האם יש טעם לקנות קארט 2 פעימות?

המשתגר

New member
האם יש טעם לקנות קארט 2 פעימות?

האם יש טעם לקנות קארט 2 פעימות היום בארצנו... אני שואל את השאלה בכנות, כי אני שוקל לקנות כזה, אבל לא רוצה "להתקע" עם קארט שאין מסלול שמתאים בארץ כדי להתאמן איתו.... אני מקווה שאני לא "לוחץ לכם על היבלות", לא זו הכוונה בכל מקרה.
 

zizkebab

New member
תלוי איך מסתכלים

נכון להיום, המקום היחיד שניתן להתאמן בו ולקיים מירוצים זה המסלול בלטרון. היה את מסלולים של ראם באשדוד, אבל המקום נסגר ועבר זמנית לראש העין. מנבירה בפורומים, היה אימון פעם גם בשפיצרינג בפ"ת בירקונים, לא יודע מה קורה עם המקום הזה. בכל מקרה, זה כרוך באירגון אימון, השכרת המסלול וכו'. אם יש פה נהגי 2 פעימות שיוכלו לתרום ידע - מה טוב. למיטב ידיעתי, הליגה הסתיימה לעונה זו ונמצאת בפגרה, והיא תתחדש מתישהו בחורף. כדאי שתדבר עם המארגנים של העונה הקודמת - ירון אדרי היה מנהל הליגה (שכללה גם מירוצי 4 פעימות וגם 2 פעימות) - לגבי העונה הקרובה. אולי מישהו מהמארגנים או המתחרים מעיין בפורום הזה מדי פעם ואף תקבל תשובה מוסמכת ומדויקת יותר :) בין אם יש או אין לך נסיון בקארטינג, כדאי שתתנסה בכמה מירוצים ואף עונה או שתיים במירוצים 4 פעימות. יש ליגת רוקיס בפ"ת, ליגה של נהגים מנוסים ברחובות, ליגה פתוחה (ספארקו) בלטרון, מירוץ סיבולת וליגה בחיפה... לא חסר. בהצלחה ציון
 

המשתגר

New member
אנשי 2 פעימות, אשמח לתגובתכם...

ZIZKEBAB , תודה על תשובתך. אנשי 2 פעימות, אשמח מאוד לשמוע את תגובתכם, איך אתם מתאמנים היום, היכן, וכמה מסובך הדבר מבחינה לוגיסטית. אם ישנו מסלול בארץ אליו ניתן להגיע באופן סדיר וללא "פרוייקטים מורכבים" מראש, אני אשקול את האופציה הזו בכובד ראש. נהגתי מעט בעבר על קארט מרובע ונהנתי, אך לא היה את תחושת ה"רצח בעיניים" שסיפקו לי מספר הקפות שבצעתי על קארט דו פעימתי שהשכרתי במסלול הגדול בנחשונים (ז"ל).
 

Yaron Edry

New member
קצת אור

לפני כחודש הסתיימה עונת ה- 2 פעימות לשנת 2006 שהתקיימה במסלול בלטרון. את העונה אני ניהלתי ואני יכול לסכמה כעונה מוצלחת. את הבעיות שנוצרו על המסלול ניסינו לפתור בצורה הטובה ביותר וכמו כן מבחינת נהגים היה מוצלח למרות שהייתי מצפה מעוד נהגים להצטרף וכאן אתה נכנס לתמונה. המסלול בלטרון קיים ועימו האפשרות לארגן ולנהל ליגות סדירות. הנהגים גם יכולים להגיע לאימונים שוטפים כל אימת שהמסלול אינו תפוס ע"י אירועים פרטיים כך שאין צורך להיכנס לפרוייקטים מורכבים. להערכתי, קניית קארט 2 פעימות בטוחה יותר היום מאשר לפני שנה או יותר מה גם שייתכן ונראה ליגה בכירה יותר עם מנועים חזקים יותר בנוסף לקיים. אשמח באם תזדהה גם בשימך הפרטי (קשה להתייחס לאוויר). ירון אדרי
 

המשתגר

New member
ירון תודה על תשובתך.

