האם מותר לגבר בגיל 50 או יותר

רמי אב

New member
האם מותר לגבר בגיל 50 או יותר

רווק או גרוש, לעשות ניתוח עקרות, כד לא לפגוע בברית ?
 

REALI

New member
אסור לעשות שום סוג של מום בגוף.

פגיעה בכח החיים של האדם על מנת להמנע מחטאים, זה בעצמו החטא הגדול ביותר.
והפגיעה בכח שבברית זה בעצמו פגם הברית הגדול ביותר.
משמעות שמירת הברית בהקשר המדובר, הוא הדבקות בין איש ואשתו.
אכן יש שני צדדים למטבע זו וצד אחד זה הדבקות באשתו והצד השני של המטבע הוא ההמנעות משימוש בכוחות הללו לכל דבר אחר שאיננו אישתו (נשים אחרות, או סיפוק עצמי גרידא).
לכן בחיסול היכולת המינית אתה אכן מונע את החטא שבצד השני של המטבע אך בד בבד אתה גם מחסל את הצד הראשון של המטבע שהוא היכולת להידבק באשתו וזו עיקר מטרתו של הכח שבברית ולכן אין לך פגיעה גדולה יותר בשמירת הברית מאשר עקרות.

מעבר לכך יש סיבה שהאדם ניברא עם שני יצרים ואם הקב"ה היה רוצה אותך אחרת הוא היה בורא אותך אחרת, אז כנראה שהוא העדיף אותך עם שני היצרים ונכון שיותר נח לנו לולא היינו נבראים כך, אך עכשיו משנבראנו כך אין לנו ברירה אלא להתמודד עם זה. "בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין".
 

REALI

New member
זה מבחינת שמירת הברית, וזה לא נראה לי

מושג הלכתי בכל מקרה. אז מבחינה מעשית אני לא רב ואני לא יודע מה מותר ומה אסור.
 
תגובה

אומנם כתבת שאתה לא רב ולא יודע מה מותר ואסור, אבל זה אחרי שכתבת "אסור לעשות מום בגוף" וזו טעות כי אומנם אסור לעשות מום בגוף אבל להיות עקר זה אינו מום כפי שהגמרא מספרת על "שתה כוס של עיקרין" וזה לא נעשה על ידי חבלה או מום בגוף.

מה שכן יש פסוק מפורש בתורה שאוסר על סירוס ועקרות של כל בעל חי ואדם: "לא יהיה בך עקר ובבהמתך" .

בכל זאת על אף הפסוק המפורש אני באופן אישי לא יענה לשואל כי זו אינה שאלה לפורום אינטרנט בכלל.
 

REALI

New member
נכון, טעיתי.

תודה על ההערה.
סירוס כימי הוא גם לא קבוע כמו בניתוח ולכן זה אולי לא נחשב מום.
בכל מקרה שאלה כזאת לא מורכבת רק מהשורה התחתונה המעשית אלא גם מכל תפישת העולם שהובילה לשאלת השאלה מלכתחילה ולכן כתבתי כל מה שכתבתי לגבי ההבנה של מה זה בכלל שמירת הברית שאז השאלה המעשית מתבטלת מאליה. ולכן לדעתי יש מקום לשאלה כזאת בפורום, כמו שיש מקום בעצם לכל שאלה בעולם בפורום מאותה הסיבה שציינתי שאפשר להתייחס לשאלה בהיבטים רבים גם אם לא מגיעים עדיין לתשובה מעשית קונקרטית, וכפי שרוב לימוד התורה שלנו הוא לאו דוקא למעשה. וזו רק דעתי.
 
תגובה

אך מה נעשה והפורום הוא פורום לשאול את הרב - לשאלות הלכתיות קרי הלכה למעשה עם תשובות קונקרטיות, לכן כל תגובה מלבד תשובה ברורה של מותר או אסור תהיה מבלבלת כל שכן כשהיא מדברת על תפיסות עולם וכו' , לא לזה התכוון השואל ולא זו תשובה לשאלתו.

[אגב רוב לימוד התורה שלי הוא כן למעשה וכך צריך להיות רוב לימוד התורה של כולם ולכן בישיבות לומדים איך ללמוד על ידי לימוד הגמרא , ובכוללים כבר לומדים הלכה למעשה כי זוהי תכלית הלימוד , כך נפסק גם באחרונים שרוב הלימוד צריך להיות הלכה למעשה ומי שמבזבז את מעט זמנו על דברים אחרים אינו יוצא ידי חובת לימוד תורה].
 

REALI

New member
נכון, אבל...

