האם לומר לה או לא ? פניה שעולה לנו כסף !

Itzik RDVC

New member
האם לומר לה או לא ? פניה שעולה לנו כסף !

קבלתי היום פניה דרך יצירת הקשר באתר של מישהי שמציע את שרותי עיצוב אתרים שלה. היא אף ציינה כי מצא אותנו בחיפוש בגוגל. עד כאן עוד פניה אחת מעשרות שאני מקבל של נותני שרות לאורך השנה. אבל מה....... היא לא סתם מצאה אותנו בגוגל, היא מצא אותנו במודעה של גוגל ולכן הפניה שלה עלה לי בקליק על מודעה ! השאלה כמובן האם היא בכלל מבינה מה היא עשתה, או שסתם לא אכפת לה. למי שמבין שכל הקלקה זה כסף - אני מצפה ממי שבתחום לדעת את זה - נראה לי לא הוגן ללחוץ על מודעות כאלו בשביל להציע להם משהו... זה די חוצפה לא ? מה דעתכם ? אני צריך לענות לה ? להסביר לה מה היא עושה לא נכון ?
 
דעתי האישית

לא לומר לה. זה ישמע קטנוני. אני לגמרי איתך מבחינת מודעות: כאשר אני מחפשת חברה מסויימת, לא תמיד עולה שמה ראשון בתוצאות האורגניות. גם אם אני רואה את הלינק המבוקש למעלה בתוצאות הממומנות, אטרח ואחפש באורגניות עוד קצת, כדי לא "לבזבז" להם. אבל אני חושבת שזה לקח טוב בשבילך (ובשביל כל מי שקורא את זה עכשיו): האדוורדס לא משמשים אך ורק לקוחות פוטנציאלים. אין מה לעשות עם זה חוץ מלקבל את זה. אולי ינחם אותך לחשוב שאם היית מפרסם מודעה בעיתון למשל (שפעם זו הייתה אופציה סבירה), המודעה שלך הייתה משמשת גם לעיטוף דגים בשוק
בקיצור - אלה תנאי השוק...קח את זה בקלות.
 

Itzik RDVC

New member
יש לי דרך....

כאשר מישהו ממלא טופס באתר שלי, אני שולח לעצמי בהודעה את הלינק כך שאני יודע מאיזה דף באתר קבלתי את הפניה. כאשר זה לינק שהגעת אליו דרך מודעת גוגל, יש עליו פרמטרים שרק גוגל שולח..... פעם ממש הייתי הוסף אותם בצורה הרבה יותר מדוייקת, אבל גוגל שינו את ה-API ולא היה לי כח לתקן את זה.
 

Itzik RDVC

New member
אהבתי את הדגים !!!!!

אם כי אני לא כל כך אוהב לאכול דגים..... אני יותר איש של פרות.......
 

פנומן 72

New member
אביטל צודקת 100%

עולם הפרסום הוא כזה שאתה משלם את מחיר הפרסום בלי לדעת אם ייצא לך מזה עסקה. ולשלוח הצעת מחיר בפקס למישהו לא עולה כסף ? ולשלוח סוכן שייפגש עם קליינטים שאולי 90% מהם לא יעשו איתך עסקה לא עולה ? הכל עולה כסף. הקלקות בזאפ עולות כסף. כל דבר עולה כסף. ואותו עולם פרסום עובר סוג של טלטלה והתפכחות מכל מה שהורגלנו אליו. ידידה שלי שמוכרת את שירותיה אף היא קיבלה הצעה מחברת קופונים מסויימת. אותה חברה מבטיחה לה קליינטים בוודאות אבל חותכים 50% מהמחיר. אמרתי לה - נגיד את הולכת עכשיו לחברת פלאיירים, מייצרת, ודואגת שיפזרו לך ברחבי העיר, נניח יעלה לך איזה 5000 ש"ח ? כן. עכשיו בעבודה שלך את לוקחת 800 ש"ח עבור השירות שלך והם מבטיחים לך לקוח שישלם 400 ש"ח. בתוך 12 לקוחות את כבר מחסלת את כל האפקטיביות המוטלת בספק של הפלייירים - שהם גם מלכלכים, גם הורסי יערות, וגם מעצבנים את מרבית האנשים. כאן חברת הקופונים גם עושה לך יופי של פרסום וגם הביאה לך קליינטים. אולי כדאי גם אתה שתחשוב על הכיוון הזה. אגב, היתה תקופה שחשבתי להיכנס לגוגל אדסנס, והבנתי שהרבה אנשים לוחצים כדי לקרוא עליך ואולי אחד מ-200 סוגר עסקה, במקרה הטוב, וזה לא משתלם לי.
 

noga ke

New member
זה קרה גם לי

עם כל מיני כותבי תוכן שרצו לדעת אם יש לי משרה עבורם. פתרתי את העניין בהוספת עמוד דרושים שאומר שכרגע אין משרות חדשות. אתה יכול להוסיף עמוד שיתופי פעולה או משהו כזה.
 

