האם לplaystation vr יש מקום נגד אוקולוס וhtc
בכתבה שלנו שבה עשינו השוואה בין htc vive לאוקולוס,(שאפשר לקרוא כאן) הגענו למסקנה שלמרות שה- htc vive באופן ברור מתקדם מבחינה טכנולוגית, הרבה אנשים אולי יבחרו באוקולוס בגלל הגישה השונה שלהם, ובכתבה על ה- playstation vr (כאן), כתבתי לכם את כל היתרונות והחסרונות שבמכשירי ה- PS4, כתבתי לכם בכתבה קודמת, שיש בסוני יתרון שהופך את כל החוויה להרבה יותר נגישה לקהל הרחב, אבל רציתי לבדוק במבחן המציאות, איך הן מתמודדות אחת מול השנייה, לפי המדדים שהשתמשנו בהן בכתבה הקודמת.
מערכת הקליטה
אחד מהדברים המרכזיים שמפרידים בין המשקפיים היקרות יותר, לאלו המופעלות על ידי סמארטפונים, הוא מערכות הקליטה המתקדמות יותר שלהן, שנותנות זמני תגובה נמוכים יותר, ומפחיתות (או בעצם מעלימות) בחילות תנועה וכאבי ראש שעלולים להופיע כתוצאה משימוש לאורך זמן, לכן, זה יכול להיות חלק די מכריע בהחלטה, ובנוגע לשלושת המשקפיים האלה, אפשר להגיד שכל אחת מהן לוקחת גישה טיפה שונה.
ראשית, יש את ה- אוקולוס ריפט, שהיא פחות או יותר מבושלת מבחינה טכנולוגית , וזה משהו שאנחנו מצפים לראות כשאנחנו רוכשים משקפי מציאות מדומה.
לדוגמא: במשחק הסנוקר באוקולוס ריפט ,ניתן לראות את שולחן המשחק ואת המקל, סרגל, שמודד את המרחק של השחקן מהשולחן בכל זמן נתון, ומשנה את התמונה בהתאם לכך, זה מספק חוויה נקייה וברורה שמתאימה לסוג משחק קונבנציונלי שאנחנו מכירים כיום, ומוסיף אליו את המציאות המדומה.
ה- htc vive עושה משהו טיפה יותר מעניין ונותן לכם 4 מלבנים, שסורקים את המרחב בחדר, וכך בעצם, אתם יכולים ללכת בסביבה ( חדר, משרד, חצר) ולבצע אינטרקציה, עם דברים תוך כדי שאתם במשחק. הרבה יותר מלהיב, אבל אולי פחות מושך לאנשים מסוימים, וכרגע דורש חדר די ריק כדי שלא יהיו הפרעות לחיישנים.
ה- playstation vr, קצת נשאר מאחורה בקטגוריה הזאת, המשקף כרגע משתמש במצלמה שיצאה עם ה- playstation4 ב- 2014 שלא מותאמת מספיק למציאות מדומה. המערכת של HTC VIVE, מאפשרת גם משחק על הספה וגם תזוזה בחדר, על מנת שזמן התגובה באמת יהיה אופטימלי ושלשחקן לא יהיו סחרחורות, החדר צריך להיות מואר כמה שפחות והאורות על הקונסולה חייבות לפנות למצלמה.
דרישות המערכת
ה- htc vive, נשארה טיפה פחות תובענית על הנייר, אבל בסופו של דבר, גם היא, וגם האוקולוס ריפט, דורשים מחשב בינוני כדי להריץ את המשחקים, ובינתיים ה- playstation vr רק מבקש מכם שיהיה לכם Playstation 4, (שעולה הרבה פחות כסף ממחשב ראוי לאוקולוס).
