האם להמשיך בביצוע דו"ח דברת ?

האם להמשיך בביצוע דו"ח דברת ?

בשנה האחרונה הופעל בית הספר במתכונת דו"ח דברת. במשך השנה עקבתי אחרי התוצאות ולדעתי הן גרועות מאוד. תוספת הזמן מהשעה אחת לשעה שלוש לא רק שלא מועילה אלא גם מזיקה. מה נעשה בתוספת זמן זו ? התלמידים "מאוחסנים" בכיתה ולמעשה נמצאים בתנאי סיר לחץ במשך שבע שעות ביום. הם אוכלים בכיתה, אני מציע לכל הורה לבוא לכיתה בשעת הארוחה ולהרגיש את הריחות. האם אתם יודעים כמה הילדים שלכם מרוצים מהארוחה ? התרומה של השעתיים האלה, בהם הילדים כבר מותשים, לחינוך הילדים ולתוספת ידע היא זניחה לדעתי. אגב, גם מורות הן בני אדם, ועם כל ההערכה להן, גם כושר העבודה והשליטה שלהן בילדים לאחר חמש שעות מתישות עם הילדים בוודאי נמוך יותר. החסרונות לדעתי בולטים : "סיר הלחץ" שהילדים נמצאים בו העלה את רמת האלימות בין הילדים, במקום לטפל בנושא האלימות, נוצרת "חממת אלימות" הבן שלי שהלך בשנה שעברה לכיתה א' בכיף, שונא ללכת לבית הספר השנה. התחושה היא שהמשך ביצוע "דו"ח דברת" הוא מובן מאליו ולא תלוי בנו, לדעתי זה לא כך. תחושה נוספת היא כי ההורים שבעי רצון מהמצב, ההתרשמות שלי היא כי יש הורים רבים שאינם מרוצים מהמשך המצב. אני מבקש לפתוח את הנושא לדיון בישוב כדי לברר האם אמנם אנחנו ההורים והילדים אכן מרוצים ומעונינים בהמשך יישום דו"ח דברת בישוב.
 

kiyossi

New member
../images/Emo127.gifמסכים עם כל מילה../images/Emo41.gif

אני מציע לכם בנוסף להודעה זו להעלות את הדברים לדיון במסגרת ההנהגה המוסדית בביה"ס, שם הדברים ימוצו תכ'לס אל מול ההורים/מורות/מנהלת. מקווה שעד תחילת שנה"ל הבאה המצב יחזור לקדמותו. אגב-עדיין לא הבנתי את הערך המוסף המשתמע מה"סבל" המתמשך שבהשארות הילדים בכיתה בתנאים שהזכרת אל מול ה"חופש" של יום שישי... בהחלט כדאי לנסות ולשנות את הגזירה. בהצלחה לכולנו
 

אא33978

New member
אנחנו דווקא מרוצים מאוד מהמצב השנה

אכן, גם אנחנו התחלנו את השנה עם ספיקות ולא היינו בטוחים שתוספת השעות תהיה טובה לילדינו, אבל נוכחנו לראות שהם אינם סובלים ואפילו נהנים. על הילדים אין ממש עומס לימודי מאחר והשעות שנוספו אינן שעות לימוד קונבנציונליות אלא שיעורים של העשרה וכיף. בכל העולם המערבי לומדים הילדים בדיוק באותו האופן והם אינם מסכנים ואינם קורסים וכך גם המורים והמורות שלהם. לגבי האוכל - גם אנחנו לא מרוצים (בלשון המעטה) מאיכות הקיטרינג, אולם קיימת בפנינו האפשרות להחליפו או לשלוח לילדים אוכל מהבית. כשאני למדתי (בחו"ל) בביה"ס, היה לנו חדר אוכל, אני משער שכשיוחלט שהתוכנית אינה נסיונית יותר ושמעתה והלאה זו תהיה מתכונת הלימודים - יותאם ביה"ס לנושא וייבנה חדר אוכל מיוחד שיתן לילדים הרגשה טובה יותר כשהם אוכלים יחד את ארוחת הצהריים שלהם. לגבי בעיית "סיר הלחץ" שציינת - בכיתות של הילדים שלנו לא היתה כל עליה של אלימות השנה, אם כבר - דווקא הגיבוש הכיתתי הלך וגדל, כך שגם כאן לדעתי מדובר באופי המורה ובשליטתה בכיתה שמשפיעים על מצב הכיתה ולא על הלימודים במתכונת דו"ח דברת. לסיכום, אנחנו מרוצים מאוד ומאוד היינו שמחים לראות את התוכנית ממשיכה גם בשנה הבאה. נ.ב. - החוגים של יום שישי נהדרים!
 
