האם יש כאן בעייה של קדושה או בעיית נשים

לשמה זה תרתי משמע

טוב שלא עשתה את זה בכותל
 
תינוקות שנשבו

הם תינוקות שנשבו. איך אפשר לצפות מהם לשמור שבת? (יעלה בדעתך שבמקום שביים הצליחו ללמוד על השבת וגם דאגו לקיים אותה? אם כן הרי הם צדיקים גמורים)
ואם הגמ' מדמה את הצדוקים לתינוקות שנשבו, ולכן הם ככלל ישראל, על כורחך שתינוקות שנשבו ממש, הם בכלל ישראל, כי הם לא התחנכו על קיום המצוות ולכן לא קיימו מצוות, כולל שבת. והרמב"ם מרחיב את המושג לגבי כל מי שקיבל חינוך מוטעה, שאי אפשר להאשים אותו. האם אתה חולק גם על הרמב"ם?

אם הצדוקים נחשבים חלק מעם ישראל והם כתינוק שנשבה. כיצד את התינוקות שנשבו ממש, אתה מסלק מעם ישראל?
או בלשונך: "אני חולק על עצם ההנחה שלך שתינוק שנשבה הוא כישראל"

לגבי הערוב זה שהוא פסול בעניין הערוב זה לא אומר שאינו נחשב כישראל.
הוא פסול כי הוא לא מקפיד על הוצאה מרשות לרשות.
והוא הדין בכל מצווה אחרת. תאר לך יהודי מגדל אתרוגים והוא עושה הרכבות, הוא יהיה פסול לענייני אתרוגים. וחייט שאינו מקפיד על שעטנז לא תופרים אצלו חליפה. ומי שלא מקפיד על כשרות לא קונים ממנו בשר (אלא בהשגחה צמודה) וסופר סת"ם שלא מקפיד לקדש את ה' לא קונים ממנו מזוזה וכן הלאה וכדומה. למרות שהם יהודים לכל דבר.
 
למעלה