אני דני, נעים להכיר. בגדול אני מחפש תחליף עבור "האהבה שלי" (ראה תמונה מצורפת) ... במצב הנוכחי אין לי את היכולת להמשיך ולהחזיק בתחביב הזה כרגע, כואב לי כי זה ענף ספורט שנהנתי ממנו כמו שלא נהנתי משום דבר אחר. אני מחפש "תחליף", ולדעתי ההנאה העיקרית שלי תבוא מתחום הספורט המוטורי. קארטינג יהיה בוודאות זול יותר במחירו הבסיסי (אני מניח שמשהו כמו 15,000 ש"ח לכלי משומש) ודי בוודאות יהיה זול יותר לאחזקה, אם כי אין לי מידע מוצק. אני לוקח בחשבון החלפות שמן באופן סדיר, בוכנה ורינגים כל "תקופה", וצמיגים מדי פעם... החלפת שרשרת ודברים אחרים אני מניח שהם דברים שצרכים טיפול/החלפה בתדירות נמוכה יותר. יכולת ניוד עבור הכלי פשוט יחסית אם אני מבין נכון (ישנה אפשרות לנייד את הקארט על גגון של רכב פרטי?).
 

המשתגר

New member
ושאלה נוספת - מה הכוונה

"קניית קארט 2 פעימות בטוחה יותר היום מאשר לפני שנה" - בטוחה יותר באיזה הקשר?
 

סער ניב

New member
אני יכול קצת לעזור

אני מאמין שירון התכוון (בבטוחה) היא שלפי מספר הנהגים שנטלו חלק בליגת ה-2 פעימות האחרונה יש סיכוי גדול יותר שתקנה קארט ולא תיתקע איתו במחסן מבלי להתחרות. לפני שנתיים בערך נושא ה-2 פעימות היה בדעיכה ומספר המשתתפים וההיענות היו קטנים מה שאומר שהיה סיכוי לא מבוטל שאנשים בעלי קארט פרטי היו נתקעים איתו בלי ליגה מסודרת - מגמה שהשתנתה למעשה מאז שהמסלול בלטרון קם. עוד דבר שצריך לקחת בחשבון הוא חוק הספורט המוטורי שלמרות שעדיין לא נכנס לתוקף הוא עלול להפתיע לטובה בסופו של דבר ולהפוך את הענף לספורט חוקי לחלוטין. דני, לשאלתך ניתן לשאת את הקארט על גגון מכונית אבל הדבר מסורבל פיזית. רוב האנשים משתמשים בגרור עד 500 ק"ג (מסוג עגלת ספורט) אותו ניתן לרתום לרכב פרטי. טנדר יכול להיות פתרון טוב גם כן, יש לבדוק כל מקרה לגופו, תלוי במידות הקארט והטנדר. לגבי נושא התחזוקה אתה צודק בעיקרון אין לי הרבה מה להוסיף אולם צריך לזכור שמנוע 2 פעימות שמשמש לצורך שעשוע בלבד לא בהכרח יהיה תחרותי. בתחרות רצוי שהמנוע יכוון ע"י איש מקצוע או מישהו שמבין בכך ספציפית. בעתיד הלא רחוק אנו מקווים לראות ליגת 2 פעימות חדשה בעלת מנועים חזקים כפי שירון ציין - מומלץ להמשיך לעקוב. בהצלחה.
 

Yaron Edry

New member
תוספת

כפי שניב ציין בטוחה כיוון שתוכל לנהוג בקארט ולא לשכוח ממנו באיזה מחסן. הכסף לרכישת קארט יכול להיות גם יותר זול תלוי במצבו ובכמה הוא תחרותי ובנושא הזה אני יכול לקשר אותך לכמה אנשים שמעוניינים למכור אז תרגיש חופשי ליצור איתי קשר (פרטים בסוף). רכישת הקארט היא לא הבעייה, הבעייה היא תחזוקתו ומי כמוך יודע כמה כסף אפשר לישפוך על כלי מוטורי. אין תחלופת שמנים כיוון שמדובר בתערובת ומנוע שהוכן למרוץ טיפ טופ מאבד מכוחו כל מרוץ ולכן רצוי שמראש תחליט מהו התקציב שלך לעונה ופר מרוץ. צמיגים, שרשרת ועוד זה בלאי שתלוי בשעות המסלול שהקארט עובר. ירון אדרי [email protected] 050-6565666
 

המשתגר

New member
../images/Emo6.gif שכחתי שאין אצלכם שמן גיר...

מה קור הבארץ לגבי תחזוקה של הכלי? בוכנה רינגים וכו, יש יבוא מסודר כלשהו? יש איזה ענף בתחום שנוגע בתחום הקארטינג? או שהעיקר הוא על בסיס הזמנות מחו"ל ו EBAY? בכל מקרה, אני מאוד מודה לכם על התגובות. עניין של זמן עד שאני מוכר את האופנוע, ואז נחליט סופית איך ולאן אני מתקדם האלה. שוב מודה לכם מאוד!
 