האם רב עונה רק על שאלות של כן ולא? ובכלל, האם רב עונה רק על שאלות הלכתיות? שיעור ממוצע של רב הוא באורך של שעה שלמה וודאי שיש הרבה מה ללמוד מעבר לכן וללא.
ואני בכל אופן סבור עדיין שמה שכתבתי הוא מאד רלוונטי למה שהשואל כתב.
ובאופן כללי עיקר מה שאני אישית כותב פה בפורום זה באמת נקודות כלליות יותר וכמעט שאני לא עונה פה לשאלות הקונקרטיות, ראשית כל כי אני מרגיש שיש מענה מספק לשאלות ההלכתיות גם בלעדי (אם בכלל אני מסוגל לענות על השאלות הללו) ושנית כי אני מרגיש שבפן האמוני הכללי התרומה שלי יחסית יותר משמעותית ביחס למה שבא לידי ביטוי בפורום בלעדי ואני חושב שהפן הכללי הזה הוא חלק מאד מרכזי.

יש דרישה להגות בתורה יומם ולילה ולא למוש מדברי התורה, מה שמראה שמעבר לצורך לדעת מה המעשים הנידרשים מאיתנו, יש כאן דרישה נירחבת יותר של חיבור תמידי לתורה. ולכן לומדים כ"כ הרבה תורה ולא רק כדי לדעת מה לעשות, וודאי שלימוד הגמרא הוא לימוד התורה עצמה ולא רק אמצעי ללימוד אחר.
אילו העולם היה נברא ולאחר מכן היתה נבראת התורה היינו אולי אומרים שהתורה ניתנה כהוראות הפעלה למכונת הכביסה שנקראת אדם שידע כיצד לכלכל דרכיו בעולם, אך עתה משלימדונו חז"ל שהתורה קדמה לעולם, איננו יכולים עוד לקבל את ההנחה שהתורה משרתת את העולם ומנחה את האדם כיצד לנהוג בעולם, אלא אדרבא, אנו מבינים שהעולם הוא זה שניברא על מנת לשרת את התורה. והתורה איננה ספר הוראות לעולם אלא העולם הוא כלי שדרכו התורה באה לידי ביטוי "הסתכל בתורה וברא את העולם".
ואם כן התורה היא הרבה מעבר למושגים המעשיים של העולם הזה וממילא היא גם הרבה מעבר למצוות המעשיות שהם למעשה צורה גשמית, דבר ששייך רק בעולם הזה, אך התורה קדמה לעולם ונירחבת ממנה.
התורה היא רוחנית והיא באה לידי ביטוי בעולם הגשמי, והדרך שהיא באה לידי ביטוי זה ע"י המצוות. אך עדיין המצוות הם רק הביטוי המעשי של התורה ולא כל התורה כולה. האדם הוא יצור גשמי ולכן שיא חיבורו לקב"ה ואפילו שיא הרוחניות שלו, חייב לבוא לידי ביטוי בצורה גשמית, בדרכי ביטוי אנושיות. ולכן האדם מבטא את קישורו לקב"ה ואת קישורו לתורה ע"י המצוות.
ויחד עם זאת האדם הוא גם יצור שיכלי ויצור רוחני אשר נשמה באפו, ולכן הוא גם בא לידי ביטוי בדרכים שיכליות ובדרכים רוחניות ולכן הוא חייב להיתחבר לקב"ה גם דרך מושגים שיכליים ומושגים רוחניים, ולכן הוא לומד את התורה ואת הצד השיכלי שיש בתורה (בלי קשר כביכול לצדדים המעשיים שבה) וזה לימוד התורה (בהפרדה מהמצוות ומהצורך ללמוד את המצוות) והתורה שקדמה לעולם היא למעשה נשמה, נישמת ישראל וגילוי הא-לוהות, ולכן היא כמובן הרבה מעבר למעשים פרקטיים. ואכן מעבר לחיבור הגשמי שלנו לה' שיש במצוות ומעבר לחיבור השיכלי שלנו לה' שיש בלימוד התורה, יש את החיבור הרוחני הנישמתי שלנו לה' שניזכה לו לעתיד לבוא שהוא מעין הנבואה (וגם כיום יש מדרגה מסויימת של רוח הקודש).
אכן בסופו של יום בין הביטוי המעשי ובין השיכלי ובין הרוחני, אלו ביטויים שונים וצורות הופעה שונות של אותו הדבר (שהוא שם ה') ולכן למעשה תמיד יש חפיפה ביניהם ולא תמיד ניתן להפריד בין הלימוד ובין המעשה, שהרי בסופו של דבר המעשה הגשמי שבמצווה הוא קצה הקרחון של מדרגות רבות שההתחלה שלהם היא רוחנית לחלוטין והקצה הוא גשמי ולכן מצד אחד א"א להפריד ביניהם אך מצד שני ודאי שמטרת הלימוד היא לא רק ע"מ להשיג את הקצה המעשי אלא להשיג כמה שיותר מהקרחון הרוחני.
"כי נר מצווה ותורה אור" נימשלו המצוות לנר והתורה לאור. הנר הוא הכלי הגשמי שמחזיק את האור, אך האור הוא דבר בפני עצמו והוא המהות עצמה.
יש תורה ויש לבושים לתורה. המצוות ודאי שייכים יותר לצד של הלבוש. יש כאלו שרק רואים בתורה את הלבוש, יש כאלו שרואים בתורה גם את הגוף, ויש כאלו שרואים בתורה את הנשמה שלה.
וחז"ל אומרים שלעתיד לבוא ילמדו את נישמת הנשמה של התורה. אני חושב שאנו צריכים לשאוף להתקדם לקראת הלימוד הנישמתי הזה ולא להסתפק רק בלבושים.