נכויין הכל מצוין

ככה הילדים לא מסתובבים לנו בן הרגליים ואפשר להרביץ עוד שעות נוספות ליד המחרטה בכלל גם ביום שישי שיסתובבו ברחובות פתרון נהדר העקר שלי יהיה יותר חופש מהם ועוד שעת אכות עם הגברת דחילקום בית ספר זה לא שמרטפיה וצריך גם ללמוד שם משהו נראה לך שהם גם תופסים משו בשעה שלוש ומה עם חוסר הסבלנות הקטן שלי כבר באטרף
 
יום לימודים ארוך

כמו שנאמר, לאחר השעה 14:00 התלמידים עושים שיעורי בית עם עזרת המורה באם יש צורך או משחקים במשחקים בנוכחות המורה - בסופו של דבר זה תלוי במורה עצמה ומה נטיותיה. הם בוודאות אינם לומדים חשבון או כל נושא "כבד" אחר בשעות האחרונות. יש יתרון עצום לחזרה הביתה לאחר הכנת השיעורים במקום "למרוח" אותם במהלך כל שעות אחר הצהריים. מנסיון ילדי - הם אינם חוזרים "תשושים ועצבניים" כמו שחששתי שיחזרו בתחילת השנה. הם חוזרים עם חיוך וממשיכים לחוגים או פגישות עם חברים ללא סימני עייפות מוגברים ביחס לשנים קודמות. בסופו של דבר, אם המורה איכותי, השעות כולן איכותיות וכמובן הפוך נכון גם כן. אודה שאיני מעורה בכל העשייה בבית הספר אך אני רואה שילדי לומדים ועוסקים גם בנושאים "מעבר" ללימודים הרגילים . לגבי ההזנה, זה מאד תלוי בילד. אחד נהנה מהחמגשיות והשני מעדיף הכנה ביתית יומיומית של אמא. אפשר לבצע דגימות ע"י הורים מההנהגה המוסדית מעת לעת ע"מ לודא שהמזון אכן איכותי,מזין וטעים. תמיד ניתן להחליף את הספק. במקביל אני מבין שאם נמשיך ביום לימודים ארוך, בסופו של דבר יש תכנית לבנות "חדר אוכל" מסודר ונעים לילדים.
 

ruti207

New member
יום לימודים ארוך

אני מסכימה עם כל מילה,ורוצה להוסיף גם שבמקום שהילדים יכינו שיעורים ישחקו ינוחו בשעות שנוספו הם צריכים ללמוד בשעה 14.10 עד 15.00 זה מוגזם לבקש מילדים בביס' יסודי ללמוד ואח"כ לבוא הביתה עם שעורים,הילדים צריכים בבית גם ללכת לחברים לחוגים וכוי ואני באופן אישי יושבת עם הילדה עד 11 בלילה כמעט כל יום להכין שעורים. גם אני הייתי בכיתה בשעת האוכל ושמתי לב לליכלוך ולבלאגן בכיתה, אם רוצים יום לימודים ארוך צריכים לדאוג לחדר אוכל עם הממשלה שקבעה דוח דברת לא יכולה לדאוג למקום ראוי שילדים יאכלו,ישחקו וינוחו אז לא צריך להיות דוח דברת אני מקוה שהורים יתאחדו ויעשו משהו בנדון וששנה הבאה נחזור לשגרה של יום לימודים רגיל.
 

kalmarm

New member
../images/Emo10.gifהכוונות היו טובות הביצוע כושל

גם אני חש,שהמטרות שתוכננו בתחילת השנה בישום תוכנית דברת בלפיד היו נהדרות,וגם הלהיבו אותנו בפגישה באמפי בתחילת השנה לגבי דברת וסיפרו לנו ניסים ןנפלאות,אבל מול התכנון והפנטזיות הביצוע פשוט כושל לדעתי !!! סיפרו לנו שהשעות האחרונות יקדשו לשיעורי בית,תגבור,ולשיעורי העשרה הדבר לפי מה שאני רואה אם ילדי כלל לא מבוצע,כאשר ילדי צריכים להגיע הביתה לאחר יום לימודים ארוך והם עוד צריכים להקדיש שעות נוספות לשיעורי בית ועבודות,בנוסף ישנם ימים כמו יום ג' שילדי מגיעים הביתה בשעה 19:00,כי לאחר סיום יום הלימודים בשעה 15:00 יש להם חוגים (חוג כדורגל) עד 16:30 ואחר בשעה 17:00 הם הולכים לצופים. גם בנושא הקיטרינג יש נפילה רצינית באיכות המזון ולידיעתכם ברוב הימים הוא מושלח לפח,והילדים נשארים רעבים,אבל בתחילת השנה הבטיחו לנו קיטרינג ברמה,וכאשר לפני מס' חודשים הפנתי את הבעיה לועד לא קיבלתי כל תגובה (בדיוק כמו 3 הקופים). אז חברה לדעתי המשך דברת ירד,כי יש מנהלים חדשים במשרד בי-ם עם תכניות אחרות. זו דעתי ממני מוטי
 
אני בעד הנגד.....