סער ניב

New member
תחזוקת הכלי

קיימים בארץ "יבואנים" (אני משתמש במרכאות כיוון שעדיין קשה להשוות זאת למה שקורה בחו"ל) של חלפים. מי האנשים, זה תלוי כמובן בסוג המנוע שתקנה ואלו כבר דברים שתדע באופן טבעי ברגע שתכנס לענף (ניתן להעזר בנהגים שמחזיקים בקארט דומה או בבעלים הקודמים של הקארט במידה ואתה רוכש יד שניה). בכל מקרה, ניתן להזמין כמעט הכל בארץ, גם חלפים למנוע וגם חלקי שילדה כך שאין צורך להתבסס על ebay.
 

zizkebab

New member
ליגת 2 פעימות - הרהורים על העתיד

ירון - הייתי רוצה לקבל תשובה יותר מדוייקת לגבי העתיד של ליגת שתי פעימות. אני שוטח כאן את מה שאני יודע, אנא תקן אותי אם אני טועה או לא מדייק. ידוע לי שהיו כוונות להתחיל במירוצי rotax-max תחת ארגונו של ברק גולדפינגר בשנת 2006, אבל הם לא יצאו לפועל. הבנתי שהיו חילוקי דעות לגבי המשך הפורמולה ימאהה במקביל לרוטקס. אבל המצב היום הלכה למעשה הוא שהמסלול היחידי המשמש כאכסניה לנהגי השתי פעימות נמצא בלטרון והוא מסוגל לאכלס רק קארטים עם מנוע ימאהה, כי רוטקס חזק מדי בשבילו - המסלול צר וקצר מדי. בסופו של דבר העונה נערכה עם מנועי ימאהה בלטרון, ובית הספר מסלולים שאכלס פעם מירוצים עבר או עובר דירה. האם עדיין יש עתיד לרוטקס או לימאהה בארץ? מתכוונים לעשות מירוצים במקומות אחרים? מלבד זאת, האם ייתכן שנהג ללא נסיון כלשהו בנהיגה תחרותית בליגות 4 פעימות ישתלב בליגת ה 2 פעימות? כנהג מתחיל בליגות ב indoor, שמעוניין להתפתח ולנהוג ב 2 פעימות, כל פעם שביררתי על הנושא, נעניתי כי עלי להתחרות לפחות עונה שלמה במירוצי 4 פעימות ואף יותר מכך כדי לרכוש נסיון כלשהו, טרם התקדמות ל 2 פעימות. מה הדרישות בתקנוני הליגה? דני - לא נהגתי מעולם במסלול נחשונים, אבל אני לא חושב שהשכירו שם כלי 2 פעימות. ייתכן ומדובר על כלים דו מנועיים?
 

המשתגר

New member
לשאלתך כלפי -

היתה תקופה קצרה מאוד שהשכיר שם הבעלים (את שמו אני לא זוכר לצערי, בחור מבוגר וחמוד!) קארט דו פעימתי (אחד הכלים הישנים של איציק מנשה אם אני לא טועה), וגבה מחיר של 100 ש"ח עבור 10 דקות. וואלה היה נחמד מאוד, כלי חזק שבאמת דורש נהיגה מדוייקת, בניגוד לכלי הארבע פעימות הוא כבר ממש עשה לי את זה. עם ההקפות התחלתי להגביר קצב ולנסות לקחת את הפניות יותר ויותר "חזק" עד שבאחת הפניות (הראשונה) נכנסתי בקו לא נכון והחלקתי על השפה, דפקתי SPIN יפיפה... הייתי כל כך מבסוט מה"עונש" שקיבלתי על הטעות! עונש כזה לא מקבלים מקארט מרובע, הוא לא יזרוק אותך לעולם ככה... סתם עדכון - עדיין לא נמכר האופנוע שלי, ואני דוקא נוטה כרגע יותר לכיוון של קניית אופנוע שטח זול יותר באופן יחסי... ליגת האנדורו בארץ רק הולכת ומתקדמת ממרוץ למרוץ, התחרותיות בשיאה! ואני כל כך רוצה לנסות ולהכנס לליגה הזו בצורה רצינית שאני לא מפסיק לחשוב על איך לגשר על הפער לאופנוע שיהיה זול מקצועי וזול לאחזקה... קשה, קשה.
 
למעלה