האם ישנם קריטריונים ברורים לשעות שי

ksarit

New member
האם ישנם קריטריונים ברורים לשעות שי

שלום לכולם, אני אמא לילד לקוי למידה + ADHD + טוראט. מגיעות לבני שעות שילוב. האבחונים נמצאים בביה"ס אך ישנו ויכוח לגבי כמות השעות אותן יקבל. בשיחה עם האחראית על השילוב בביה"ס היא אמרה שתוכל לתת לו 4 שעות כאשר אחת מהן היא תראפיה במוסיקה והאחרות הן שעה קבוצתית במתמטיקה, שעה קבוצית באנגלית ושעה פרטנית בעברית (וזה בסימן שאלה) רק אם אביא איזשהו מסמך המראה על קריטריונים ברורים. אחרת היא תתן את המינימום. בתגובה לשאלה דומה שלי בפורום טוראט ייעצה לי אמא אחת שפשוט ככל שאהיה אסרטיבית יותר ואדרוש בקול כך אולי אקבל את המינימום ואולי יותר בכל המגיע לבני. אין לי בעיה עם זה וגם להרעיש יותר. אך לפני כן אני שואלת בכל מקום אפשרי וגם כאן האם למישהו ידוע על איזה שהם קריטריונים ברורים וכתובים על ידי משרד החינוך או גורם מוסמך אחר??? אודה מאד על תגובה. שרית
 

זהבה נ

New member
נושא השילוב או שעות שילוב

מיושם היום במה שנקרא תוכנית שילוב. וועדת שילוב היא המחליטה על זכאות לשילוב וזאת על ידי מסמכים והמלצות מקצועיות המגבות את התוכנית. תמיד כדאי שיהיו לכם המלצות שוועדת השילוב תתיחס להלצות המקצועיות. לא מספיק שתהיי אסרטיסבית ותדרשי בקול שעות שילוב, כי אם יש תלמיד הזקוק ליותר שעות מהילד שלך הוא יקבל את הדרוש לפני הילד שלך. המדיניות על פי ההבנה שלי היא הרבה שעות למעט תלמידים שזקוקים לשעות, ואין התחייבות למספר מסוים של שעות שילוב. תעייני בפורום כי כבר היו על כך דיונים ותנסי להכנס לקישורים ולמאמרי הפורום ושם תמצאי חומר על תוכנית שילוב. בהצלחה.
 

ksarit

New member
תודה

דיברתי עם המפקחת הארצית על השילוב והיא אמרה כי מגיעות עד 8 שעות ועל ועדת השילוב בביה"ס להחליט כמה ואיך ינוצלו. וכעת לאחר מה שאמרה העיניין מסודר עם ביה"ס לשביעות רצוני (בינתיים כי נראה איך יבוצע בפועל). מקוה שאכן השנה סופסופ יהיה בפעם הראשונה טיפול יעיל. בביה"ס רצו אישור שכזה, גם אם בע"פ, מגורם מוסמך. אינני מבינה מדוע הנושא אינו בכתובים כדי שיהיה ברור לכולם ולא ב"אזור דמדומים".
 
תשאלי אותה.

לדעתי הם מסתירים מידע או לא מפרסמים אותו---כי 1. זה שומר את הכול אצלם.יכולים לנווט.... 2. כל תלמיד יש לו אבחון אחר וסל תקצוב אחר. מה דעתך? אולי שתיהם נכונות? איני יודעת ברכות אורלי
 

ksarit

New member
לדעתי שני הדברים שכתבת הם נכונים

הם בכוונה מעדיפים להיות מעורפלים, לדעתי מכיוון שהמוטו הוא חיסכון כמו בהרבה תחומים במערכת החינוך ואם אינך יודעת בראש וראשונה את מי לשאול ואינך יודעת מה הן הזכויות הבסיסיות אז חסכת להם כסף לטובת מי שכן יודע ודורש את זכויותיו. זה מאד עצוב גם אם יש לכל אחד סל זכויות אחר בכל זאת זכותו של הורה לדעת מה מגיע לילדו וזה דבר שנמנע מאיתנו ולדעתי זה מאד מכוון כמו דברים אחרים לצערי. שרית
 
