האם יש לי בעיית ריכוז?

eytan_l

New member
האם יש לי בעיית ריכוז?

אהלן, אני מאוד מבולבל, ומרגיש קצת דפוק. אני משפר בגרות 5 יחידות מתמטיקה, ואני מגלה כל פעם שאני מתפזר למקום אחר. יש פעמים שאני מצליח לשבת ולהתכונן כמה שעות רצוף, היום לדוגמא, התכוננתי מ10 בבוקר עד 12 בצהריים רצוף, ויחסית בכיף, אז הלכתי לעשות לי אוכל וכמה סידורים. כשחזרתי - קיבלתי טלפון מהעבודה ונודע לי שאני צריך לעבוד קצת מהבית(לא משהוא רציני, רק איזה 30 דקות). הבעיה שכל פעם שאני מקבל איזשהו טלפון, או כל פעם שאני עובר בין פעולה לפעולה - מלהתכונן ללהכין אוכל, מאוד קשה לי אח"כ לחזור להתכונן. נקח לדוגמא עכשיו - עכשיו 1.30 בלילה! מחר יש לי מבחן סימולציה, ואני פה גולש קורא על הפרעות למידה וכאלה. אני לא יודע אם אני עצלן, אולי מאוד מתעניין ואוהב ללמוד , מה שבטוח זה שעכשיו אני לא צריך לגלוש אלא לישון בשביל להיות עירני מחר. האמת היא שזה משהו שאני פתאום מבין שקורה לי גם המון בעבודה(נסחף לגלישה באינטרנט או לקריאה בספר), ואני ממש מלא רגשות אשם כל פעם שאני עושה את זה. אולי זה קשור ואולי לא, אבל שמתי לב שאני איטי יותר מהרבה אנשים מסביבי בלהבין דברים משמיעה, יש לי לפעמים קצת בעיה לקרוא בסביבה רועשת - ואני עכשיו מנסה למצוא פתרון ללהיות יותר מרוכז בכביש(הפסקתי לדבר בטלפון ולשמוע מוזיקה בזמן נהיגה כי המחשב נודדת). עוד דבר שאולי קשור זה שאני עד היום לא זוכר את לוח הכפל - מה שיש לי זה טריקים ללזכור אותו (6 כפול 5 זה פשוט 6 לחלק ל2 כפול 10, כל דבר כפול 9 - ספרת העשרות היא המספר שכפלנו ב9 פחות 1 (לדוגמא - 9 כפול 5 - ספרת העשרות היא 5 פחות 1 =4 ), וספרת האחדות היא 10 פחות המספר - 10 פחות 5 = 5, כלומר 9 כפול 5 = 45. עד ביום 7 כפול 6 מבלבל אותי ואני בד"כ עושה 7 כפול 5 ועוד 7 בראש. מה שכן אני בחור שנחשב די חכם, וכשאני מבין משהו יש לי הבנה יסודית ועמוקה עליו. למישהו זה מצלצל איזשהו פעמון? כדאי לי ללכת לאבחן את זה - יש פתרונות אמיתיים, או שאיבחון סתם יתן לי לדעת שיש לי בעיה ולהצמיד לה שם? יש למישהו רעיון איך אני יכול להפסיק להתפזר וללמוד?(אולי ללמוד עם חבר, אולי לכבות את המחשב לגמרי, אולי ללכת ללמוד בספריה, אבל באמת הדרך שלי זה לברוח?) אני מבולבל ומתבאס מעצמי!!! תודה מראש
 

יונה שו

New member
גלינג גלינג.... גלינג... גלינג...|ת

בהחלט נשמע לי מוכר... נשמע כמו קושי בהתארגנות בזמנים, וזה מאד אופייני למי שיש בעייה של ריכוז. א. עזרה מיידית - עשה לך מערכת מסודרת, בה תכניס את כל הדברים שאתה חייב לעשות. אל תשכח לרשום זמן למנוחה, זמן רזרבה... ב. עשה הפסקות מתוכננות, כך שלא תצטרך הפסקות בלתי מתוכננות, כאפשרות של מנוחה. ג. הדבר האחרון שאתה יכול להגיד על עצמך זה עצלות. אתה לא עצלן !!!!!!! אתה חולש על הרבה תחומים בו זמנית, זה לא עצלנות, זה חוסר ארגון... ד. בדיקה אצל נוירולוג - רק זה שעושה בדיקה ממוחשבת, tova, יכולה לעזור להוכחה האם יש בעייה בריכוז, קשב, הסחות דעת אימפולסיביות וכו'... ה. שתף עוד, אולי אפשר לעזור עוד.. ו. בהצלחה.
 