גם אני חושבת שיום הלימודים הארוך ניכשל , כמה דברים חשובים : 1: מי מאיתנו שומר על ריכוז בשעה שלוש אחרי הצהרים ,אחרי האוכל בעבודה? 2: הילדים חוזרים עם ש"ב , חוזרים אוכלים ( כי האוכל בבית הספר שמעתי שמזעזע) וצריכים לשבת להכין ש"ב , איפה חוגים חברים ומנוחה? איפה להיות עם ההורים? 3. מזעזע אותי שהם אוכלים בכיתה ואחר כך צריכים להמשיך ללמוד באותו מקום עם כל האשפה והליכלוך , איכס. 4.ולסבר את האוזן , אצלנו זה לא ישום דו"ח דוברת זה יום לימודים ארוך , המועצה מקבלת על זה הרבה כסף והיא לא תוותר על זה. 5. יש הורים רבים שהיום החופשי שלהם הוא יום שישי , לסידורים , מנוחה וניקיון, אז גם את זה לקחו להם. אני מוכנה להצטרף לביטול הגזרה....
 

TakeOne

New member
כמה הערות

1. לא שזה ממש משנה לדיון המתפתח כאן, אבל רק לשם הדיוק - הרפורמה שהוצגה בדו"ח דוברת לא יושמה בלפיד. לא מדובר בדו"ח דוברת אלא בתוכנית "יום לימודים ארוך" שיושמה כבר לפני כשנה בבתי ספר רבים במועצות אזוריות שונות והשנה יושמה גם במועצה שלנו, וכמובן שבלפיד. 2. גם לי לא ברור אם יום הלימודים הארוך ימשיך בלפיד בשנה הבאה, אבל מקריאת העיתונים אני מבין שהמנכ"ל החדש של משרד החינוך הודיע כי בכוונת המשרד כן להמשיך את התוכנית הזו בישובים בהם היא מיושמת השנה. אבל בישראל כמו בישראל - עד ל - 31/8 כנראה שלא נדע מה מתוכנן..... 3. גם אני שומע מהבת שלי ומחבריה ביקורת קשה על האוכל. הם פשוט לא אוכלים. ולא פחות חמור מכך - לצערי הצוות החינוכי לא טרח אף פעם להפנות את תשומת ליבנו לכך. שוחחתי על הנושא עם חלק מהאנשים המעורבים אבל לא נראה לי שזה ממש עזר. יחד עם זאת, נדמה לי שזו בעיה נקודתית שניתן לפתור אותה בקלות יחסית. לא בגלל זה צריך לקבוע אם כן ממשיכים או לא ממשיכים את המסגרת של יום לימודים ארוך. 4. שיעורי הבית לטעמי הם כשל של המערכת. בדיוק כמו "המבדקים" (מכבסה למילה "מבחנים"). אני לא חושב שילדים בכיתות הנמוכות צריכים לעשות כמויות כאלה של שיעורי בית ולא של מבדקים. זה מיותר לחלוטין ויותר משזה מלמד את הילדים זה מלמד על המערכת שאמורה לחנך אותם. לטעמי זהו פשוט טעות קונספטואלית בתהליך הלימודי ובתהליך החינוכי. אבל שוב, זה לא מלמד על יום הלימודים הארוך. גם בלעדיו יהיו לילדים הרבה מידי שיעורים מיותרים, שיעילותם מפוקפקת בעיני. 5. אני חושב שהיתרון הגדול ביום לימודים ארוך הוא דווקא במה שהוא מונע: לפחות מבחינת הילדים שהוריהם עובדים, נמנע מצב שבו הילדים רובצים שעות מול הטלויזיה או המחשב, או מסתובבים סתם בחוסר מעש. לטעמי זהו לא "זמן איכות". לעומת זאת יום לימודים ארוך שומר לילדים על מסגרת מסודרת של עשייה משותפת. ניתן לדעתי לנצל את מסגרת הזמן הזו טוב יותר, אבל שוב - עדיף לשפר את מה שיש, מלוותר עליו לחלוטין. 6.למיטב ידיעתי בפעילות יום שישי הושקע מאמץ רב והתוצאות לא בהכרח משקפות את זה. צריך לדעת גם לפרגן: המועצה השקיעה הון תועפות ורכשה כלי נגינה, מחשבים ושאר אביזרים. בסך הכל הילדים שלנו קיבלו הזדמנות להעשרה מיוחדת, שלא ניתנת ברבים מבתי הספר בארץ. משהו בדרך גרם לכך שמרבית התלמידים לא ניצלו את זה, וחבל. צריך ללמוד מדוע ולשפר. 7. אם נשכיל לבצע תהליך משוב מסודר (שצריך להתחיל בימים אלה, ולא ביולי - אוגוסט) שיכלול את ההורים, התלמידים (!!) וצוות המורות, אני חושב שאפשר ליישם מתכונת משופרת של יום לימודים ארוך, שתפתור חלק ניכר מהבעיות שהועלו בדיון הזה. אלדד אדר
 
