האם יש כאן קייס לתביעה קטנה?

golan2072

New member
האם יש כאן קייס לתביעה קטנה?

המקרה הזה קרה למכרה שלי, שאני מכיר היטב, ושסייעתי לה במידת מה בטיפול במקרה זה. רציתי לברר האם יש כאן עילה מוצדקת לתביעה קטנה, על עוגמת נפש, למרות שלא נגרם בהכרח נזק ממוני ישיר ללקוחה.

הגברת הנ"ל, מסיבות רפואיות, זקוקה למסנן אבנית בבית - מי ברז לא מסוננים עלולים לגרום לה לבעיות. על כן מותקן בביתה מסנן מים. את המסנן יש להחליף כל שישה חודשים בידי טכנאי. בעבר היא עבדה עם טכנאי פרטי, שממנו הייתה מרוצה, אך הוא עבר תאונת אופנוע לפני כשנה וחצי, ולא היה יכול לעבוד באותו הזמן, ועל כן העביר אותה, יחד עם שאר לקוחותיו, לחברת "מי מיקרון", המספקת שירותי מים כולל גם מסננים. הם החתימו אותה - אישה העובדת בשכר מינימום - על ביטוח לשלוש שנים בסכום של למעלה מ-3,000 ש"ח, תמורת שש החלפות מסנן, אחת כל שישה חודשים.

בשבוע שעבר הגיע הזמן להחליף לה את המסנן. קודם כל, הם התקשרו אליה ואמרו שעליה לשלם על ההחלפה, למרות שהיא כבר שילמה, כאמור, מראש. מסתבר שהם פתחו לה בטעות שתי רשומות במערכת שלהם, שבאחת מהן לא היה רשום הביטוח. רק לאחר דין ודברים עם המוקד שלהם הענין הוסדר ונקבע טכנאי, ללא תשלום.

אבל מה קרה ביום שלישי שעבר בערב? מתקשר הטכנאי, אומר לה ש"יש לו משהו במשפחה" וש"הוא צריך לקלח את הבת שלו" ועל כן הוא רוצה להגיע ב-15:00 במקום ב-17:30, המועד שנקבע. המכרה שלי אמרה לו שהיא בעבודה ושאינה יכולה להיות בבית לפני 17:30. על כן הוא ביטל את המועד. היא התקשרה למוקד להתלונן והם טענו שקרה לו מקרה מצער במשפחה ועל כן התור בוטל, והם קבעו לה טנטטיבית תור ליום שלישי שלאחר מכן. עוד באותו הערב, התקשר אליה אדם שהציג עצמו כמנהל בכיר בחברה, וקבע איתה תור ליום חמישי ב-17:30.

ומה קרה ביום חמישי? בדיוק אותו הסיפור - הטכנאי מתקשר בשעות אחה"צ וטוען שאינו יכול להגיע במועד שנקבע (מול מנהל!) בגלל "מקרה במשפחה". הלקוחה התקשרה למוקד אך נענתה ביחס מזלזל של "אין מה לעשות, זה מקרה במשפחה". היא ביקשה ממני לעזור לה לטפל בזה ואני התקשרתי למוקד, ונעניתי בצעקות (!) כי אני "מטריד אותם". בסופו של דבר, לאחר דין ודברים נקבע תור ליום שלישי הזה (אתמול). הם כל הזמן ניסו לקבוע את הטכנאי לבוקר, אבל, מה לעשות, לגברת הנ"ל יש עבודה במשרה מלאה והיא לא יכולה סתם ככה לקחת יום חופש שלם בשביל הטכנאי. היא הציעה להם שיבואו בשישי (היא לא עובדת בשישי) אך הם אינם עובדים בשישי.

ומה קרה אתמול? שוב (!) מתקשר הטכנאי אחה"צ ואומר שהוא צריך "לקלח את הילדה" ושהוא מבטל את התור. היא ביקשה ממני לנסות לברר מה לעזאזל קורה בחברה הנ"ל, אז התקשרתי בשמה (עם כל הפרטים כמובן), והם הגיבו לי בחוסר סבלנות, אמנם צעקו על הטכנאי, אך אמרו שהוא יגיע "בין 17:30 ל-19:00". כשהיא ניסתה להתקשר שוב, היא נענתה בצעקות ונטען באוזניה שהיא "מטרידה" אותם.

בסופו של דבר ב-17:30 הופיע אצלה טכנאי (אדם אחר ככל הנראה) כשהוא מלווה ב"סגן מנהל החברה" (לטענתו). הטכנאי החליף את המסנן, והיא שטחה את הסיפור בפני סגן המנהל. הוא בעיקר הגיב בתירוצים, והציע לה כ"פיצוי" שתרכוש (בעוד כסף) ביטוח נוסף ואז תקבל הנחה ואת המינראלים כבונוס. היא כמובן אמרה לו שאינה מעוניינת להוסיף לו עוד כסף. הוא המשיך בתירוצים ולא ממש התכוון לפצות אותה.

אותה גברת, אחרי שהתאכזבה קשות מהשירות שקיבלה מהחברה, החליטה שהיא רוצה לבטל את הביטוח - ולקבל החזר על החלק שלו שלא ניצלה עדיין (החליפו לה 3 מסננים, מגיעות לה עוד 3 החלפות, כמובן שעל עבודה שכבר נעשתה היא לא תבקש החזר). אז היא ניסתה להתקשר, היום ב-9:30 בבוקר (שעה סבירה לכל הדעות), לשירות הלקוחות של החברה, וכן לטלפון של החברה שמופיע ב-144... ומה היא קיבלה? טריקת טלפון בפרצוף עוד לפני שבכלל פירטה על מה היא רוצה לדבר (רק אמרה את השם). באופן כללי מניסיונה קשה מאוד להשיג את שירות הלקוחות של חברה זו, שלא תמיד עונה לטלפון גם בשעות הפעילות של המוקד ולעיתים הנציג שם מתעצבן (כך היה בעבר) שמתקשרים אליו ואינו סבלני ללקוחה.

האם יש קיס לתביעה קטנה?
 
למעלה