זה מופעלים קווי אוטובוס בתדירות נמוכה ורק עד תחנות קצה או שמאלצים את תושבי פרוזדור ירושלים לתפוס טרמפ על אוטובוסים בקווים בינעירוניים. אם ירושלים רוצה להיות מטרופולין לא צריך לרשת ברכבת הקלה גם את היישובים סביבה? מה דעתכם?
היו התייחסויות לכך שבישראל נוצרים בהדרגה 4 גושים מטרופולינים סביב חיפה, תל אביב, ירושלים ובמידה פחותה באר שבע. אבל בעוד שבמטרופולינים כמו גוש דן והצפון מקודמות תוכניות תחבורה מטרופוליניות עם רכבות קלות (במרכז), רכבות רגילות (אפילו לבאר שבע יש תוכניות רכבת פרברית שיחברו אליה את את כל הערים הסמוכות כולל ערד, אופקים וכולי), אוטובוסים רבי קיבולת (המטרונית בצפון), דווקא ירושלים מפגרת מאחור. אומנם ירושלים חנכה ראשונה את הרכבת הקלה (וליתר דיוק חלק מהקו הראשון) אבל כל הקווים העתידיים שלה מרוכזים ברחבי העיר. העיר הסמוכה היחידה שמחוברת לירושלים ברכבת (איטית) היא בית שמש. הרכבת לא מיועדת לחבר יישובים גדולים סמוכים כמו מבשרת ציון (שדווקא ביקשה תחנה בקו המהיר לתל אביב) או מעלה אדומים. גם לרכבת הקלה אין תוכנית להתחבר (במהירות של עד 160 קמ"ש) לשלל היישובים סביב לעיר כמו מעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון, מבשרת ציון, הר אדר, קריית יערים, מוצא, אבו גוש ויישובים אחרים בפרוזדור ירושלים. במקום זה מופעלים קווי אוטובוס בתדירות נמוכה ורק עד תחנות קצה או שמאלצים את תושבי פרוזדור ירושלים לתפוס טרמפ על אוטובוסים בקווים בינעירוניים. אם ירושלים רוצה להיות מטרופולין לא צריך לרשת ברכבת הקלה גם את היישובים סביבה? מה דעתכם?