יש לי לשאול את התלמוד ואת הרמב"ם :
הם רבנים מספיק רציניים ? דברי הרמב"ם מתוך הלכות מלכים פרק ה' : "[י] גדולי החכמים היו מנשקין על תחומי ארץ ישראל, ומנשקין אבניה, ומתגלגלין על עפרה; וכן הוא אומר "כי רצו עבדיך, את אבניה; ואת עפרה, יחוננו" (תהילים קב,טו). יד [יא] אמרו חכמים, כל השוכן בארץ ישראל, עוונותיו מחולין--שנאמר "ובל יאמר שכן, חליתי; העם היושב בה, נשוא עוון" (ישעיהו לג,כד). אפילו הלך בה ארבע אמות, זוכה לחיי העולם הבא. וכל הקבור בה, נתכפר לו, וכאילו המקום שהוא בו מזבח כפרה, שנאמר "וכיפר אדמתו עמו" (דברים לב,מג). ובפורענות הוא אומר "על אדמה טמאה תמות" (עמוס ז,יז). ואינו דומה קולטתו מחיים, למי שקולטתו לאחר מיתה. ואף על פי כן גדולי החכמים היו מוליכין את מתיהן לשם; צא ולמד מיעקוב אבינו, ויוסף הצדיק. טו [יב] לעולם ידור אדם בארץ ישראל, אפילו בעיר שרובה גויים; ואל ידור בחוצה לארץ, ואפילו בעיר שרובה ישראל: שכל היוצא לחוצה לארץ--כאילו עובד עבודה זרה, שנאמר "כי גירשוני היום מהסתפח בנחלת ה' לאמור לך עבוד אלוהים אחרים" (שמואל א כו,יט). ובפורענות הוא אומר "ואל אדמת ישראל לא יבואו" (יחזקאל יג,ט)." עד כאן דבריו. ישיבת ארץ ישראל היא מצווה , ולכן גם מי שיש לו חבילות של עבירות נגיד לו לשבת בארץ ישראל. לא רק זה , ישיבת הארץ בעצמה מכפרת עוונות. וכי נגיד לאדם - בגלל שיש לך עבירות אז תצא לחוץ לארץ ותהיה כמי שאין לו אלוה ? ההיפך הגמור ! דווקא מי שיש בידו עבירות צריך לבוא הנה ! בגלות ידרדרו לגמרי , כאן זכות ארץ ישראל תעזור. כך רואים בפירוש גם מעזרא ונחמיה - הם הביאו הנה לארץ עליה שלימה , שחצי מהם היו נשואים לגויות , ובניהם אפילו לא ידעו עברית ! כך כתוב בספר עזרא : "וּכְכַלּוֹת אֵלֶּה נִגְּשׁוּ אֵלַי הַשָּׂרִים לֵאמֹר: "לֹא נִבְדְּלוּ הָעָם יִשְׂרָאֵל וְהַכֹּהֲנִים וְהַלְוִיִּם מֵעַמֵּי הָאֲרָצוֹת, כְּתוֹעֲבֹתֵיהֶם לַכְּנַעֲנִי הַחִתִּי הַפְּרִזִּי הַיְבוּסִי הָעַמֹּנִי הַמֹּאָבִי הַמִּצְרִי וְהָאֱמֹרִי. כִּי נָשְׂאוּ מִבְּנֹתֵיהֶם לָהֶם וְלִבְנֵיהֶם וְהִתְעָרְבוּ זֶרַע הַקֹּדֶשׁ בְּעַמֵּי הָאֲרָצוֹת, וְיַד הַשָּׂרִים וְהַסְּגָנִים הָיְתָה בַּמַּעַל הַזֶּה רִאשׁוֹנָה" וכך בספר נחמיה : " גַּם בַּיָּמִים הָהֵם רָאִיתִי אֶת הַיְּהוּדִים הֹשִׁיבוּ נָשִׁים (אשדודיות) אַשְׁדֳּדִיּוֹת (עמוניות) עַמֳּנִיּוֹת מוֹאֲבִיּוֹת. כד וּבְנֵיהֶם חֲצִי מְדַבֵּר אַשְׁדּוֹדִית וְאֵינָם מַכִּירִים לְדַבֵּר יְהוּדִית, וְכִלְשׁוֹן עַם וָעָם. " רואים כי הם העלו לארץ לא בהכרח את "צדיקי הדור" , אך זכות ארץ ישראל עזרה והם שבו בתשובה ומהם נבנה בית שני. גם על עומרי שהיה מלך רשע ועובד עבודה זרה שלא היה כדוגמתו אמרו חכמינו כי זכה להעמיד ארבע דורות למלוכה מאחר ובנה עיר בארץ ישראל (שומרון). זכות ארץ ישראל עוזרת - כתוב בהלכה אפילו אם לאדם אין בנים ועולה לארץ יחכה עוד 10 שנים לפני שיגרש את אשתו. כי עצם העליה לארץ ישראל יכולה לגרום לו לבנים. מכל זה רואים כמה זו מצווה גדולה ישוב ארץ ישראל , שלא אומרים דבר כזה על אף מצווה אחרת. וגם אם האדם עובר עבירה , אם יחזיק בעניין ישוב ארץ ישראל זכות הארץ תעזור לו , ויזכה לשוב בתשובה. ארץ ישראל היא המקום הכי בטוח ליהודים , ואם כאן לא בטוח - שום מקום לא בטוח. לגבי "אינו דומה החוטא למלך כשהוא בבית המלך וכו'" - זה נכון. אבל לא בגלל זה נמנע עצמינו מלבוא לבית המלך. אנחנו בניו של הקב"ה , בית המלך הוא מקומינו הטבעי. המלך כבר קרא לנו לשוב לארץ ישראל , כבר הביא עלינו שואה כשלא עשינו כך , מה עוד צריך לקרות כדי להבהיר את זה ?