האם לשלוח לגן חינוך מיוחד?
ש לי בן מקסים בן 4 וחצי .
מלפני שנתיים בערך התחילו אצלו בעיות משמעת בבית שהתבטאו בבריחה מהבית, קללות, מכות .
בגן הוא היה בסדר בד"כ , כשהוא מפריע רק לגננת המחליפה
מלפני חצי שעה בערך חל שינוי הואא התחיל להפריע בגן ובבית חל שינוי לטובה בעיקר כי שיניתי גישה חינוכית.
השנה הוא התחיל גן עיריה חדש, טרום חובה ולמעט מספר ימים בודדים כמעט כל יום יש תלונות עליו שהוא מרביץ לילדים, מבלגן את הצעצועים, לא מקשיב לצוות,
משתולל וכו'
מצד אחד ברור לי שאם תהיה איתו סייעת מכילה הילד יפרח ויהיה לו טוב. כי כאמור בבית עם חברים ועם האחים שלו הוא מקסים ואהוב(יש מעידות אך אני מזהה אותם ויכולה לעזור לו)
השבוע הוא התחיל טיפול אצל קלינאית תיקשורת וריפי בעיסוק בעוד כשבוע יתחיל טיפול ריגשי
בגן הגננת אומרת (ובצדק)שאין לה אפשרות לתת לו את המענה הראוי.
אני מגיעה מעולם החינוך ואני יודעת כמה האצבע קלה על ההדק למהר ולהדביק תויוות וכמה קל למערכת להפטר מילדים שאינם לפי התלם.
אבל בפועל לילד חלק מהזמן לא טוב בגן.
יש בי אמונה שכמו שאני הצלחתי למתן אותו ולהבין אותו כך יקרה בגן(מה גם שיש שם הצלחות קטנות כמו שהוא מגיע בבוקר הוא כבר לא בוכה אלא הולך בשמחה או שהוא כבר לא בורח מהגן וכו)אבל בפועל זה לא ממש קורה והוא משלם את המחיר.
יש לנו איבחון מהמכון להתפתחות הילד מהשבוע האחרון שהוא זכאי לחינוך מיוחד.
השאלות שלי:
1. יש בשלב הזה של השנה אפשרות להכניס ילד לחינוך המיחד?
2. האם הכרטיס הוא חד כיווני? נורא מרתיעה אותי המחשבה שאם נירצה לצאת מהחינוך המיוחד יהיה לנו קשה?
3. עד כמה להורים יש אמירה בהחלטה הנ"ל?
4. גנים מומלצים בת"א?
אשמח לכל עיצה. אובדת עצות
ש לי בן מקסים בן 4 וחצי .
מלפני שנתיים בערך התחילו אצלו בעיות משמעת בבית שהתבטאו בבריחה מהבית, קללות, מכות .
בגן הוא היה בסדר בד"כ , כשהוא מפריע רק לגננת המחליפה
מלפני חצי שעה בערך חל שינוי הואא התחיל להפריע בגן ובבית חל שינוי לטובה בעיקר כי שיניתי גישה חינוכית.
השנה הוא התחיל גן עיריה חדש, טרום חובה ולמעט מספר ימים בודדים כמעט כל יום יש תלונות עליו שהוא מרביץ לילדים, מבלגן את הצעצועים, לא מקשיב לצוות,
משתולל וכו'
מצד אחד ברור לי שאם תהיה איתו סייעת מכילה הילד יפרח ויהיה לו טוב. כי כאמור בבית עם חברים ועם האחים שלו הוא מקסים ואהוב(יש מעידות אך אני מזהה אותם ויכולה לעזור לו)
השבוע הוא התחיל טיפול אצל קלינאית תיקשורת וריפי בעיסוק בעוד כשבוע יתחיל טיפול ריגשי
בגן הגננת אומרת (ובצדק)שאין לה אפשרות לתת לו את המענה הראוי.
אני מגיעה מעולם החינוך ואני יודעת כמה האצבע קלה על ההדק למהר ולהדביק תויוות וכמה קל למערכת להפטר מילדים שאינם לפי התלם.
אבל בפועל לילד חלק מהזמן לא טוב בגן.
יש בי אמונה שכמו שאני הצלחתי למתן אותו ולהבין אותו כך יקרה בגן(מה גם שיש שם הצלחות קטנות כמו שהוא מגיע בבוקר הוא כבר לא בוכה אלא הולך בשמחה או שהוא כבר לא בורח מהגן וכו)אבל בפועל זה לא ממש קורה והוא משלם את המחיר.
יש לנו איבחון מהמכון להתפתחות הילד מהשבוע האחרון שהוא זכאי לחינוך מיוחד.
השאלות שלי:
1. יש בשלב הזה של השנה אפשרות להכניס ילד לחינוך המיחד?
2. האם הכרטיס הוא חד כיווני? נורא מרתיעה אותי המחשבה שאם נירצה לצאת מהחינוך המיוחד יהיה לנו קשה?
3. עד כמה להורים יש אמירה בהחלטה הנ"ל?
4. גנים מומלצים בת"א?
אשמח לכל עיצה. אובדת עצות