האם כדאי לי לתקן את הרכב?

יש לי מאזדה 3 סדאן2008, נסעתי עם הרכב ובאמצע הנסיעה נדלקה לי נורה צהובה של תקלה ברכב, עצרתי את הרכב בצד הדרך ואז הרכב נכבה כאשר ניסיתי להניע את הרכב אז שמעתי רעשים של ניסיונות התנעה אבל הרכב לא מתניע, הרמתי מכסה מנוע וראיתי שאין לי בכלל נוזל קירור במיכל, הזמנתי גרר ולקחתי את הרכב למוסך, המוסכניק אמר שלפי הרעש של ניסיון ההתנעה של הרכב אז הוא שומע שזה בעיה במנוע אולי רצועת טיימינג נקרעה ושהרכב התחמם מאוד למרות שלא ראיתי את זה במחוגי השעון וראש המנוע נהרס וצריך להחליף ראש מנוע וזה עולה 5.5 אלף ש"ח ואחר כך הוא מביא אישור על החלפת ראש מנוע ואני צריך לעדכן במשרד הרישוי את מספר המנוע החדש, בלי קשר להחלפת ראש מנוע יש לי עוד כמה דברים שאני יצטרך להחליף ולטפל ברכב שאני מעריך שיעלו לי בין 3.5 ל 4.5 אלף, סך הכל אני יצטרך להשקיע ברכב משהו בין 9 ל 10 אלף ש"ח, הבעיה היא שאני דל בכסף, המחירון של הרכב הזה הוא כ12.5 אלף ש"ח ואני צריך לקחת החלטה מה לעשות עם הרכב, כרגע הרכב חונה בחניה ברחוב באפור (כלומר חניה מותרת לכולם) ליד המוסך שם לידו יש עוד עסקים ועוד מוסכים והמוסכניק אמר לי שאם אני לא ימצא לרכב הזה פתרון מהיר והרכב ימשיך לחנות שם אז יפרצו לי לרכב וישברו לי את המראות והשמשות של הרכב ויפנצ'רו לי את הגלגלים כך שאני צריך לגרור את הרכב משם בהקדם, כרגע אני מחפש גרר מומלץ ולא יקר שיגרור את הרכב שנמצא כרגע בעיר רחובות יש לי חניה פרטית בעיר תל אביב שאני יכול לגרור לשם את הרכב או לקחת החלטה מה לעשות אם הרכב כלומר האם אתם חושבים שכדאי לי לתקן את הרכב? או אולי כדאי לי להעביר את הרכב לגריסה \ למכירה לפירוק לחלקים? ואם אני יעביר את הרכב לגריסה \ מכירה לפירוק לחלקים אז אני אסע כמה חודשים בתחבורה ציבורית עד שאקנה רכב משומש וזול
 

boriska1

Member
מנסיוני, אוטו לפרוק אפשר לקבל כ1000 ש"ח. תוכל להפסיק את ביטוח החובה ולקבל החזר על תקופה לא מנוצלת של אגרת רישוי.
עליך להקפיד למכור אותו לסוחר מנוסה, שיעשה את כל ההליכים במשרד הרישוי להורדת רכב מהכביש.
אולי, אבל אני בספק, תוכל למכור אותו במחיר יותר גבוה למוסכנק שישקם אותו.
מעיון קצר במחירון יד 2, המחיר של אוטו תקין מסוג זה, כ12000 ש"ח
 

Haim_Gds

Member
מעלה נשכחות, לנו במשפחה הייתה בעייה זהה לחלוטין עם מאזדה לאנטיס 2004... חור בראדיטור->ראש מנוע.
בגדול, גרר יעלה לך כ 400-500 ש"ח.
ראשית, להחליף ראש מנוע אינו דורש לעדכן במשרד הרישוי את מספר המנוע החדש. מן הסתם המוסכניק שלך התכוון להחלפת מנוע מלאה. לפני שתקבל החלטות הרם טלפון למוסכים ושאל כמה בערך אמורה לעלות החלפת מנוע מפירוק (כולל הכל, רכישת מנוע מפירוק, פו"ה המנוע ועידכון רישום במשרד הרישוי).
שנית, מי אמר כי בכלל כי צריך להחליף את המנוע? המוסכניק שמע את הרעש במוסך? הוא בכלל הסתכל ברצועת תיזמון? (לא בטוח איך זה ברכב שלך אך בחלק מהמנועים ניתן לבדוק את המצב ללא פירוקים מיותרים). כמה טוב אתה מכיר את המוסכניק הזה? הוא הציע לך לקנות ממך את הרכב במצבו הנוכחי?;)
טיפול ראש + ראדיטור חדש אמורים לעלות פחות משלושת אלפים ש"ח לדעתי. לא יודע איך הגעת לעלות שאר הטיפולים אולם עם עלות כזאת שווה לבדוק גם מוסכים אחרים.
בהנחה שתשבית את הרכב הנוכחי, האם אתה זקוק לרכב כלשהו או שניתן לוותר עליו לאחר החודשים האלה? בכל מקרה מדובר כאן על הוצאה לא קטנה, בין אם תיקון הרכב הנוכחי או רכישת רכב אחר. קצת קשה לי להאמין כי ניתן לרכוש רכב שישרוד עוד מספר שנים באותו מחיר של תיקון הרכב הנוכחי.
 

חן 1111

Active member
קודם כל תחליף מוסך. המוסך מחרטט אותך. אין קשר בין התחממות לקריעת רצועת טיימינג. אין לו מושג מה לא בסדר, והוא מתכוון פשוט להחליף מנוע מושלם למנוע מפירוק. ואז כמובן שהבעיה תיעלם. בגלל תצטרך לעדכן מספר מנוע. כשמחליפים או משפצים רק ראש, זה עולה פחות, ולא צריך לשנות מספר מנוע.
בקיצור, צריך לבדוק מה בדיוק לא תקין באוטו. לא בעיה לבדוק רצועת תזמון ולא צריך לנחש. צריך לבדוק אם המנוע התחמם ולמה, וגם למה נעלם נוזל הקירור, וגם למה המנוע לא מותנע. לפי כל הבדיקות תוכל לדעת באמת כמה עולה לתקן ואם כדאי.
 
למעלה