אני חושבת שבגיל ~3 -~5 אפשר להבין שילד לא סתם חכם.
למשל, למרות שאנחנו בעד לאפשר לילד להינות מהילדות, ולכן, אנחנו לא בעד ללמד ילד בן 3 משהו שילמד בקלות, בגיל 5 או 6...
בגיל 5 הבת שלנו ידעה לקרוא ולכתוב, גם בכתב יד (בגן נתנו להם מן סרגל עם אותיות בעברית, בדפוס ובכתב יד).
היא למדה את עצמה (כבר בגיל 3 4 הבובות שלה היו התלמידות והיא הייתה המורה המצטיינת ;0).
הגננת בגן חובה טענה שהילדה לא מוכנה לכיתה א'... היא מוכנה לכיתה ב'.
ובכל זאת, הלכה כמו כולם, לכיתה א'.
המורה בכיתה א' טענה שהיא לא רק יודעת לכתוב, אלא שהיא גם יודעת לנקד נכון.
אני טענתי 'להגנתי' שזו הוכחה לכך שלא לימדתי אותה, כי אני עליתי לארץ בתיכון ולא לימדו אותי לנקד, אני לא יודעת לנקד!...
(מסתבר שהיא כ"מורה", היא הייתה מעתיקה ספרי ילדים, עם הניקוד).
אנגלית: היא פשוט אמרה לאבא יום אחד בחנות, בגיל 5, שהיא יכולה לקרוא מה כתוב (אותיות לטיניות), היא אמרה שלימדה את עצמה לקרוא אותיות לטיניות מהשלטים של חניות ברחוב.
מכיוון ששנות הילדות כל כך מעטות ויקרות, רצינו שתהיה לה ילדות רגילה. הלכה לבי"ס רגיל, שלחנו אותה לחוגים רגילים, של ספורט למשל, לא לחוגי ה"העשרה" בתחומי לימוד.
ובכל זאת, בכיתה ו' הייתה בין הזוכים ב"חידון ת"א".
היום כנערה היא בתוכנית "אלפא" לנערים מצטיינים ומחוננים, באוניברסיטה,
ובזמנה הפנוי, חוץ מחיים חברתיים עשירים פלוס, היא גם נהנת להתאמן לזכור כמה שיותר מספרים אחרי הפאי.
היא במגמת הנדסת מחשבים ומתכננת לעשות בגרות 5' יח' ב 5 מקצועות מורחבת (חוץ ממתמטיקה ואנגלית, שלא נחשבים): 3 מקצועות בבי"ס, פרוייקט "אלפא" מעניק 5 יח' בגרות נוספות,
ועוד 5 יח', תעשה במסגרת האקדמיה של התיכון.
התשובה המקוצרת שלי היא: אם אתם חיים בסביבה נורלמית בעולם המערבי, לא צריך לעשות שום דבר במיוחד.
אם היכולת שם, היא תצמח
אם משעממם בבי"ס היסודי, למשל, לבת שלנו היה שקית עם משימות נוספת בשבילה, לכאשר הייתה מסיימת מהר את המשימות הרגילות