אבל זאת בדיוק הנקודה
מי שיש לו קבעונות וחשיבה סטריאוטיפית, ושולל מראש קבלת אוטיסט רק בגלל הכותרת,
מן הסתם לא יהיה מוכן לפתוח ראש, להתנסות בעבודה עם תלמיד א"ס
ולגלות כמה שזה מעשיר גם אותו.
ועוד אם ירגיש מרומה, ירגיש שהגניבו לו את התלמיד הזה בניגוד לרצונו.
הרי מיד בתחילת השנה צריך להתחיל לארגן משלבת, הוראה מותאמת/מרכז למידה וכו',
אז אין לאנה כוונה לנסות להסתיר מהם את האבחון.
איך תקבל מהם שיתוף פעולה ופתיחות,
אם הם ירגישו מרומים ואם הם כאלה שלא מסתכלים על הבנאדם אלא על הכותרת?
לעומת זאת, מי שיש לו ראש פתוח,ישמח להזדמנות ויצמח מעבודה עם כל תלמיד א"ס,
לא משנה איזה, בטח כזה שועדת שילוב מצאה אותו מתאים לשילוב.
המחנכת ורכז השכבה של ה
שלי בכתה ז' הודיעו כבר בישיבה הראשונה, בתחילת השנה, שאינם רוצים אותו.
ואכן היה לו רע מאד שם (לא פלא...)
מי שלא רוצה תלמיד א"ס,
אינו ראוי ואינו כשיר להזדמנות האנושית והמקצועית המיוחדת הזאת.
העיקר אינו להכניס את הילד, העיקר הוא למצוא שותפים ראויים,
דחיה בגלל היותו א"ס מעידה שאינם כאלה,
וכדאי לדעת זאת לפני שהילד נכנס לשם.
וזאת כוונת הציטוט הנ"ל-
גם אם המועדון משום-מה יקבל אותי, למרות שאינו מקבל אנשים כמוני,
אני איני רוצה להיות חבר בו.