אבל, למרות שה- playstation 4, יכול להריץ את כל המשחקים שיצאו בינתיים ל- playstation vr, הם רובם רק דמואים ומשחקים בסיסים ועדיין לא משחקים מלאים, וה- playstation 4 pro החדש, כבר מקבל שדרוגים גרפיים לרוב המשחקים ב- Playstation vr. בהתחשב בזה ש- הplaystation 4 pro נוצר במיוחד ל- playstation vr, הייתי אומר שאם עדיין אין לכם playstation 4 כבר יהיה עדיף לכם לקנות מחשב, ובמצב הזה, הרבה יותר כדאי לכם להוסיף את הכסף למחשב חזק שיצליח כנראה לעשות הרבה יותר.
גם חשוב לציין, שבעקבות ההגבלה של ה- playstation 4 לרזולוציה של 1920x1080, זוהי הרזולוציה המקסמלית של ה- playstation vr, וגם ה- playstation 4 pro לא שינו את זה, כי זה המסך שהמשקפיים מגיעות איתו, שביחס למסך של המשקפיים האחרות (ברזולוציה של 2160x1200) יביא תמונה הרבה פחות חדה וברורה.
תמיכה במשחקים
אז HTC VIVE, נהנית מהתמיכה הרחבה יותר של valve וסטים, באוקולוס, קצת יותר רודפים אחרי מפתחים. זה לא השתנה, למרות שהפער בהחלט הצטמצם. אבל playstation vr, הרבה יותר מעניין. עם התמיכה של סוני, וכל מפתחות הבת שלה, ל- playstation vr, יש כבר הרבה משחקים אקסקלוסיבים שהוכרזו או אפילו כאלה ששוחררו כבר. משחקים כמו batman: arkham vr (למרות שהוא רק דמו קצר) ובראש ובראשונה rasident evil החדש, נותנים ל-playstation vr, יתרון די גדול מהבחינה הזאת, ובמיוחד אצל גיימרים ותיקים.
נראה שהמשחק היחיד שיוכל לעזור ל-HTC VIVE, ברמת הבלעדיות של המשחק הוא half life 3 ב- vr.
שלטים
אז, כשעשינו את ההשוואה בין HTC VIVE לאוקולוס, החלק הזה במציאות מדומה נראה הרבה פחות מעניין. אך ככל שהחברות דוחפות אותו יותר ויותר, ויותר משחקים שתומכים בזה יוצאים, אפשר לראות שזה חלק הרבה יותר מעניין בקונסולות משנדמה במקור,
אז נתחיל עם ה- playstation vr, אותן בעיות שציינו במערכת הקליטה נשארות, רק שכאן הן אפילו יותר בעיתיות בהתחשב בזה ששלטי ה- move, הן בכלל מאביזר כושל ל- Playstation 3 שניסה לנצח את הקינקט. למרות שאין בהכרח בעיה עם השלטים הם הרבה פחות מדויקים מאלו של אוקולוס ו- HTC VIVE ומספקים הרבה פחות חופש.
אוקולוס בינתיים, כנראה מציעים את השלטים הכי טובים בין שלושת המשקפיים. למרות שהם באים כאביזר חיצוני ועולים יותר כסף (למרות שבאנדל עם שניהם צפוי לצאת) הם שלטים באיכות מעולה. העיצוב העגול שלהם ממש נותן לכם להחזיק ולתפוס דברים בעולם הוירטואלי, בצורה שבה הכפתורים שלהם מחולקים בצןרה טובה שמרגישה ישר טבעית, כל גיימר יאהב את הדיוק.
אבל ב- HTC VIVE, השלטים הם קצת הזדמנות מפוספסת, למרות שזה נהדר שהשלטים מגיעים עם כל משקף ושבגלל הצורה שבה המשקפיים ממש שמות את כל הגוף שלך במשחק זה הרבה יותר נחוץ, בהשוואה לשלטים של אוקולוס, הם הרבה פחות מענינים ומורכבים ופשוט חבל שלמשקפיים שבהן השלט הוא חלק כל כך חשוב ונחוץ יש שלטים ממוצעים לגמרי, לא רעים, פשוט ממוצעים. בחסות אתר מציאות מדומה ישראל.