אלדד , קדימה תתחיל את

המהלך אני איתך לעזור , אןם יום הלימודים יכיל אחרי ארוחת צהרים שיעורים כמו אומנות , קיפולי נייר וכו...ולא שיעור חשבון הרווחנו , אז יש מה לעשות , רק לא יודעת מאיפה להתחיל , מההנהגה המוסדית (יש כזאת ? ) טימי ? ראש המועצה? נתן ריגלר? למי יש תובנות?
 

אא33978

New member
ככל הידוע לי (וידוע), אחרי ארוחת

הצהריים יש שעה להכנת שיעורי בית עם עזרה של המורה למי שצריך ושיעורי העשרה שונים, אין לימודים בשעות הללו (לא חשבון, תנ"ך וכדומה), כך שאין עומס מחשבתי על הילדים בשעות היותר קשות.
 

ruti207

New member
../images/Emo178.gifלימודים בשעות האחרונות

לי יש שני ילדים אצל אחד בכתה ב' הוא חוזר בלי שיעורים והילדה בכיתה ד' חוזרת עם שעורים ואני יודעת בודאות שבשעות אלה לומדים(הייתי וראיתי) ודברנו עם המורה הרבה פעמים וזה לא עזר אז לדעתי זה תלוי במורה כמות השעורים ואם לומדים בשעות אחרונות זה תלוי במורה וזה לא בסדר שילדים צריכים ללמוד בשעות כאלה כאשר אמרו לנו שאלה שעות שמוקצות להעשרה ולהכנת שיעורים.
 

אא33978

New member
זו בדיוק טענתי, הכל תלוי במורה, לא

בתוכנית... התוכנית (דברת או כל שם אחר שיתנו לה) היא חיובית ויש לה המון פוטנציאל לתרום לילדים שלנו, הכל תלוי באופן היישום שלה. בכיתות בה היא מיושמת כהלכה (לי יש 2 ילדים בביה"ס ואצל שניהם זה עובד אותו הדבר), אחרי ארוחת הצהריים יש שעת הכנת שיעורי בית (לעיתים השעה אינה מספיקה ואז יש לילדי עוד קצת שיעורים אחה"צ, מקסימום הזמן שהם ישבו ועשו שיעורים אחר הצהריים היה שעה ובתדירות נמוכה ביותר. לרוב - אחה"צ שלהם פנוי לחברים ולחוגים) ואז יש שיעורי העשרה כגון "החשוד האמיתי" וכדומה.
 
גם אני

אשמח להירתם למאמץ המשותף לשיפור יום הלימודים הארוך וקיבועו. חשוב שהוא ימשך וישתפר. אל תשכחו לפני עידן דברת היו צהרונים. רוצים לחזור לשם?
 

yuditshalvi

New member
הכל טוב ויפה, אבל בדרך לבית הספר

הילדה שלי נאלצת לדרוך, סליחה על השפה, על קקי של כלבים. מבלי להיכנס לפרטים מדוקדקים, אציין שזה קורה לא מעט ברחוב הדקל. הייתי מאוד שמחה לדון איתך אלדד על הנושאים שהעלת, אבל תרשה לי קודם לעזור לילדה לשטוף את הנעליים.
 

אירילה

New member
../images/Emo92.gif להישאר צמודים לדיון חשוב זה

הנושא שהעלית אמנם חשוב וכואב עד מאוד. אך אם ברצונך לפתוח דיון חדש בנושא הכלבים אנא כתבי הודעה חדשה וייפתח דיון בנושא החדש. נפתח כאן דיון מאוד חשוב בנושא יום הלימודים הארוך ויש להיצמד כאמור למהות הדיון. תודה גרשון
 

גוני14

New member
גרשון אני מתנצל

שאני דוחף את נושא הכלבים לשרשור הלא נכון, אבל אני מסכים עם הכותבת. הגיע הזמן שהועד ינקוט בצעדים דרסטיים נגד בעלי הכלבים. צעד דרסטי הוא רק צעד שפוגע בכיס באופן כואב. צריך להביא תופס כלבים שיסתובב בישוב משש בבוקר כל יום, וישחרר כל כלב שהוא תופס תמורת 1000 ש"ח. תאמין לי. גם הועד יתעשר מאוד, וגם התופעה המכוערת הזו תעלם. נשבר כבר מכל החרא הז תרתי משמע.
 
למעלה