האם לגוי רוח, נשמה ?

דוד YY

New member
האם לגוי רוח, נשמה ?

יש: צומח, חי , מדבר. ז"א: נפש הבהמתי שקיימת בכל חי , להבנתי למדבר יש מעלה יתרה - 'רוח', אבל אין לו נשמה , האם זה נכון ?
 

דוד YY

New member
עוד שאלה קטנה בבקשה לעניין אחר

היכן נאמר, חייב אדם לומר בשבילי נברא העולם (משהו בסגנון)
 
זה נאמר במשנה מסכת סנהדרין פרק ד' פסוק ה'

"להגיד גדלתו של הקדוש ברוך הוא, שאדם טובע כמה מטבעות בחותם אחד וכלן דומין זה לזה, ומלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא טבע כל אדם בחותמו של אדם הראשון ואין אחד מהן דומה לחברו. לפיכך כל אחד ואחד חיב לומר, בשבילי נברא העולם." (משנה סנהדרין ד' ה') ,
 
לגוי יש רק מדרגת נפש בהמית

ומדרגת נפש מתחלקת ל- 4 דרגות של דומם צומח חי מדבר, ומדבר גוי יש לו רק מדרגת הנפש הבהמית, לעומת יהודי שיש לו בפוטנציאל בנוסף לנפש הבהמית גם את כל דרגות הנרנח"י (נפש רוח נשמה חיה יחידה) של הקדושה, שרק ע"י התורה והמצוות הוא מתחיל למשוך אותם מעולמות אבי"ע (אצילות בריאה יצירה עשיה) דקדושה. כך שאיפה שהגוי גומר את העבודה שלו פה בעולם, היהודי רק מתחיל, והשכר בהתאם.
 

דוד YY

New member
שאלה ...

1. האם נפש הבהמה לאחר מותה עוברת לבהמה אחרת ? 2. מדבריך הבנתי שגוי שווה לבהמה, אז איך תסביר גלגול נשמות בגויים (בהנחה שאין גלגול נשמות בבהמה). 3. וכמדומני שגם לגוי יש עולם הבא אם שמר שבע מצות בני נח, - רואים שלגוי יש משהו יותר מבהמה.
 
גלגול נשמות ותיקון שייך רק בדרגת מדבר

לכן גם הגויים מתגלגלים לצורך התיקון. גוי לא שווה לבהמה (למרות שרובם כן מתנהגים כך מבחינה רוינית), כי בהמה זה נפש דחייה, וגוי זה נפש דמדבר, שהם שני דרגות שונות אחת מהשנייה כאמור, והמדבר יותר גבוה מהחיה. מה שמבלבל אותך זה המונח נפש בהמית, שזה מושג כולל לכל ארבעת הדרגות של הנפש (דומם צומח חי מדבר), להבדיל מהנפש דקדושה של היהודי שזו מדרגה שאפשר לקבל רק ע"י שמירת התרי"ג מצוות, ולאחר מכן הרוח שאפשר לקבל ע"י תורה ומצוות לשמה, ולאחר מכן נשמה שאפשר לקבל ע"י לימוד סודות התורה, וחיה ע"י כוונות המצוות והתפילה, וכן הלאה ליחידה. [למרות שרוב בני האדם (למעט צדיקים יחידי סגולה) יכולים להגיע לפני תחיית המתים רק עד דרגת נשמה]. מה שכן אפשר לומר שיוצא מדברינו, שיהודי חילוני לגמרי שווה במדרגתו הרוחנית לגוי, כי לשניהם יש רק מדרגת נפש בהמית, ולכן דינם שווא בהרבה דברים מבכינה הילכתית, כגון יין נסך וכו'.
 

דוד YY

New member
מחכים מאוד ../images/Emo51.gif../images/Emo51.gif

האם אפשר לפרש מהי צורת הביטוי לנפש דקדושה,לרוח. לנשמה ? דוגמאות שבהם הם באים לידי ביטוי ?
 
בברכה... , לגבי דרגות הנשמה

נפש רוח ונשמה דקדושה, מדובר על מושגים רוחניים כך שקצת קשה לתת דוגמאות מעולם האסוציאטיבי שלנו, שבנוי על חמשת החושים שמצירים לנו רק מציאות גשמית. בכל מקרה מדובר על מדרגות של הזדככות רוחנית, שאפשר להקביל אותם למדרגות ההתקדמות בעבודה הרוחנית כגון: שהנפש בהמית מקבילה למדרגה של רשע גמור, שמרשיע את קונו ולא שומר את מצוותיו. נפש דקדושה מקבילה לרשע שאינו גמור, ששומר את מצוותיו של קונו אך לא לשמה, אלא על מנת לקבל פרס. רוח דקדושה מקבילה לצדיק שאינו גמור, שלומד תורה ושומר מצוות לשמה אך לא יודע עדיין את סודות התורה. נשמה דקדושה מקביל לצדיק גמור, שיודע את סודות התור ומצדיק תמיד את קונו. אם הנושא הזה מעניין אותך, אז לידיעתך הרב אשלג "בעל הסולם" מדבר על כל הנושאים האלה שאתה שואל, בבהירות והרחבה בהקדמה לספר הזוהר, רק שבהתחלה עדיף ללמוד את זה עם מישהו שבקי בחומר כבר, כגון בסדרה של השיעורים בהקדמה לספר הזוהר כאן: http://www.mudaut.co.il/lessons/LessonTopic.asp?LessonTopic_ID=23
 
דוד בוקר טוב. קרא נא בבקשה את הפסוקים הבאים:

בס"ד לקוחים מספר תהילים,מזמור קל"ה: טו עֲצַבֵּי הַגּוֹיִם, כֶּסֶף וְזָהָב; מַעֲשֵׂה, יְדֵי אָדָם. טז פֶּה-לָהֶם, וְלֹא יְדַבֵּרוּ; עֵינַיִם לָהֶם, וְלֹא יִרְאוּ. יז אָזְנַיִם לָהֶם, וְלֹא יַאֲזִינוּ; אַף, אֵין-יֶשׁ-רוּחַ בְּפִיהֶם. יח כְּמוֹהֶם, יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם-- כֹּל אֲשֶׁר-בֹּטֵחַ בָּהֶם.
 

דוד YY

New member
פסוק מעניין ...

אבל לדברי יהודי פשוט .... גם נפש דקדושה אין בהם .
 
למעלה