סליחה אם הארכתי יותר מידי ואולי גם לא חידשתי לך דבר, ואולי אתה גם חולק עלי, אך כמו שפתחתי בתחילת דברי, אלו הדברים שאני אוהב לכתוב עליהם פה בפורום וזו כמובן רק דעתי האישית העיקשת, וכבר ציינתי בהתחלה שיש פה מענה הילכתי הולם, ואתה לוקח חלק מאד עיקרי בו, ככה שאתה נותן את הפן שלך ואני נותן את הפן שלי וכל אחד אחר שעונה בפורום נותן את הפן שלו ונימצאנו משלימים זה את זה ולא חסרים.

שבת שלום ושנה טובה :)
 
תסלח לי מראש

אבל אני נלאה מלקרוא תגובות ארוכות, זה ממש לא אישי, ככה שאני לא מתכוון לקרוא ולהגיב, בכל אופן אין סיבה לנפח את זה, המשוואה פשוטה, פורום הלכתי-תשובה להלכה-שלא יודעים פרטים צריך לברר קודם.
 

רמי אב

New member
ומה רע לענות על זה ?

אני בספק אם לגבר בגיל 50 קל להתחתן ולצליח לגדל את הילדים שלו,
אז בכך שאתה עונה , למשל אם זה מותר ואתה עונה שזה מותר,
אז נראה לי שאתה מציל את אותו גבר בעולם הבא מעונש קשה.
 

אופירA

New member
מנהל
קודם כל אין זו שאלה כללית

כמו שאין שום דעת תורה שחושבת שלגבר בגיל 50 יש בעיה להתחתן ולהצליח לגדל את ילדיו. אין כלל כזה.
אז אתה מדבר על גבר ספציפי שקשה לו, אז הוא צריך לשאול רב פוסק לגבי מה שקשה לו ולגבי מה עדיף מבחינת התורה במצב זה שקשה לו.
בפורום אינטרנט קודם כל לא יודעים לענות על שאלות כל כך אישיות כאלה.
דבר שני, גם אם יודעים - כתוב בהודעת המנהל שכל מה שקשור לדברים שבינו לבינה (מין, יחסים, סיפוקים וכו' - למי שבכל זאת לא הבין) לא לשאול על גבי דף הפורום אלא במסר אישי.

לא שואלים על גבי דף הפורום בנוגע לנושאים אינטימיים.
כבר הסברנו אלף פעמים למה, ואין טעם להסביר בפעם האלף ואחד.
אפשר גם לקבל את הוראות ניהול הפורום בלי להבין אותן עד הסוף.
 

רמי אב

New member
מה הקשר פה למין סיפוקים ויחסים ?

זו שאלה שקשורת לתחום רפואה, הניתוח,ובמקרה הזה,בעיה למצוא אישה לחתונה,זה עניין חברתי לא בשביל המין.
 

אופירA

New member
מנהל
נו, גם בתחום רפואה, באיברי ההולדה............

וגם בתחום חתונה, שהוא קשר בינו לבינה. כל קשר בינו לבינה..............
 

אופירA

New member
מנהל
אלו הוראות הניהול. נקודה.

צריך לציית גם אם לא מבינים מה רע בזה.
הרי לא הגיוני שכל אחד שמגיע לפורום יחליט שאם הוא לא מבין הוראה מסוימת הוא לא מתייחס אליה...

אם לא רוצים להרוס את הפורום ע"י נושאים פומביים שמזמינים סוטים מכל קצווי העולם ומאלצים את המנהל כל היום למחוק ולמחוק - חשוב להקפיד על הכללים.
בזכות הכללים הפורום הזה הוא אחד הפורומים שמאריכים ימים במיוחד, ואפילו זכה פעם בפרס הצטיינות תפוזי נחשב.
 

רמי אב

New member
אבל איזו סטיה יש בניתוח עקרות ?

שיכול למשוך סוטים ?
זה סוג של ניתוח , והוא בכלל לא נועד כדי להנות מיחסי אישות.
 
למעלה