האם כדאי לקחת רכב מהעבודה בליסינג?

marriedplus1

New member
האם כדאי לקחת רכב מהעבודה בליסינג?

שלום, בעלות השתתפות בליסינג של 3000 ש"ח, האם לא ניתן לחסוך כסף פשוט על ידי קנית רכב? ירון
 

אלוני.

New member
לא ברור

הרכב שייך לחברה וככזה הוא "מוצמד" אליך, מחיר ההצמדה אמור להיות בהתאם ל"קבוצה" שבה נמצא הרכב, הסכום גבוה מאד: לסכום כזה יש כמה אפשרויות: או שמדובר ברכב יקר במיוחד או שמדובר בגילום ההטבה לברוטו או שעובדים עליך
 

Scott

New member
השאלה היא מה העלות (נטו)

בסופו של יום ומהן החלופות. במידה והעלות נטו של רכב ליסינג מחברה מתקרב להוצאות החודשיות השוטפות שלך על רכב פרטי בבעלותך יש יתרון לליסינג כיוון שגם תנהג על רכב חדש, גם "כאב הראש" הנוגע לטיפולים שונים לרכב ירד ממך, וגם יוכל להתפנות לך סכום כסף (ממכירת הרכב הפרטי שלך) אותו תוכל להשקיע באפיקים אחרים שיניבו לך הכנסות נוספות. במידה ועלות הליסינג היא גבוהה (3000 מהנטו זה המווון), תנאי הליסינג קשים ומגבילים (קנסות על החזרות לפני תום הליסינג, הוצאות דלק לא מספיקות, וכו') הישאר עם הרכב הפרטי שלך.
 

marriedplus1

New member
3000 מהברוטו

ובכלל איך מתיחסים לסכום הזה מבחינת מיסוי האם הוא נכלל בסך הכול לצורכי מס?
 

meirdan

New member
שלום שאלות להתייחסות

מהו הברוטו שלך (זאת אומרת מה המס השולי) מה כולל 3000 ש"ח ברוטו ( האם הכל חוץ מדלק) שים לב האם כאשר מורידים לך 3000 ש"ח מורידים לך גם בזכויות סוציאליות פיצויים וכיוצ"ב ( אם כן זה הרבה יותר מ3000 ש"ח) כה השווי יזקפו לך. באיזה רכב אתה נוסע כיום , כמה הוא שווה , עלות ביטוח טסט ומקיף
 

Scott

New member
תלוי

יש ל-YNET (כמו לעוד אתרים) מחשבון לחישוב משכר ברוטו לשכר נטו. השתמש בו, והוסף לגילום הזקופה סכום של כ-970 ש"ח (עבור רכב מקבוצת מיסוי 2), הורד את ה-3000 ש"ח משכר הברוטו שלך ותגיע לחישוב (אם לא מדוייק אז מקורב) של ההפרש בין הנטו שלך היום לבין איך יראה הנטו עם הרכב.
 

alonisme

New member
עשיתי את החשבון

רוב הכסף שנחסך על ידי ויתור על הרכב עובר למס הכנסה אחזקת הרכב - דלק , טיפולים, רישוי, ביטוח שכולם מכוסים בעיסקט הליסינג מגיעים ל בערך 1400 שקלים לחודש. המסקנה שלי, במקרה זה מוטב ליסינג על קנית רכב פרטי
 

Scott

New member
אולי נכון לגביך אבל לא בטוח שלגביו

תלוי בגובה הברוטו שלך, תלוי בעלות הרכב, תלוי עד כמה החברה משתתפת בהוצאות (דלק לדוגמא), תלוי באיזה רכב בבעלותך ובהיקף השימוש בו.
 