לא חיסכון-כוח לנווט לדעתי

חוץ מזה שזה באמת משנה מילד לילד-לא כל הילדים דומים כפי הידוע לך,ולכן הסל שונה מאחד לאחר וזה אסור לנו לשכוח. את צודקת-על ביה"ס או מצי"א ליידע את ההורים על זכויו ילדיהם מיד עם מסירת המסמכים.הגיע הזזמן שהורים ידרשו זאת : בעל פה ובכתב, אולי מנהול הפורום יוכלו לפנות בשם כולם עם שאילתא מיוחדת למנכ"לית, למנהלת האגף לחינוך מיוחד, לממונה על זכויות התלמידים,לשלטון המקומי, ליו"ר הועדה לזכויות הילד בכנסת-לרב מלכיאור,לכולם! וחשוב מאוד לדרוש ולא להרפות. מעניין אם חוץ משתינו מישהו קורא את התכתובת וירים את הכפפה. מה דעתך? אורלי
 

ksarit

New member
הלואי שמישהו ירים את הכפפה

אך לא רק לגבי יידוע על זכויות ובכלל על כתיבת קריטריונים ברורים ולא מעורפלים לגבי זכויות ילדים עם בעיות שונות לגבי קבלת שעות שילוב ומהותן. מה לגבי ידע המערכת בכלל לגבי מהות הבעיות הללו????? הרבה מאד מורים בשטח ומנהלים אין להם מושג על מה מדובר בכלל ואינם רוצים לדעת. אתן לך 3 דוגמאות קטנות: 1. כאשר בני היה בסוף כיתה ג' התקיים מבחן משווה בחשבון. הוא השתמש כל השנה במחשבון כי הוא דיסקלקולי. המורה בשעת המבחן סירבה לתת לו להשתמש במחשבון. כאשר שאלתי אותה מדוע היא ענתה שזה מבחן משווה ואז שאלתי אם בעקבות המבחן הלקות שלו עברה??? 2. המחנכת של בתי בכיתה ד אמרה לי (בעקבות בקשתי לשלוח לי דווח לפני אבחון פסיכודידקטי - היא עברה אבחון ע"י מורת שילוב בכיתה ב) שחלק מהלקויות שלה נעלמו. שאלתי אותה לאיפה בדיוק... 3. בבי"ס של בני ערכנו 3 אמהות ערב הסברה על לקויות למידה לצוות החינוכי מה שהיה על קצה המזלג אך חשף בורות וחוסר ידע מדהים. לעומת זאת בבית ספרה של בתי ששם המצב קשה יותר מבחינת ידע המורות, המנהלת אמרה לי שהצוות שלה לא זקוק לערב כזה כי הם יודעים הכל ופןעלים בנושא והיא לא מאשרת כי באמת העניין לא נחוץ. לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. אלה רק דוגמאות קטנטנות ויש עוד המון. יש לדעתי לחייב (ודרך אגב שרת החינוך אכן יצאה בהצהרה לפני כשנה או שנתיים על כך שהיא מחייבת לעשות זאת אך אינני יודעת מה נעשה בפועל) את מוסדות הכשרת המורים ללמד באופן רציני ביותר על לקויות הלמידה למיניהן, ADD, ADHD וכו' ודרכי התמודדות כי המצב הוא באמת בלתי נסבל והמורים עובדים בשיטת הניסוי ולמידה מחודשת (עצמית) וכו'.
 
נסי לנסח - מה את רוצה שיהיה-ואיננו

ברמת היגדים:1.2.3.4. האם תרצי לפנות רישמית למשרד החינוך לירושלים? האם תוכלי לפנות למפקחת על בית הספר ולבקש את שתנסחי כאן? נסי להשיב אורלי
 

ksarit

New member
כן

אין לי בעיה לפנות למשרד החינוך אך פניה שלי לבד אינה שוה במיוחד. צריך התארגנות הורים בעלי עניין משותף ואז תהיה אולי תשומת לב ראויה. מפקחת ביה"ס אינה רלוונטית בעניין זה כי היא אינה בין מקבלי ההחלטות, היא בצד המבצע של מדיניות המשרד ואין לה השפעה מעבר לבית הספר הספציפי. מה עוד שגם בבית הספר הספציפי השפעתה מוגבלת. ואיך אמרה לי פעם מנהלת: מה פנית לעב"מ הזאת תיפני אלי ונסדר העיניין. זה כמובן לאחר שפניתי אליה ולא עזרה אך כשראתה התערבות מלמעלה זה הזיז למנהלת אך לא מעבר לזה ולהתיחסות פרטנית בלבד ולא כמשהו הוליסטי.
 
למעלה