האם כדאי לי לגשת למבחן הקרוב ביולי .

bion7

New member
האם כדאי לי לגשת למבחן הקרוב ביולי .

לא כל כך למדתי את החיבור ,אבל מאוד השתפרתי בדברים האחרים בבחינה .
עד כמה החיבור יכול להזיק לי באמת ? והאם ניתן ללמוד אותו בזמן שנותר עד הבחינה ? .
 

bion7

New member
למה אתם

לא עונים לי ? .
האם כדאי לי לגשת לבחינה אפילו שלא למדתי את החיבור ? .
 

niruzu

New member
החיבור שווה 25 אחוז מציון המילולי

לכן, הוא משפיע על הציון במידה לא מבוטלת.
ממליץ מאוד ללמוד את נושא החיבור עד הבחינה.
 

bion7

New member
אבל האם

אפשר ללמוד בפרק הזמן הקצר שנשאר לבחינה את החיבור באופן טוב ? .
אולי פשוט אני אדחה למועד הבא וזהו ? מה אתם אומרים ?.
 

niruzu

New member
השאלות שלך בעיתיות

רק אתה יודע אם תצליח ללמוד זאת ובאם שווה לך לגשת או לגשת במועד זה. מי שלא מכיר אותן ויכולותיך, לא יכול לתת לך תשובה אמיתית.
 
אתה ממש טועה ומטעה

זה תלוי בהרבה דברים,
יש מקרים שהוא יוריד ב2-5 נק', ויש מצבים קיצוניים שב-20 נק'.

המדריך שלי, שבתחום כבר 10 שנים, אמר שהמשקל שלו מאוד מאוד מינימלי. יחד עם זאת, תמיד כדאי להשקיע ולפחות להגיע לרמה סבירה+
 

niruzu

New member
אתה מאוד טועה ומטעה, וגם לא מנומס

המשקל של החיבור הוא 25 אחוז מהציון המילולי. זהו משקל משמעותי.

בערך 60 נקודות מהציון הכללי, 90 נקודות בדגש הומני. ולא במצב קיצוני.

המדריך שלך טועה מאוד ומצער מאוד לדעת שמדריכים עם נסיון של 10 שנים אומרים כאלו שטויות. 25 אחוז מהציון זה מינימלי?

תקרא מה כתוב בדיוק במרכז הארצי מתחת לכותרת מטלת כתיבה:

https://www.nite.org.il/files/psych/new_psych/verbal-hebrew.pdf

ובכללי, עצה לחיים: תהיה פחות נחרץ ותסמוך פחות על אנשים, גם מדריכים, לפני שאתה בודק בעצמך- וככה אולי תעביר ביקורת לגיטימית, לא כמו במצב הזה.
 
שני הסנט שלי בנושא

אין ספק שרבע מהציון במילולי הוא חלק מהותי ומשמעותי מהמבחן כיוון ש60 נקודות הן לא מעט. עם זאת, יש כמה דברים שחשוב לזכור:
1. ישנם נושאים לא פחות משמעותיים בגודל הזה - הבנת הנקרא באנגלית, גיאומטריה (שהוא בערך 80 נקודות) והסקה מתרשם.
2. מההתנסות שלי עם החיבור, הן במסגרת מחקר שביצעתי בהתאם לפרסומים של המרכז הארצי והן באמצעות כך שניגשתי לבחינה במתכונת החדשה מספר פעמים במטרה להתנסות בחיבור כמו גם דרכים נוספות, המסקנה העיקרית שלי היא שבמידה והחיבור נכתב בשפה בסיסית (אפילו יומיומית מעט), מציגים טיעונים בנושא, גם אם לא מלאים ומנומקים וכן מקפידים על מינימום השורות, חצי מהציון כבר בכיס.

הדבר השני בהתייחס לכך הוא שהמרכז הארצי טוען שישנה קורלציה בין הציון בפרק המילולי לבין הציון בחיבור. זוהי בדיוק הסיבה בגינה המרכז הארצי לא יצר איזשהי מערכת בקרה עצמית בכל הנוגע לציון בחיבור ביחס לסימולציה. כלומר, אם היכולות של הנבחן בפרק המילולי הן גבוהות, סטטיסטית המרכז הארצי טוען כי גם בפרק החיבור היכולות שלו יהיו גבוהות.
 

niruzu

New member
מסכים עם הכל

לגבי "חצי ציון כבר בכיס"- גם אז, מדובר על 30 נקודות, אשר מאוד מהותיות על מנת להתקבל לפקולטות כאלו ואחרות.

ולכן אסור, לדעתי, לוותר על החיבור, כמו שאסור לוותר על נושאים מרכזיים אחרים כמו גיאומטריה/אנלוגיות וכו'.

לדעתי הקורלציה של המרכז הארצי נובעת בלא מעט מקרים מהעובדה שמי שלמד כמו שצריך את החלק המילולי, למד גם את נושא החיבור כמו שצריך, ולכן הוציא ציון גבוה בהתאמה בשניהם. כמובן שלמי שמלכתחילה יכולות גבוהות במילולי יצליח גם בחיבור, אבל גם החלשים יכולים, לדעתי הצנועה, להצליח עם תרגול מסיבי ומערכת משוב איכותית, כמו בכל חלק של הבחינה.
 
כמובן שמדובר בלא מעט

ולכן כפי שאמרת בהתחלה - הכל תלוי בצרכים של פותח השרשור. אם הצורך הוא ב 500 וכבר עכשיו עם ההישגים בתחומים אחרים הציון גבוה יותר, אין צורך להתאבד על הנושא הזה. אם הכיוון הוא הפקולטה לרפואה, כמובן שכדאי לבדוק יותר בזהירות מה המצב.
 

israelmiv

New member
מנסיוני האישי - בהחלט

יש כמה דברים בסיסיים בקשר לחיבור שאפשר ללמוד במהירות:

פיסוק נכון.
חלוקה לפסקאות.
הבנת מטלת החיבור באופן בסיסי (להציג דעה על הנושא ולנמק אותה)
לא להשתמש בשפת דיבור או בביטויי רגש.
להתרגל למבנה חיבור מסוים.
לתכנן נכון את הכתיבה ולעמוד במכסת הזמן (עד שבועיים לפני המבחן לא הצלחתי לסיים ב 30 דקות)

כל הדברים האלה לא דורשים שינוי מהותי בצורת החשיבה, אלא בסך הכל התרגלות ותשומת לב. מצד שני, הם קריטיים לאיכות החיבור. אני ממליץ לך מאוד לכתוב חיבורים ולתת למישהו מנוסה לבדוק אותם, כדי שתהיה בטוח שאתה עומד בדרישות הבסיסיות (יכול להיות כמובן שאתה כבר שולט בדברים שהזכרתי)
 
למעלה