האם יש עילה לתביעה?

הצנובר

New member
האם יש עילה לתביעה?

שלום,
מקום העבודה שלי מארגן עבור העובדים משחק כדורסל פעם בשבוע, באולם עירוני בסמוך לעבודה, בשעות הערב. לפני מס' שבועות הגעתי לשחק ונפצעתי במהלך המשחק.
אבחון קבע שמדובר בקרע ברצועת הקרסול שגרם לי להיעדר מהעבודה 3 ימים (על אף שהרופא רשם כשבועיים ימי מחלה). כמו כן, קיבלתי הפניה לטיפולי פיזיותרפיה אותם בינתיים לא התחלתי.
למרות שחלפו כמה שבועות עדיין יש לי כאבים שלא מאפשרים לי לעשות ספורט כפי שאני רגיל ואוהב. לעבודה חזרתי כאמור כבר לאחר 3-4 ימים.
כיוון ש(כנראה)לא מדובר בנזק קבוע אלא במשהו חולף לא ברור לי אם יש עילה/הצדקה לתביעה כלשהי של מקום העבודה (שלמיטב הבנתי הוא עדיין האחראי למרו.
האם על פניו נראה שיש סיבה והצדקה לתבוע?
 
תשובה

מדובר בפעילות מטעם מקום העבודה ואכן, ניתן להגיש תביעה.
למקום העבודה שלך צריך להיות ביטוח חבות מעבידים שמכסה את המעסיק מפני תביעות כאלו, כך שלא נגרם למעסיק שלך נזק של ממש.
מבחינת תביעה נזיקית, נותרה השאלה האם הנזק שנגרם לך, מצדיק תביעה.
אם תרצה אני יכול לתת לך את הפרטים של האורתופד שעובד עם המשרד שלי לצורך הערכת נכותך. כך יהיה ניתן להעריך (הערכה גסה בשלב ראשוני כל כך), את כדאיות הגשת התביעה.
&nbsp
מבחינת ביטוח לאומי, על פניו ועל סמך מה שסיפרת, נשמע שמדובר בתאונה שניתן להכיר בה כתאונת עבודה. ככל שאין נכות משמעותית בברך, אין משמעות רבה לסכום שתקבל עבור 3 ימי היעדרות מהעבודה. החשיבות של הכרה בתאונה היא בעיקר לצורך מימון של טיפולים רפואיים שאולי תצטרך לעבור עקב הפציעה בברך, כולל ניתוחים וטיפולים אחרים, גם בעתיד.
 
למעלה