האם להמשיך בביצוע דו"ח דברת ?
בשנה האחרונה הופעל בית הספר במתכונת דו"ח דברת. במשך השנה עקבתי אחרי התוצאות ולדעתי הן גרועות מאוד. תוספת הזמן מהשעה אחת לשעה שלוש לא רק שלא מועילה אלא גם מזיקה. מה נעשה בתוספת זמן זו ? התלמידים "מאוחסנים" בכיתה ולמעשה נמצאים בתנאי סיר לחץ במשך שבע שעות ביום. הם אוכלים בכיתה, אני מציע לכל הורה לבוא לכיתה בשעת הארוחה ולהרגיש את הריחות. האם אתם יודעים כמה הילדים שלכם מרוצים מהארוחה ? התרומה של השעתיים האלה, בהם הילדים כבר מותשים, לחינוך הילדים ולתוספת ידע היא זניחה לדעתי. אגב, גם מורות הן בני אדם, ועם כל ההערכה להן, גם כושר העבודה והשליטה שלהן בילדים לאחר חמש שעות מתישות עם הילדים בוודאי נמוך יותר. החסרונות לדעתי בולטים : "סיר הלחץ" שהילדים נמצאים בו העלה את רמת האלימות בין הילדים, במקום לטפל בנושא האלימות, נוצרת "חממת אלימות" הבן שלי שהלך בשנה שעברה לכיתה א' בכיף, שונא ללכת לבית הספר השנה. התחושה היא שהמשך ביצוע "דו"ח דברת" הוא מובן מאליו ולא תלוי בנו, לדעתי זה לא כך. תחושה נוספת היא כי ההורים שבעי רצון מהמצב, ההתרשמות שלי היא כי יש הורים רבים שאינם מרוצים מהמשך המצב. אני מבקש לפתוח את הנושא לדיון בישוב כדי לברר האם אמנם אנחנו ההורים והילדים אכן מרוצים ומעונינים בהמשך יישום דו"ח דברת בישוב.
בשנה האחרונה הופעל בית הספר במתכונת דו"ח דברת. במשך השנה עקבתי אחרי התוצאות ולדעתי הן גרועות מאוד. תוספת הזמן מהשעה אחת לשעה שלוש לא רק שלא מועילה אלא גם מזיקה. מה נעשה בתוספת זמן זו ? התלמידים "מאוחסנים" בכיתה ולמעשה נמצאים בתנאי סיר לחץ במשך שבע שעות ביום. הם אוכלים בכיתה, אני מציע לכל הורה לבוא לכיתה בשעת הארוחה ולהרגיש את הריחות. האם אתם יודעים כמה הילדים שלכם מרוצים מהארוחה ? התרומה של השעתיים האלה, בהם הילדים כבר מותשים, לחינוך הילדים ולתוספת ידע היא זניחה לדעתי. אגב, גם מורות הן בני אדם, ועם כל ההערכה להן, גם כושר העבודה והשליטה שלהן בילדים לאחר חמש שעות מתישות עם הילדים בוודאי נמוך יותר. החסרונות לדעתי בולטים : "סיר הלחץ" שהילדים נמצאים בו העלה את רמת האלימות בין הילדים, במקום לטפל בנושא האלימות, נוצרת "חממת אלימות" הבן שלי שהלך בשנה שעברה לכיתה א' בכיף, שונא ללכת לבית הספר השנה. התחושה היא שהמשך ביצוע "דו"ח דברת" הוא מובן מאליו ולא תלוי בנו, לדעתי זה לא כך. תחושה נוספת היא כי ההורים שבעי רצון מהמצב, ההתרשמות שלי היא כי יש הורים רבים שאינם מרוצים מהמשך המצב. אני מבקש לפתוח את הנושא לדיון בישוב כדי לברר האם אמנם אנחנו ההורים והילדים אכן מרוצים ומעונינים בהמשך יישום דו"ח דברת בישוב.