בכתבה שלנו שבה עשינו השוואה בין htc vive לאוקולוס,(שאפשר לקרוא כאן) הגענו למסקנה שלמרות שה- htc vive באופן ברור מתקדם מבחינה טכנולוגית, הרבה אנשים אולי יבחרו באוקולוס בגלל הגישה השונה שלהם, ובכתבה על ה- playstation vr (כאן), כתבתי לכם את כל היתרונות והחסרונות שבמכשירי ה- PS4, כתבתי לכם בכתבה קודמת, שיש בסוני יתרון שהופך את כל החוויה להרבה יותר נגישה לקהל הרחב, אבל רציתי לבדוק במבחן המציאות, איך הן מתמודדות אחת מול השנייה, לפי המדדים שהשתמשנו בהן בכתבה הקודמת.
מערכת הקליטה
אחד מהדברים המרכזיים שמפרידים בין המשקפיים היקרות יותר, לאלו המופעלות על ידי סמארטפונים, הוא מערכות הקליטה המתקדמות יותר שלהן, שנותנות זמני תגובה נמוכים יותר, ומפחיתות (או בעצם מעלימות) בחילות תנועה וכאבי ראש שעלולים להופיע כתוצאה משימוש לאורך זמן, לכן, זה יכול להיות חלק די מכריע בהחלטה, ובנוגע לשלושת המשקפיים האלה, אפשר להגיד שכל אחת מהן לוקחת גישה טיפה שונה.
ראשית, יש את ה- אוקולוס ריפט, שהיא פחות או יותר מבושלת מבחינה טכנולוגית , וזה משהו שאנחנו מצפים לראות כשאנחנו רוכשים משקפי מציאות מדומה.
לדוגמא: במשחק הסנוקר באוקולוס ריפט ,ניתן לראות את שולחן המשחק ואת המקל, סרגל, שמודד את המרחק של השחקן מהשולחן בכל זמן נתון, ומשנה את התמונה בהתאם לכך, זה מספק חוויה נקייה וברורה שמתאימה לסוג משחק קונבנציונלי שאנחנו מכירים כיום, ומוסיף אליו את המציאות המדומה.
ה- htc vive עושה משהו טיפה יותר מעניין ונותן לכם 4 מלבנים, שסורקים את המרחב בחדר, וכך בעצם, אתם יכולים ללכת בסביבה ( חדר, משרד, חצר) ולבצע אינטרקציה, עם דברים תוך כדי שאתם במשחק. הרבה יותר מלהיב, אבל אולי פחות מושך לאנשים מסוימים, וכרגע דורש חדר די ריק כדי שלא יהיו הפרעות לחיישנים.
ה- playstation vr, קצת נשאר מאחורה בקטגוריה הזאת, המשקף כרגע משתמש במצלמה שיצאה עם ה- playstation4 ב- 2014 שלא מותאמת מספיק למציאות מדומה. המערכת של HTC VIVE, מאפשרת גם משחק על הספה וגם תזוזה בחדר, על מנת שזמן התגובה באמת יהיה אופטימלי ושלשחקן לא יהיו סחרחורות, החדר צריך להיות מואר כמה שפחות והאורות על הקונסולה חייבות לפנות למצלמה.
דרישות המערכת
ה- htc vive, נשארה טיפה פחות תובענית על הנייר, אבל בסופו של דבר, גם היא, וגם האוקולוס ריפט, דורשים מחשב בינוני כדי להריץ את המשחקים, ובינתיים ה- playstation vr רק מבקש מכם שיהיה לכם Playstation 4, (שעולה הרבה פחות כסף ממחשב ראוי לאוקולוס).
