האם יש אחוזי פיגור גבוה יותר בקרב עדות המזרח?

קסנדרה*

New member
האם יש אחוזי פיגור גבוה יותר בקרב עדות המזרח?

אני מביאה ציטוט (שאותי זעזע) מספר לימוד העוסק בסוגיות החינוך המיוחד. " מאחר שהכיתה המקדמת* מאוכלסת בעיקר בבני "מיעוטים" (בארצנו - בעיקר בני משפחות עניות מעדות המזרח), האם השילוב יגביר אינטגרציה בין-עדתית ?" סוף ציטוט. הכיתה המקדמת, היא כיתבה הנמצאת במסגרת בית הספר הרגיל, ולשם מפנים ילדים עם פיגור שכלי, קל עד בינוני, זו נקראת מסגרת שליוב, כלומר, שילוב הילד המפגר בקהילה ובמסגרת החינוך הרגילה. ואני תוהה, מאיפה הנתון הזה, שיש אחוזי פיגור גבוהים יותר בקרב עדות המזרח ?
 

אנטוליו

New member
הנתון הזה מובן מאליו נוכח הבדלים במנת משכל

בין העדות השונות בישראל כפי שהצגתי כבר: IQ לערבים - 86, יהודי מזרח - 91 ואשכנזים - 103. מה כ"כ מזעזע בכך? הבעיה כאן היא שאנו חיים בתקופת תקינות פוליטית, לפיה כל בני אדם שווים כביכול, לכן נתוני האמת בדרך כלל מוסתרים מעיני הציבור, כמו למשל גם העובדה שרוב שוכני בתי סוהר ומוסדות לילדים בסיכון גם הם מעדות המזרח. כשאיזה נתון נכון במיקרה יוצא לאור, אז האנשים כמוך פתאום מקבלים הלם.
 

OSDSET

New member
אנטוליו, הכל נכון וגם בעבריינות כביש הם

מובילים בגאון אבל זה סוד ואסור להגיד את זה בקול רם שחס ושלום מישהו לא יפגע
 

קסנדרה*

New member
על סמך מה אתם מבססים את תשובותיכם?

נדמה לישהנתון הזה הוא סטיגמתי.
 

אנטוליו

New member
החשוב הוא שהנתון צריך להיות נכון ולא אם הוא

סטיגמטי. האמת תמיד פוגעת במישהו, אז מה: נעמיד פנים ונשקר אחד לשני כמקובל בחברה האנושית? כך נפתור את הבעיות?
 

OSDSET

New member
אנוטליו, אל תשלה את עצמך, אין שום סיכוי לפתור

עדות המזרח והמערב. כבר אמר מי שאמר שהאדם הוא נוף מולדתו, אם תשים לב אנחנו הולכים ונעשים דומים לערבים, ועוד כמה מאות שנה, אם עדיין המדינה תתקיים, תראה שאין שום הבדל בינינו ובין מדינות ערב שמסביב. שים לב שמבחינת מלבוש אין הבדל בין הדתיים (השחורים) היהודים בני עדות המזרח ובין אנשי הדת המוסלמים. הרבנים שמוצאים מעדות המזרח דומים לחלוטין (חוץ מהשפם) לחכמים המוסלמים, החל המזקן ודרך הבגדים ומה שהם מלבישים על הראש. הנשים, זה משהו שלא יאומן מבחינת הדמיון המלבושי וההתנהגות. עזוב את זה, תסתכל (תקשיב) על המוזיקה, אני ממש לא מאמין כשאני שומע תחנות ישראליות משמיעות מוזיקה ערבית (סליחה בסיגנון). כל זה לא צריך להשפיע ולמנוע מהלציף בעיות שמטרידות כל אחד מהצדדים (ומרבה הצער יש צדדים והמצב הולך ומקצין משנה לשנה).
 

