האם "ללמד " את הבית האבות?

האם "ללמד " את הבית האבות?

לאמי (85) אלצהיימר מזה כמה שנים. לפני שנה הושמה בבית אבות כאשר הייתה עצמאית בהליכה, אכילה ושרותים. כיום הועברה למחלקה הסיעודית. היא מושבת על כ"ג (מסוגלת ללכת מעט בעזרה).
קיימות בעיות באכילה וכתוצאה מכך גם הטיפול התרופתי שניתן עם האוכל אינו מאוזן-
א. טוענת שאכלה כבר ואינה רוצה לאכול
ב. מוציאה את האוכל מהפה, גם בשמדובר באוכל רך וטחון.


בוודאי שאין זה המקרה הראשון בבית אבות למצב זה. שמעתי את האחות אומרת שאם ימשך המצב יהיה צורך בפג. האם לדעתך כדאי להביא לבית האבות קלינאית תקשורת לייעוץ בנושא בליעה?
לתשובתך אודה.
 
ברוכה הבאה לפורום !

שאלה טובה
התשובה היא כן להביא מומחה - אבל - ואני אפרט
מצב שקשיש לא אוכל מספיק - ברור לכל בר דעת - הוא מצב מסכן חיים ! לכל הפחות זה מצב שיוצר בעיות נלוות כמו פצעי לחץ וכו'.
נכון שלפעמים הגורמים המטפלים - בית חולים - בית אבות - קצת "זריזים על ההדק" כלומר ממהרים להכריז שהקשיש לא יכול לאכול - ממהרים ל"הספיד" את אינסטינקט הבליעה ולא בודקים לעומקו של עניין מה באמת קורה עם יכולות הבליעה של הקשיש.
מצד שני במצב שאת מתארת - אין הרבה משמעות לעניין אינסטינקט הבליעה - כיוון שבעיית האכילה של אימא נובעת מהמחלה - מה"ראש" - ולא בגלל שאינה יכולה לבלוע.
במקרה שלכם נראה שהתודעה שלה "שכחה" את נחיצות המזון - "שכחה" איך אוכלים ולמה.
לכן אין לקלינאית תקשורת הרבה מה לעשות אצלה. מצד שני פג/הזנה ישירות לבטן לחולה תשוש נפש/אלצהיימר - יגרום עלייה גדולה בבריאות הכללית תלוי תזונה מעולה - אבל ירידה גדולה באיכות החיים - פחות ניידות, ואולי גם צורך בקשירת ידיים כדי שלא תתלוש את החוטים, שאינה מודעת למה מחוברים לגופה.
אז כן לא הייתי מתבייש משום בית אבות - ומביא מומחה גריאטר חיצוני שיעבור על התיק יבדוק את אימא יתייעץ עם רופאי הבית אבות ויתן לכם חוות דעת נוספת.
בהצלחה
 
תודה על התשובה

אני מבינה שזה מצב בו נופלים מהפח אל הפחת- או חוסר תזונה שיכולה להביא לפצעי לחץ או קשירה נוספת והפחתה של איכות חיים.....
האם אנחנו יכולים בכלל לסרב לפג? האם אין בכך הארכת חיים ללא איכות חיים?
 
המשך :)

נכון זה מצב של בחירת הברירה הפחות נוראית - שלבים אלו של המחלה הם נוראים.
אתם יכולים לסרב כמובן - בעיקר אם אתם אפוטרופוסים בגוף - ובכלל -

לשאלתך האם אין בכך הארכת חיים ללא איכות חיים - קטונתי מלענות - זו שאלה פילוסופית דתית - מה ערך לחייו של בן אדם במצב כזה ? מה הם חיים ? מה מותר לנו לעשות ? האם אי עשיה להארכת חיים כמוה כתרומה פעילה למוות ? כאמור קטונתי - זו שאלה טובה מאד שתצטרכי לתת עליה מענה בינך לבין מצפוניך ואמונותייך.
 
למעלה