הקשר לחנוכה!!!
זה בחינת שימני כחותם על זרועך כי עזה כמות אהבה קשה כשאול קנאה רשפיה רשפי אש שלהבתיה וכו', הינו שכנסת ישראל אומרת להקדוש - ברוך - הוא שיש להם עזות דקדשה החזק כרשפי אש בחינת כי עזה כמות אהבה וכו' רשפיה רשפי אש וכו'. ועל - כן הם מבקשים שיזכו לתקן על - ידי זה שני החותמות הנ"ל, שהם בחינת חותם בתוך חותם, שאי אפשר לזכות בהם כי אם על - ידי עזות דקדשה (כמבאר היטב בהתורה הנ"ל, עין שם).וזהו בחינת שימני כחותם על לבך כחותם על זרועך, זה בחינת שני החותמות הנ"ל, בחינת חותם בתוך חותם. וזהו בחינת הדלקת נר חנוכה שהנר חנוכה דולק ובוער על - ידי השמן, כי ההדלקה שהוא כח האש, עקר כחה לבער ולהאיר הוא על - ידי השמן, כי השמן זה בחינת הכתרים הנ"ל שמשם עקר כח העזות דקדשה שהוא בחינת אש כנ"ל, בחינת הדלקת אש של הנר חנוכה, כי על - ידי השמן בחינת הכתרים הנ"ל, על - ידי זה בוער הלב לה' יתברך כרשפי אש ומאיר באור גדול, שזהו בחינת עזות דקדשה, בחינת כי עזה וכו', שזהו בחינת האש של הנר חנוכה שבוער ומאיר באור גדול בכל העולמות על - ידי השמן הקדוש הנ"ל, שזהו בחינת העזות דקדשה שהוא בחינת אש שנמשך על - ידי שמן משחת קדש שהם בחינת הכתרים הנ"ל כנ"ל, שעקר החנוך לילך בדרך ה' הוא רק על - ידי זה, דהינו על - ידי עזות דקדשה שמקבלים מהכתרים הנ"ל. ועקר כחם של ישראל להגביר מלכות דקדשה על מלכות הרשעה הוא על - ידי עזות דקדשה, כמובן ומבאר בהתורה הנ"ל, שעקר כח מלכות הרשעה הוא על - ידי עזות הרע דסטרא אחרא, שהם העזי פנים שבדור, שמתגברים ומתנשאים ורוצים למלך ולמשל רק על - ידי עזות לבד, כי עזות מלכותא בלא תגא. וצריכין להתגבר כנגדם בעזות גדול דקדשה, כדי לעמד נגד עזותם הרעה, כי עזות הרע שלהם הוא בחינת עזות מלכותא בלא תגא, בלא תגא דיקא, הינו כשאין זוכין להמשיך קדשת הכתרים הנ"ל, שמשם העזות דקדשה כנ"ל, אז יש כח, חס ושלום, להעזות הרע שלהם שהוא מלכותא בלא תגא, בלא תגא דיקא כנ"ל, אבל כשמתגברים נגדם בעזות דקדשה הנמשך מהכתרים הנ"ל, אז נכנע ונופל ונתבטל עזות הרע שלהם שהוא רק מלכותא בלא תגא דיקא, אבל כשמאירין הכתרים הנ"ל שמהם נמשך עזות דקדשה, אז העזות שלהם נופל ונתבטל כנ"ל, כי מלכות דקדשה הוא על - ידי עזות דקדשה שנמשך על - ידי הכתרים הנ"ל, שזהו בחינת ה' בעזך ישמח מלך וכו', בחינת ויתן עז למלכו וכו', הנאמר על מלכות משיח, שהוא מלכות דקדשה. וזה בחינת כתר מלכות, כי מלכות דקדשה שהוא על - ידי עזות דקדשה נכתר בכתר דקדשה, כי כל כחו מכתרים הנ"ל. וזה בחינת שמן הנ"ל שהוא בחינת כתרים הנ"ל, שעל ידו נמשחו ונכתרו כל המלכים והכהנים בכתריהם, כי כל הכהנים והמלכים דקדשה נמשחו בשמן המשחה, שעל - ידי זה נכתרו בכתריהם, כי השמן הוא בחינת הכתרים הנ"ל שמשם עקר העזות דקדשה, שמשם עקר כח המלכות דקדשה כנ"ל. וזהו בעצמו בחינת תקף הנס הגדול והנורא של חנוכה, שהתגברו מעט אנשים מאד מתתיהו ובניו נגד המון רב כזה, כנגד מלכות יון הרשעה, כי הם זכו להשיג ולהבין שכל כח מלכותם הרשעה הוא רק על - ידי עזות דסטרא אחרא, שמשם עקר כח מלכות הרשעה שהוא רק על - ידי עזות שהוא מלכותא בלא תגא.....