OSDSET

New member
קסנדרה היקרה, את מגזימה. בפעמים הבאות כשאת

נוהגת בכביש תסתכלי היטב על הנהגים שעושים עבירות בנהיגה, אלה שחותכים, אלא שדוהרים, אלא שלא ממש עוצרים בעצור או שחוצים צומת באדום צהבהב או סתם באדום, אלא שאסור לחנות זה סתם המלצה שלא מענינת אותם ואני רוצה שתספרי לי אם אין להם, איך להגיד בנימוס, פיגמנטים צפופים. ובכלל מתי ביקרת במקומות בילוי בהם יש בעיות אלימות? למה שלא תלכי קצת לבקר ולראות במו ענייך מי אלים שם? וחוץ מזה, למה שלא תבקרי בבית סוהר או אפילו בבית המשפט ותספרי לי מי הם מירב עברני פשעים אלימותיים (את יודעת, גנבים, שודדים וכו'). רק שתתדעי לך שהעליה מרוסיה עשתה להם טוב, כי הם מורידים להם קצת את השלטון בבתי הסוהר. ואם תשימי לב תראי שאלו ללא הפיגמנטים עוסקים בעבירות מסוג אחר (בעיקר נוכלות) ובכל מקרה כמעט ולא בעברות אלימותיות. סטיגמה? בחייך, הצחקת אותי.
 

קסנדרה*

New member
ידיעתך, הנתונים בבתי הסוהר שונים ממה שאתה

וחברך טוענים. אני עדיין לא מצאתי מסמך עם נתונים ומספרים, אבל עבירות הן לא נחלת מוצא עדתי, לאומי או דתי אלא תולדה של הרבה מאד גורמים, שרק אחוז מסוים מהם , זו המצוקה הכלכלית ורמת אינטליגנציה נמוכה. למשל, הום מספר הנערים שמתדרדרים לעבריינות הם מקרב קבוצות המהגרים, וזה כמעט טבעי, עד כמה שזה נורא לומר על עבריינות "טבעי". יש גם הרבה מאד עבריינים בקרב המיעוט הערבי, וזה גם אופייני לאוכלוסיית מיעוט על כל הנלווה לכך. כידוע, משפחות המהגרים, לא בהכרח מזרחים. אני נונגת הרבה מאד, ואני באמת רואה פה ושם נהגים שעושים עבירות. וכשאני עושה השוואה בין התרבות הנהיגה באזור שאני מתגוררת, לבין ר"ג, ת"א ור"א אזור המרכז בו נהגתי בשנים האחרונות המון - מצאתי שבמרכז נעשות הרבה יותר עבירות (חותכים, עוקפים, צופרים, מוציאים יד עם תנועה מגונה ועוד) ע"י צעירים וצעירות שאינם משתייכים לאוכלוסייה שעליה אתה מנסה לרמוז. ואני לא מתגוררת בשכונת מצוקה ומאידך גם לא בשכונת יוקרה במיוחד, שכונת מגורים ממוצעת.
 

קסנדרה*

New member
אל תצר על מה שאינך יודע או למדת

תצר רק על מה שלמדת וכשלת. היות וכאן אתה עוסק רק בניחושים אין לך על מה להצר או להתנצל, תמשיך לתת ביטוי לניחושים שלך ולשנאה שבוערת בך בגלל סטיגמות שכבר יבשו. ממילא דברים שאין להם ביסוס מדעי, מחקרי או סטטיסטי, לא "עוברים מסך" אפילו לא של "12.
 
לפי הנתונים שקראתי 15% מהיהודים

נמצאו עם בעיות נוירולוגיות במוח, שמביאות לליקוי בלמידה. לא קראתי שליוצאי עדות המזרח יש שיעורי פיגור או ליקויים נוירולוגיים במוח יותר מילדים ממוצא אשכנזי. אני חושב שהנתון לא נכון, אבל צריך למצוא את הנתונים. בזמן האחרון קוראים שליהודים בישראל יש הרבה קשיים בלמידה, שנובעים מבעיות נוירולוגיות במוח. הנתון מסביר חלקית את הרמה הנמוכה שנמצאת בחינוך היהודי בישראל, לעומת מה שהיהודים אמרו על עצמם בעבר. כנראה שאחוז הליקויים הנוירולוגיים במוח אצל היהודים עלה בשנים האחרונות. אין הרבה כיתות מקדמות במגזר הערבי בישראל. הילדים הערביים לא קיבלו תנאים כמו היהודים אבל הנתון על הערבים הנוצרים, שעולים על היהודים בכל המדדים, וסגירת הפער בין הערבים ליהודים, מראה שאצל הילדים הערבים המצב יותר טוב. הילדים בכיתות המקדמות הם יהודים ולא מהמגזר הערבי. במגזר הערבי הילדים משתלבים בכיתות הרגילות.
 

