האם כדאי להשאיר את הילדה עוד שנה בגן הנוכחי?

mmiller1

New member
האם כדאי להשאיר את הילדה עוד שנה בגן הנוכחי?

שלום, לפני 4 חודשים נולדה לבתי הבכורה, בת השנתיים וחצי, אחות קטנה. מאז שנולדה נופר, בתי הבכורה, לא חשה בטוב וחלתה כל הזמן (מחלת שנית, הפה והטלפיים, הנשיקה, וירוס של שילשולים) וכל זאת ברצף. בתי הבכורה לא הייתה בגן כמעט במשך חודש וחצי. בימים אלו חזרה לגן אחרי תקופה ארוחה שלא הייתה בגן. הגננת הסבה את תשומת ליבי, כי מאיה חזרה ללא אנרגיות וללא שמחת חיים שהייתה לה לפני זה, ציינה שהיא בוכה לעיתים קרובות - בכי היסטרי וממושך. לאחר שיחה עם בתי, ציינה כי אחת הסייעות צעקה אליה והיא לא מוכנה ללכת לגן (גם בבית כשצועקים אליה הילדה נתקפת בבכי, סוג של עלבון). ביומיים האחרונים של הגן היא פשוט לא מוכנה ללכת לגן? האם זה קשור לזה שהיא נשארה איתי בבית תקופה ארוכה, אולי קינאה,?? מה אני צריכה לעשות?... הגננת ציינה שהתנהגותה קיצונית מאוד מאיך שהייתה לפני ואף המליצה לגשת לפסיכולוג ילדים, האם את רואה צורך בכך? אם כך, האם כדאי להוציא אותה מהגן כי בשנה הבאה היא עתידה להיכנס לאותו הגן עם אותן המטפלות. חשובה לי מאוד תשובתך, תודה רבה,
 
יחסים האתגר, כי בחיים הכול יחסים....

שלום רב, בתך בת השנתיים וחצי מבטאת בהתנהגותה קושי להסתגל למצבה החדש בבית. חוויית המעבר החד מבת בכורה ויחידה הזוכה למרכזיות, ותשומת לב בלעדית לנוכחות של אחות הגוזלת ממנה את מלוא ההתיחסות. הילדה הגדילה לעשות ו"פתחה " מחלות שאפשרו לה להישאר בבית ולדאוג מקרוב שהתנאים והיחס אליה יישמרו. כעת היא נאלצה לחזור לגן, במוחה מתרוצצות שאלות (לא מודעות) מה קורה בבית כשאני בגן? מה אני מפסידה? במה אחותי זוכה? הילדה פתחה/מפתחת אסטראטגיות חדשות כדי לזכות בתחושת ערך, חשיבות, משמעות ותשומת לב. אני חושבת שעליכם ללמוד גישות שירגיעו את הילדה וישיבו לה את הביטחון במקום שלה בבית. גישות כגון: שיתוף, התייעצות, בקשת עזרה, עידוד, הדהוד המועילות, תפקיד משמעותי... אלה שיטות חינוך שנלמדות לעומק בבית ספר להורים ועשויות לסייע לכם להבין אותה ולהגיש לה את העזרה הנפשית לה היא מאוד זקוקה. מה דעתך? בכבוד רב, עינת גבע.
 
למעלה