יפיתוש1

New member
לי אישית מה שעוזר זה לברוח...

לספריה באוניבסיטה למשל, או אפילו לכיתה נטושה. אני משאירה בכוונה את הפלאפון בבית, לוקחת סנדווצ'ים שלא יהיה לי תירוץ לקום מהמקום, ומגיעה מוקדם בבוקר.
 

דליה.ד

New member
היי איתן, ברוך הבא../images/Emo140.gif

קטונתי מלאבחן הפרעות קשב וריכוז דרך המחשב.....ולכן ההמלצה שלי היא לבדוק זאת באופן מקצועי (למרות שנראה לי שאתה טיפה לא מאורגן וזה הכל). אם תוכל להכין מראש רשימת מטלות עם זמנים לביצוע ותנסה לעמוד בה (איזה כייף זה למחוק דברים שעשית...
) אולי זה יעזור לך יותר בהתארגנות. גם שאר הרעיונות שהעלית טובים - כמו ללמוד עם חבר (ככה אני עברתי את המכללה, היינו שלוש בנות שלמדו והתכוננו יחד למבחנים וזה עבד נהדר: כל אחת למדה פרק ולימדה את האחרות - כך שהיינו צריכות באמת "לחרוש" רק שליש מהחומר ואת השאר ידענו די בסדר).
 

eytan_l

New member
תודה רבה לכולם!

תודה רבה על כל הטיפים המעשיים, זה ממש מרגש לראות עוד אנשים שמאמינים בלכתוב מטלות. אני כבר היום עושה כל יום בבוקר תוכנית יומית(אחרת אני לא עושה הרבה במהלך היום), בעזרתכם הבנתי שאני צריך גם לתכנן את הלימודים שלי, עד לרמת התרגיל אותו אני מתכוון לעשות, וגם לתכנן הפסקות יזומות, שזה נשמע לי טוב. אני גם יכול להשתף אותכם בשיטה שיש לי לחסוך זמן - את כל המטלות של הבית - לשטוף כלים, לתלות כביסה וכד' אני עושה בזמן שאני מדבר בדיבורית בסלולרי, ככה אני חוסך מלא מלא זמן. אבל זה עדיין נשמע לי מאוד מוזר שאני כאילו נגד כוח הרצון שלי עושה דברים אחרים. בכל אופן - לגבי האיבחון, איפה אני עושה אותו? מהם הרעיון מאחורי ללכת לאיבחון - איזה דרכים זה עוזר? ממש ממש תודה איתן
 

דליה.ד

New member
אני מניחה שאם אתה בשלב של

שיפור בגרויות אתה כבר מעבר לבית הספר התיכון. האם אתה לומד במסגרת אקדמית כלשהי? מכיוון שכמעט כל המכללות היום בארץ מספקות שירותי אבחון לסטודנטים וכדאי לבדוק זאת דרך אגודת הסטודנטים או דיקאנט הסטודנטים. בנוסף אני מצרפת כאן שני קישורים לעיונך:
 

יונה שו

New member
זה מאאאאאאד חשוב לדעת

אם אתה לומד במכללה כלשהי או באוניברסיטה - כי - לא רק שיש להם שירותי אבחון, אלא, חלק מהאוניברסיטאות (וגם מהמכללות) לא מכבדים אבחונים של אחרים מאשר הם עצמם. כבר נתקלתי בסטודנטים שעשו אבחונים שונים אצל מומחים ידועי שם, והאוניברסיטה (למשל בן-גוריון) לא מוכנה לקבל את האבחונים הללו. (טעמם עמם) לדעתי, עדיף לבחון קודם כל במבחן TOVA כדי לדעת אם יש בעיה נוירולוגית, ויש פתרונות שונים לה. חוצמזה... אפשר אחר כך לבחון דברים נוספים.
 

גבי777

New member
יש פתרון!!!

לרובינו יש את הבעיה הזאת מפני שלרוב האנשים קשה ללמוד! למיעוט אין בכלל יכולת למידה (או לזכור את הקוד הסודי של הכספומט) למיעוט אחר קל מאוד ,יש להם יכולת תפיסה מהירה והכל בא להם בקלות(הם לא מעריכים כלום). אך אתה ואני נמנים עם הרוב, לכן מה שדרוש לנו זה משמעת!! תחליט שאתה יושב ולומד משעה מסוימת עד שעה מסוימת (עם הפסקות כמובן) אין ברירה, תחשוב שמדובר רק בכמה שנים ותהיה מסודר כל החיים!!
 
למעלה