הMפצח

New member
אני לא יודע איך זה אצל הערבים הנוצרים

אבל אצל המוסלמים, פיגור זה דבר מושרש מהיסוד. איך צורך לפתוח כיתה מיוחדת למפגרים, כשפיגור זאת הנורמה
 

קסנדרה*

New member
אחוזי הפיגור אצל האיסלמים נובע מקרבת דם

הם נישאים בתוך השבטים והחמולות שלהם, לכן הפיגור ו/או הליקוי הגנטי עובר בתורשה מדור לדור, וזו הסיבה לאחוזים גבוהים של פיגור ומומים מולדים. לעומת זאת, אצל היהודים ממוצא האשכנזי ידוע על מחלה או שתייים שהן יכולות להיווצר בנישואים כאשר שני בני הזוג ממוצא אשכנזי, לכן נערכות בדיקוות לאיתור בעיות גנטיות, טרום הנישואין, ו/או טרום ההריון ובמהלכו. בקרב העדה החרדית בארה"ב יש רב שמנהל מאגר ממוחשב של כל המועמדים ומועמדות לשידוך, ואם אין התאמה מהבחינה הגנטית, השידוך נפסל. זה מצמצם באופן ניכר את הסיכויים להולדת ילד פגוע במחלה גנטית או נכה וכדומה. כמו שמספר הילדים בעלי תסמונת דאון צומצם באחוזים משמעותיים, בגלל בדיקת מי השפיר הנערכת לכל אשה מעל גיל 34, ע"ח קופת החולים. לא כל סוגי המחלות הגנטיות ולא כל סוגי הליקויים ניתנים למניעה ראשונית, קרי, אבחון המום/הליקוי טרום היווצרותו, אבל המחקר מתקדם ומידי תקופה , מגלים עוד גן שניתן לזיהוי. אבל, לא יעזור לעולם, כל עוד יש בקרבנו חברות נחשלות, לדוגמא; למרות התקדמות הרפואה, יוצאי ארצות האיסלם, לפחות חלק מהם, עדיין ממשיך להינשא בתוך המסגרת השבטית/משפחתית ומשריש את הבעיה ומעלה את הסיכוי להיווצרותה.
 

הMפצח

New member
ויש סוג פיגור נוסף, שלא קשור לגנטיקה

זה יותר קשור לחינוך שלהם ולמה שהם מאמינים בו. אלה דברים שרואים גם עובדתית, שלא מביאים אותם לשום מקום.
 

אנטוליו

New member
../images/Emo132.gifכדי למנוע התרבות בקרב חברות נחשלות,

יש רק דרך אחת - הנהגת רשיונות לידה. כמובן שבמשטר ה"דמוקרטי" הרקוב שלנו הדבר לא ניתן ליישום, אם כי בתחילת המאה שעברה היו נסיונות בכמה מארצות המערב, כמו ארה"ב, יפן, שוודיה, קנדה, בריטניה ואפילו בארץ בפרויקט שנקרא "דור ישורים", להתמודד עם מיקרים קשים במיוחד, אך אחרי מלה"ע השנייה כולם הרימו ידיים, לצערי.
 

הMפצח

New member
רשיונות לידה זה לא בגלל משטר דמוקרטי לא תקין

רשיונות לידה זה רעיון טוב לכל ממשל שהוא לא דמוקרטי.
 

אנטוליו

New member
../images/Emo4.gifלמה שאר סוגי רשיונות, כגון רשיון נהיגה או

רשיון בניה, טובים לממשל דמוקרטי ורק רשיון הכי חשוב לקביעת איכות החברה, החיים ובני אדם - רשיון לידה - לא טוב?
 

אנטוליו

New member
../images/Emo2.gifאיפה כאן בדיוק ההגיון: לתת להתרבות חופשי

לאנשים פרימיטיביים, עבריינים, טפילים, בעלי תת רמה ודפקטים למיניהם?
 
למעלה