האם כדאי להתמקד בתחום עסקים אחד?

האם כדאי להתמקד בתחום עסקים אחד?

אני שומע לא מעט מבעלי עסקים את המשפט הבא: 'אנחנו מתעסקים כבר עשרות שנים בתחום שלנו. לא מכירים תחום עסקים אחר. אין עסקים רבים בישראל עם רמת המומחיות שלנו'.
אני מעריך ומכבד מומחיות של עסק או חברה בתחום עיסוקם. אך האם נכון לעסק לעסוק רק בתחום אחד?

זוהי שאלה לא פשוטה שיש לבחון בכמה היבטים. מחד, מומחיות והתמקצעות (מגמות מתחזקות בעולם העסקים המודרני) יוצרות פעילות רווחית ומוניטין מקצועיים. אלא שמיקוד בענף אחד יוצרת סיכון שבעת משבר בענף ייגרם לעסק נזק חמור.

לא זו אף זו שיש לא מעט דוגמאות של חברות שנכנסו לתחום עסקים נוסף, בלתי קשור לקיים, כדי להרחיב את הבסיס שלהם ועקב חוסר הבנה בתחום ספגו הפסדי ענק עד כדי חיסול העסק המקורי.

בכל זאת ניתן לגוון באותו ענף בכמה תת תחומים ובכך לגוון את הסל ולהקטין מעט את הסיכון. במקרה של משבר לא הכל ייפגע באותו אופן.

בנוסף, מומלץ גם שאם החברה בכ"ז מחליטה על כניסה לתחום נוסף, אזי יש להיכנס לתחום משיק לתחום העיסוק הקיים שיש בו תועלת גם לתחום הקיים, שהכניסה תיעשה בשלבים ובאופן מבוקר תוך הקצאת משאבים כספיים ומקצועים, הצבת יעדים סבירה ובאופן שלא יסכן את העסק המקורי.
 

Nandn09

New member
אני חושבת שבעידן של היום זה בלתי נמנע

לי יש מקצוע ואני מתכוונת להרחיב אותו לאפיקים נוספים, ואולי בארץ זה פחות נפוץ אבל בחו"ל זה מאוד נפוץ..\
הבעיה מתחילה כשאתה עסק מאוד קטן בתחילת הדרך ואין לך מוניטין ואז אתה חושש להשקיע ולפזר את הכסף שלך בכל מיני מקומות שונים במקום לרכז אותו על משהו אחד,
צריך לדעת לעשות את זה ביעילות אבל גם עם מינימום השקעה, זה כמעט בלתי אפשרי בטווח הקצר, זה משהו נראה לי שצריך לחשוב עליו מכל האספקטים ולקשר אותו למקצוע העקרי שלך,
ז"א אם אתה עושה משהו שהעסק הבא שלך יתקשר לזה,
שטראוס זו דוגמא טובה...שטראוס חולשים על שוק המזון אבל לא רק, והם מצליחים בזה, איכשהו כל דבר שהם עושים מתקשר לדבר אחר,
 

Simple Finance

New member
שאלת מיליון הדולר

מיקוד מול פיזור.
התמקדות או "לא לשים את כל הביצים בסל אחד"?
 
הרחבת מקצוע

תיארת היטב את ההתלבטויות והקשיים. הנקודה החשובה היא שהתרחבות כזו איננה לטווח קצר אלא לטווח ארוך.
 

Nandn09

New member
אוקיי ומה הטיפ שלך בעצם?

היתי שמחה ובטוחה שאחרים גם כן ישמחו לקבל ממך עיצות אני בטוחה שלא סתם נגשת לנושא הזה ויש לך מה לומר בעניין מעבר לתאור הכללי,

אני מנסה לעשות את זה כרגע, אני גם נותנת שירותים עסקיים וגם פתחתי חנות, אני מאוד חוששת לבלבל את הצרכן, לא שיש לי הרבה צרכנים לצערי זה לא ממש זז, אבל מאידך...אולי זה יגרום לי ליותר נזק?
האם הייתי בכלל מעדיפה לעשות את ההפרדה, אבל זה בלתי אפשרי כי אין הכנסה מספקת משירותים. בקיצר, אני לא יודעת איך לעשות את זה,

בקטע של עסק יש הרבה דברים שצריך להשקיע בהם ממש לעשות אוניברסיטה, אין לימודים שמרכזים את הנושא השיווקי בצורה מקיפה, יש כל מיני סדנאות וסמינרים בנושאים שונים, כי יש פה רווח משמעותי על חשבון אנשים אחרים,
שיווק באינטרנט, שיווק בפייסבוק, שיווק מול לקוח, שיווק מוצר, שיווק בחנות, שיווק שירות, תוכנית עסקית, יזמות, מיתוג עצמי, בידול עצמי...כל אחד פותח סמינר, אתה לא יכול בשום פנים ואופן לכסות את הכל בדרך הזאת, בטח שכל סמינר כזה עולה לך הרבה כסף ....ולא מספיק אלא שאתה גם משקיע בעסק שלך, חומרים, מקום, מכשור, כל הציוד הנדרש יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים
 
התרחבות

נראה לי שאת מערבבת פה שני נושאים: האחד, אם עסק צריך לפעול בכמה תחומים. בעניין זה, נתתי טיפים כלליים, מכיוון שאין תשובה אחידה שנכונה לכולם. כל עסק והמאפיינים שלו, ולכן צריך לבחון כל מקרה לגופו. את מוזמנת לפנות אלי לייעוץ ממוקד.

הנושא השני מתייחס לאופן ניהול עסק, והוא אכן כולל היבטים רבים, אשר אדם אחד בדרך כלל לא יכול לכסות את כולם. לכן, מומלץ שבעלי עסקים קטנים כמוך ייעזרו במומחים בתחומים שונים (שיווק למשל) בדרך של מיקור חוץ.
 
למעלה