האם יש מה לעשות?

האם יש מה לעשות?

אחד הבנים עובר לגן עריה. הגן שאליו אנחנו שייכים ואותו גם קיבלנו למרות הערעור ומספר שיחות עם כל מי שאחראי.
הבעיה היא שהגן רחוק מבית הספר של הילד המאובחן.
רוב הזמן יסיימו באותה השעה כך שיצטרך לחזור לבד. אני לא סומכת עליו. הוא מעופף ומאד ילדותי. הוא יהיה בן 9 כך שלפי החוק אין בעיה. אבל אני רוצה עוד שנה ללוות אותו. וגם הוא ביקש.
אבל אין לי מה לעשות. חלק מהזמן סבתא תאסוף את הקטן וחלק מהזמן מטפלת. מה אני אמורה לעשות? למצוא מטפלת שרק תלווה אותו הביתה? להעסיק שתי מטפלות? זה גם לא הגיוני וגם יביך אותו. הגן שביקשתי צמוד לשער בית הספר.
אני תוהה האם יש מה לעשות? באלו"ט מאד עזרו לי כשלא הייתה לו סייעת. אבל הפעם מדובר בשיבוץ של ילד רגיל שרק בעקיפין משפיע על המאובחן.
ממש התחננתי, ונאמר שאין מקום כי הגן התמלאה בילדים מאזור הרישום. אבל מה אם גם להם לא היה מקום? היו מוצאים פתרון, לא?
 
מה עם הסייעת שמלווה אותו בבית ספר?

תוכל לחזור איתו?
האם יש ילדים אחרים בכיתה שגרים באיזור שלכם? אם כן איך הם חוזרים? אולי אפשר להצטרף לאותו סידור?
 
כולם חוזרים ברגל כי זה לא מאד רצוק

וגם תמיד עד שהוא יוצא, הם נעלמים.
לגבי הסייעת, השנה היא לרוב הלכה הביתה לפני סיום הלימודים. לא יודעת האם זה אפשרי בכלל מבחינתה. ואז מה? זה יירד ממכסת השעות שלה? מעדיפה לא להתחיל עם עניין תוספת התשלום.
ומה שהכי חשוב, זה שלא כדאי שיראו אותם ביחד כי היא הרי סמויה.
ואצלינו מקום קטן, כולם בגיל הזה חוזרים לבד. וכולם יראו אותם ביחד.
 
אז יראו אותם ביחד אז מה?

תגידי שאת אמא היסטרית. זכותך...
עוד אפשרות : האם יכול ללכת חצי מהדרך לבד? הסבתא או המטפלת שאוספות את הקטן, יתקדמו לכיוון שלו ויפגשו אותו איפוא שהוא באמצע?
 
אני לא רוצה שיבינו שהיא הסייעת שלו

ואין חצי מרחק. זה בכיוונים הפוכים. והגן רחוק, הוא יגיע לבית לפניהם.
 
אפשר לקחת ילד מהגן קצת מוקדם יותר כדי אחריו להספיק

לקחת את המאובחן מבית הספר
 

TikvaBonneh

New member
חזרה מבית הספר

את צודקת, לשלוח ילד בן תשע הבייתה עם מטפלת או סייעת זה לא תואם גיל ולא יקדם אותו לשום מקום.
מצד שני, חזרה מבית הספר ללא ליווי מבוגר היא שייכת גם לתחום המיומניות החברתיות וגם לתחום כישורי החיים, ובשניהם לילדים המיוחדים שלנו יש קושי, וצריך לעבוד על זה.
בגלל זה יש לו סייעת. הוא לא לומד דברים לבד. אם ימשיך לחזור עם מטפלת, אז גם בגיל 16 לא ידע לחזור לבד.
הסייעת צריכה לתווך ולסייע.
לא צריך להיות מצב של "תמיד עד שהוא יוצא, הם נעלמים."
היא צריכה לפני שהיא הולכת לדאוג שהוא ידע עם מי הוא חוזר ושהם ידעו שהוא חוזר איתם ויחכו לו.
תסכמי איתו שהוא קובע עם חברים לחזור יחד איתם, ושהיא תדאג בשטח בפועל שבאמת יגש אליהם ויקבע.
בקבוצה של הכישורים החברתיים שהוא הולך אליה צריך להעלות את הנושא ולתרגל אותו.
 
צודקת, אבל...

יש רק ילד אחד שהולך לכיוון שלנו. אומנם כרגע הם חברים , אבל אין לדעת מה יהיה בשנה הבאה.
חוץ מזה, נראה לי לא הוגן להכריח אותו לחכות לבני כל הזמן. למה להפיל את האחריות עליו? במיוחד שהאבחון נשמר הסוד.
נראה לי הפתרון היחיד הוא לצייד אותו בטלפון ולהתקשר אליו ברגע שהוא מסיים.
 

TikvaBonneh

New member
פתרון מצויין ותואם גיל

ויכול להיות שהם כן ילכו יחד בשנה הבאה. אם הם יהיו חברים, יתכן שהילד יעדיף לחכות לו במקום ללכת לבד.
צריך גם לעבוד איתו על נושא ההתארגנות בסוף היום, זה בטח מתסכל אותו להישאר אחרון.
 

halev17

New member
ליווי מבית הספר

שלום אנה,
לאחרונה יכנס חוק , החל משנה הבאה בעקבות עטירה לבית המשפט העליון , בו ילדים משולבים יקבלו הסעות כמו בחינוך המיוחד, אלא שהם ילדים משולבים בחינוך הרגיל !
מניסיוני , חלק מהמשפחות איתן אני עובדת, פנו לרשות המקומית וקיבלו התר כבר השנה לקבל הסעה מבית הספר הביתה ומהבית לבית הספר.
כדאי לברר ברשות המקומית שלכם.
בהצלחה,
קרן הלוי קרוסקין, מפתחת תכניות ושיטות הוראה
0502077010 [URL]http://www.lev17.co.il[/URL]
 
למעלה