Itzik RDVC

New member
דף כזה לא פוטר את בעית הקליק

אחרי שמגיעים לאתר זה לא עולה כסף לשלוח לי טופס.....
 

noga ke

New member
נכון

אבל זה פותר את בעיית הזמן שהתבזבז על קריאה של מייל לא רלוונטי.
 

MyTaoWay

New member
בתור אחת ש...

שבתחום הזה ממש חדשה, אני ממש לא ידעתי על זה שהקלקות עולות כסף.. ככה שחושבת שאנשים צריכים להיות מודעים לזה -כי המון אנשים פשוט לא יודעים ! חושבת שהיא לא עשתה את זה בכוונה.
 

hatkyinc

New member
כמו שנאמר, זה חלק מהדיל

זה התשלום כדי שיראו את האתר שלך, לא כל מי שרואה את האתר שלך רלוונטי גם אם יש לך מילות חיפוש מדוייקות. כשאני עושה מחקר שוק, אני יקליק גם על מודעות פרסום וגם על אורגני, בדר"כ זה תוצאות שונות. ואז אתה משלם לגוגל בכלל כדי שמתחרה שלך ישאוב יותר מידע עסקי עליך זה יותר טוב? אני בטוח שיש בוטים שילצחו על מודעות רק כדי להיראות כמו גולשים, כדי שגוגל לא יחסום אותם, זה בסדר? לרוב המילים יש יותר ממשמעות אחת, אם אני שם כסף על שם של מוצר ב3 אותיות, אבל מישהו מחפש איזה קיצור מדעי באותם 3 אותיות והוא לא קורה בכלל את המודעה ולוחץ, זה היה שווה לי? יש אשליה ב PPC שכל הקליקים הם לקוחות פוטנציאלים, אבל כמו בכל פרסום, יש אחוז של לא רלוונטים ובזבוז. במקום לשבור על זה את הראש, קח בחשבון רק את מה שחשוב באמת, אחוז הconversions שלך בעמוד, אם הוא לדוגמא 5% אז 95% מהתקציב שלך הולך לפח כך או כך. וזה לא משנה מאיזה סיבה. וזה לא אומר שתוכל להגיע ל 100% יעילות על התקציב לעולם. אולי אני צריך להביא ציתות יותר מוצלח, ג'ים רון: "אם מישהו חותך אותך בכביש, אתה יכל להתעצבן ולהגיד שהם לא אמורים לעשות את זה, אבל זה לא נכון! הם נקראים "אלה שחותכים אותך בכביש". אתה יכול לטעון שהם לא אמורים לעשות את זה, אבל זה יהיה מאוד תמים מצידך" ואם זה עדיין לא ברור לך, או שאתה עדיין רוצה לדעת *מה פרקטית עושים*: http://www.youtube.com/watch?v=7norvbIUlC8
 

boltrade

New member
הקלקות ששוות מילארדים ...

איציק שלום, אין מה לעשות זה מחיר הרצון שלך לחשיפה ולפירסום. סה"כ צריך לקחת בחשבון כי הכל עובד על סטטיסטיקה - מכל סך הקלקות שיקליקו אנשים סתם, תשלם עליהם ולא יצא לך מזה כלום יגיע האחד שבשבילו כל הפרסום הזה היה שווה. בשני האתרים שלי (כאן למטה) אני רואה זאת בבירור. אני עשיתי גם דבר נוסף: באתר אחד אני מאפשר לגוגל לפרסם מודעות אדסאנס ומקבל חזרה את כספי בהקלקות זכות. לכן לדעתי אי אפשר לבוא בטענות לגולש זה או אחר בין אם הקליק מתוך סקרנות אמיתית בשירות או בין אם הקליק מתוך רשעות אמיתית לגרום לך להוצאות. דרך אגב גיליתי שיש מתחרים שעושים זאת בכוונה כדי לסגור לך מוקדם מאד במשך היום את מכסימום התקציב שאישרת ליום - סוג של תחרות עסקית בזויה. בהצלחה,
 
למעלה