לשם חישוב מדוייק

1. עליך לבדוק כמה אתה מוציא על האוטו שלך (דלק, ביטוח, תיקונים וכו') לתקופה של שנה, לחלק ל12 חודשים, ולקבל הוצאה חודשית ממוצעת על הרכב שלך. 2. עליך לבדוק בכמה נטו יורד השכר החודשי שלך. הכנס את הנתונים לקישור הבא: http://www.shekelgroup.co.il/YNET/brutonetoyn/brutonetoyn.htm לשם כך דרוש: א. מה השכר הברוטו הממוצע שלך (כולל שעות נוספות, החזרי נסיעה וכו'). ב. מה שכר הסוציאלי שלך (זהו השכר לפיו משלמים לך פיצויים, קרן פנסיה, קרן השתלמות). ג. בדוק שההפרשות שלך באחוזים תואמים לטבלה. כעת קיבלת את השכר נטו שלך בממוצע (הוא צריך להיות קרוב לשכר שלך האמיתי). דוגמא לחישוב: שכר חודשי: 10000 ש"ח. שעות נוספות:1000 ש"ח. הוצאות נסיעה: 500 ש"ח. שכר סוציאלי: 8000 ש"ח. הפרשות לקרן השתלמות ולתגמולים, לפי הטבלה. לכן נכניס בשכר ברוטו 11,500 ש"ח (שכר חודשי+שעות נוספות+נסיעות). שכר סוציאלי וקרן השתלמות:8000 ש"ח. ונקבל שכר נטו של: 7,873 ש"ח.(השווה לשכר האמיתי שלך. אם לא תואם יש גורמים נוספים שאתה לא הכנסת) עכשיו נכניס את הרכב. נניח שזהו רכב ליסינג סטנדרטי (מזדה, פורד פוקוס, יונדאי וכו') שזקיפת המס שלו הוא 1000 ש"ח. נניח גם שלוקחים לך את הוצאות הנסיעה (בדוגמא 500 ש"ח) בנוסף ל 3000 ש"ח. נניח שהמחיר כולל הכל ואין לך הוצאות נוספות על האוטו. כמו כן נניח ש חצי ממחיר הליסינג (1500 ש"ח) ירד מהשכר הסוציאלי שלך. לכן, כעת נכניס לטבלה: שכר ברוטו: 8000 ש"ח (11500 פחות 3000 ש"ח, ופחות 500 ש"ח). הכנסה זקופה: 1000 ש"ח (זקיפת מס של האוטו). שכר סוציאלי וקרן השתלמות: 6500 ש"ח (8000 ש"ח פחות 1500 ש"ח) ונקבל שכר נטו חדש של: 5535 ש"ח. זאת אומרת הרכב נטו עולה : 2338 ש"ח (7873 ש"ח פחות 5535 ש"ח). חוץ מזה אתה מפסיד עוד 424 ש"ח בהפרשות הסוציאליות.סה"כ: 2762 ש"ח. 3.כמה דברים באופן כללי. ככל שהשכר שלך יותר גבוהה (עד לתקרה מסויימת), כך נטו אתה משלם פחות על הרכב, מכוון שמדרגת המס שלך יותר גבוהה (ןלהיפך כמובן). לתשלום מינימלי עליך להיות מעל לשכר של כ 14000 ש"ח ברוטו. ככל שהרכב שברשותך היום יותר חדש, יותר כדאי לקחת ליסינג. ככל שאתה נוסע יותר, יותר כדאי לקחת ליסינג. דוגמא: מצאנו שבתנאי השכר הללו אנו משלמים בשנה על הליסינג: 33,144 ש"ח (2762 כפול 12 חודשים). נניח שיש לנו רכב בשווי 100,000 ש"ח ואנו נוסעים כ 25,000 ק"מ בשנה. זאת אומרת ש (נניח) הרכב מאבד מערכו 10,000 ש"ח ממוצע בשנה ל 3 שנים הקרובות. הוצאות הדלק הם כ 12000 ש"ח. ביטוח כ 5000 ש"ח, טיפולים וטסט 4000 ש"ח. סה"כ : 31000 ש"ח. זאת אומרת הסכומים קרובים, אבל באוטו ליסינג אין "כאבי ראש" כמו, לרוץ למוסך, האם עבדו עלי במוסך,רוץ לעשות טסט, היתה תאונה רוץ לפה ושם, ויש רכב חלופי במקרה והאוטו מושבת, וכו'. לכן בדוגמה זאת כדאי רכב ליסינג. אבל שוב כל אחד והרכב שיש לו והשכר שיש לו, לכן בדקו. בהצלחה.
 
למעלה