האם לקנות דירה בכפ"ס?

האם לקנות דירה בכפ"ס?

שלום. אנחנו זוג צעיר שרוצה לקנות דירה למגורים, יש לנו תקציב צנוע יחסית בסביבות 115,000 דולר. כרגע אנחנו גרים בשכירות בת"א וחשבנו אולי לרכוש את דירתנו הראשונה בכפ"ס, ראינו מס' מודעות מצומצם בסכום הזה. אנחנו לא מכירים את כפ"ס בכלל. האם לדעתכם ניתן לקנות דירת 2-3 חדרים באזורים טובים? אנחנו לא מחפשים שכונות יוקרה, אלא אזור נעים שאפשר לגדל בו ילדים קטנים בבטחה ועם מערכת חינוך טובה, מתנ"ס, גינות משחקים וכו'. האם כפ"ס היא לדעתכם אופציה ריאלית עבורנו לאור התקציב הצנוע?
 
בתקציב הזה

לא ממש ריאלי למצוא דירת 2-3 חדרים באזורים טובים. רק בשכונות הפחות אטרקטיביות ומרוחקות מהמרכז.
 
מה הופך שכונות לפחות

אטרקטיביות? בת"א שמדברים על אזורים לא טובים מתכוונים לסוג האוכלוסיה- עובדים זרים, משתפי"ם, מעוזי ש"ס, עולים חדשים שקליטתם לא הצליחה, וכמובן נתמכי רווחה, כמו כן רמת פשיעה מקומית גבוה, תשתיות חינוכיות לא הולמות , הזנחה של המבנים, בעיית הומלסים. האם בכפ"ס שכונות "פחות אטרקטיביות" הן בהכרח כאלה? מה מאפיין אותם? תודה
 
אני לא מבינה במחירי דירות

לכן אין לי מושג באשר לתקציב. ברמה העקרונית צריך להתחיל לחפש ולראות, כפר סבא היא עיר נהדרת, במיוחד לזוגות צעירים. יש פה מין ביתיות ושקט אך עדיין עיר לכל דבר שיש בה הכל. השכונות בכפר סבא מרוחקות מהמרכז אך יש תחבורה ציבורית כל הזמן משם אל המרכז, מה גם שקיום שכונות קפלן ויוספטל הן קרובות לאיזור התעשייה ולשכונת הדרים שם יש מרכזים מסחריים ובעצם כל מה שצריך. הבעיה בשכונות היא סוג האוכלוסיה, כיוון שהדירות יותר מוזלות יש שם אוכלוסיה יותר מוחלשת. אני יכולה להגיד שבניגוד לתל אביב משתדלים מאוד בכפר סבא לתת יחד לשכונות, לערוך שם אירועים, להפעיל בתי נוער ומסתגרות התנדבות שונות. צריך פשוט ללכת ולראות. בהצלחה.
 
תודה וגם...

אנחנו באמת צריכים לעשות סיור בכפ"ס. לפי לוחות המודעות רוב הדירות בתקציב שלנו הן בשכונת יוספטל שהזכרת. נורא חשוב לנו לגור בשכונה שתיהיה טובה לילדים, בתי ספר גינות מתנ"ס תנועות נוער וכדומה, אוכלוסיה חלשה היא לר בהכרח גורם בעייתי כל עוד אין שם הזנחה שיטתית ובעיות של אלימות, האם ידוע לך אם מדובר פשוט באזור שבו אנשים לא מרוויחים הרבה? או שמדובר בשכונת מצוקה?
 
זאת לא שכונת מצוקה ממש לא

אבל יש אוכלוסיה יותר חלשה. בעיני זה בעיקר סטיגמות. אני לא חושבת שיש שם יותר אלימות מבמרכז אבל אולי אני טועה.
 
אין עשן בלי אש

לי לא נשמע הגיוני שמחירי דירות ביוספטל יהיו כשליש עד חצי ממחירם במרכז העיר או אפילו בשכונת הדרים רק בגלל סטיגמות (רק לציין אני כן מכירה קצת מחירים כי קניתי דירה רק לפני מספר חודשים ספורים) תבקרו בשכונות האלו תתרשמו בעצמכם, ותתעדכנו בחדשות המקומיות (כמו למשל איפה יש פשיעה ובעיות אחרות) בעיתונים המקומיים כמו "קול הכפר" ו"ירוק" (מחולקים חינם בכל יום חמישי אפשר לבקש כמעט בכל מכולת שכונתית)
 
חוץ מיוספטל יש גם את

אלי כהן שנראה (על המפה) מאוד מרכזי (1ק"מ מהרכבת) המחירים שם יותר גבוהים מיוספטל אבל עדיין בתקציב שלנו (בקצה העליון). ידוע לכן משהו על האזור הזה? חוצמזה אנחנו באמת נעשה סיור שם בסופ"ש (וכן ניקח גם מקומונים לעיון) וחשבנו גם לפנות לעירייה לקבל אינפורמציה.
 

harhanegev

New member
כמה דברים קטנים:

גם ביוספטל וגם באלי כהן, יש בעיקר שיכונים של דירות קטנות אשר חלק גדול מהן מוזנחות יחסית למקובל במדינת ישראל. האם זה רע ? האם זה מפריע ? אולי זה בכלל טוב ? זה כבר השיפוט האישי שלכם. קחו בחשבון גם שיוספטל זה כמעט צמוד לפאתי קלקיליה, אם כי ישנה כמובן גדר ההפרדה הגבוהה.
 
דירות שיכונים זה בהחלט לא רע

אין לנו בעיה עם הבנייה הישנה והסטנדרטים של אז, נהפוכו אני מוצאת את הדירות האלה כיותר ביתיות מאשר הבניה הסטנדרטית החדשה שאולי מרווחת אבל יש בה המון ניכור סביבתי. כמו שכתבתי בהודעה המקורית, אנחנו מחפשים מקום לגדל את ילדתנו שעתידה להיוולד בקרוב. שנינו לא מרוויחים הרבה ואין סימנים לגידול עתידי בשכר לכן יש לנו תקציב מוגבל, כרגע ת"א מציעה לנו מגורים באזורים מאוד בעייתים, אז חשבנו לעבור לעיר אחרת ואולי באותו תקציב לזכות בסביבה נעימה ובטוחה יותר.
 

harhanegev

New member
אין ספק שכפר סבא נותנת

תמורה הרבה יותר ראויה מתל אביב עבור אותו מחיר. זה ברור כשמש.
 
הייתי גם הייתי בכפ"ס

והתשובה שלי לשאלותיי היא- לא. בכל אופן לא הדירות שהוצעו באזורים שראינו. אזורים לא נעימים, לא חזותית ולא אנושית, אנחנו נמשיך לחפש במקומות אחרים, בסוף נמצא :)
 
למעלה