אבל, למרות שה- playstation 4, יכול להריץ את כל המשחקים שיצאו בינתיים ל- playstation vr, הם רובם רק דמואים ומשחקים בסיסים ועדיין לא משחקים מלאים, וה- playstation 4 pro החדש, כבר מקבל שדרוגים גרפיים לרוב המשחקים ב- Playstation vr. בהתחשב בזה ש- הplaystation 4 pro נוצר במיוחד ל- playstation vr, הייתי אומר שאם עדיין אין לכם playstation 4 כבר יהיה עדיף לכם לקנות מחשב, ובמצב הזה, הרבה יותר כדאי לכם להוסיף את הכסף למחשב חזק שיצליח כנראה לעשות הרבה יותר.
גם חשוב לציין, שבעקבות ההגבלה של ה- playstation 4 לרזולוציה של 1920x1080, זוהי הרזולוציה המקסמלית של ה- playstation vr, וגם ה- playstation 4 pro לא שינו את זה, כי זה המסך שהמשקפיים מגיעות איתו, שביחס למסך של המשקפיים האחרות (ברזולוציה של 2160x1200) יביא תמונה הרבה פחות חדה וברורה.
תמיכה במשחקים
אז HTC VIVE, נהנית מהתמיכה הרחבה יותר של valve וסטים, באוקולוס, קצת יותר רודפים אחרי מפתחים. זה לא השתנה, למרות שהפער בהחלט הצטמצם. אבל playstation vr, הרבה יותר מעניין. עם התמיכה של סוני, וכל מפתחות הבת שלה, ל- playstation vr, יש כבר הרבה משחקים אקסקלוסיבים שהוכרזו או אפילו כאלה ששוחררו כבר. משחקים כמו batman: arkham vr (למרות שהוא רק דמו קצר) ובראש ובראשונה rasident evil החדש, נותנים ל-playstation vr, יתרון די גדול מהבחינה הזאת, ובמיוחד אצל גיימרים ותיקים.
נראה שהמשחק היחיד שיוכל לעזור ל-HTC VIVE, ברמת הבלעדיות של המשחק הוא half life 3 ב- vr.
שלטים
אז, כשעשינו את ההשוואה בין HTC VIVE לאוקולוס, החלק הזה במציאות מדומה נראה הרבה פחות מעניין. אך ככל שהחברות דוחפות אותו יותר ויותר, ויותר משחקים שתומכים בזה יוצאים, אפשר לראות שזה חלק הרבה יותר מעניין בקונסולות משנדמה במקור,
אז נתחיל עם ה- playstation vr, אותן בעיות שציינו במערכת הקליטה נשארות, רק שכאן הן אפילו יותר בעיתיות בהתחשב בזה ששלטי ה- move, הן בכלל מאביזר כושל ל- Playstation 3 שניסה לנצח את הקינקט. למרות שאין בהכרח בעיה עם השלטים הם הרבה פחות מדויקים מאלו של אוקולוס ו- HTC VIVE ומספקים הרבה פחות חופש.
אוקולוס בינתיים, כנראה מציעים את השלטים הכי טובים בין שלושת המשקפיים. למרות שהם באים כאביזר חיצוני ועולים יותר כסף (למרות שבאנדל עם שניהם צפוי לצאת) הם שלטים באיכות מעולה. העיצוב העגול שלהם ממש נותן לכם להחזיק ולתפוס דברים בעולם הוירטואלי, בצורה שבה הכפתורים שלהם מחולקים בצןרה טובה שמרגישה ישר טבעית, כל גיימר יאהב את הדיוק.
אבל ב- HTC VIVE, השלטים הם קצת הזדמנות מפוספסת, למרות שזה נהדר שהשלטים מגיעים עם כל משקף ושבגלל הצורה שבה המשקפיים ממש שמות את כל הגוף שלך במשחק זה הרבה יותר נחוץ, בהשוואה לשלטים של אוקולוס, הם הרבה פחות מענינים ומורכבים ופשוט חבל שלמשקפיים שבהן השלט הוא חלק כל כך חשוב ונחוץ יש שלטים ממוצעים לגמרי, לא רעים, פשוט ממוצעים. בחסות אתר מציאות מדומה ישראל.