האם "מותר" לסייעת להעביר מידע להורים

hadar8h1

New member
האם "מותר" לסייעת להעביר מידע להורים

שלום לכולם
בוועדה האחרונה שהייתה לנו, מנהלת הועדה טענה שחל איסור להורים ולסייעת להעביר מידע על הילד. היא טוענת שהמידע שההורים יכולים לקבל הוא מצוות ביה"ס בלבד. האם מישהו נתקל בבעיה דומה? האם מישהו יושע לאן עלי לפנות על מנת למצוא חוק שאוסר זאת?
תודה ושבת שלום
 

SMADAR55

New member
לפני מספר ימים הופץ מייל להורים המשלבים ע"י ועד ההורים

המשלבים הארצי בנושא ערוץ התקשורת הישיר בין ההורים לסייעת.
הסוגיה בעייתית ויש עליה מלחמה מזה תקופה ארוכה. המדיניות הייתה שערוץ התקשורת צריך להיות בין מחנכת הכתה להורים ושלא באמצעות הסייעת.
לאחרונה, בעקבות לחץ כבד מצד הורים, ועד ההורים המשלבים ועוד, יצאה הנחיה מטעם אגף החינוך המיוחד על הצורך בשיפור התקשורת ומעורבות המשלבת. אולם, ההנחיה שהוציאו לטעמי אינה ברורה . תיכף מחפשת לך את ההנחיה שנשלחה.
ממליצה ליצור קשר ישיר עם ועד ההורים המשלבים הארצי ולהתייעץ בנושא . יצירת קשר עם ועד ההורים המשלבים הארצי- ראי הלינק שלהלן. צרי קשר במייל עם יעל שפרטיה מופיעים בקישור שלהלן:

http://www.kolzchut.org.il/he/ועד_ההורים_המשלבים_הארצי_לילדים_עם_אוטיזם
 

SMADAR55

New member
הדר- כדאי שתיצרי קשר ישיר עם יעל ניר שהיא יו"ר ועד ההורים

המשלבים הארצי. אני חושבת שהיא תדע להכווין אותך טוב יותר כיצד להתנהל מול ביה"ס במקרה שלך.
להלן מייל שיעל הפיצה לפני מספר ימים בנושא תקשורת ישירה מול הסייעת/ משלבת:
כמו כן, מצרפת בקובץ מצורף את המסמך שהופץ ע"י אגף החינוך המיוחד. קובץ PDF, מקווה שייפתח.
כתובת מייל של יעל ניר: [email protected]
_______________________________________________________________________
תקשורת עם הסייע/ת המשלב/ת
להורים שלום,
אנו מבשרים בשמחה על מידע שהגיע מקואליציית ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים כי ירדה הודעה לשטח מטעם האגף לחינוך מיוחד המורה להרשות את התקשורת עם הסייעת המשלבת ולסייע ביצירת התקשורת במידת הצורך ע"י המחנכת.
המסמך מצורף. ביכולתכם להראות אותו לצוות החינוכי או לעירייה.

כמו-כן מנהלת האגף שולחת איתות הרגעה באמצעות הקואליצייה כי לא ייעשה שימוש בסייעת אחת בכיתה בה משולבים שני ילדים אלא במצבים יחודיים בהם זה לטובת העניין ומקובל על הצוות וההורים.

לפיכך, במידה ויש בעיות בנושאים אלה אנא עדכנו אותנו ללא דיחוי.
בהצלחה,
ועד ההורים המשלבים
 

1דרור ב

New member
משרד החינוך לא עוקב אחרי שיחות טלפון

גם מנהל/ת בית הספר לא יכול לדעת שום דבר,תפסיקו
לפחד,מאידך סייעת שמשתפת פעולה עם האיסור הזה,לא
ראויה להיות סייעת.היית צריכה להבהיר להיא בוועדה שהחיים
של הילד לא נגמרים בסוף יום הלימודים,אלא ממשיכים אצלכם
בבית,בחוגים וגם בטיפולים,זה לא זכות זה צורך בסיסי בניהול הסיוע לילד,מעבירים ומשתפים במידע את כל מי שבא במגע עם
הילד,רק בשיתוף פעולה אפשר לקדם ו להבין את הילד.לא הייתי נשאר דקה בבית ספר שלא מתקיים שיתוף של ההורים במה שקורה עם הילד,לא רוצים שהסייעת תיצור קשר,שהמחנכת תמלא
כל יום דף קשר ביחד עם הסייעת,ושכל יום תישלח אליכם הביתה
עם הילד.
 

hadar8h1

New member
לצערי הסייעת משתפת פעולה עם מערכת החינוך

לפני הוועדה היינו מדברות מדי פעם אחה"צ ומאז הוועדה שאסרו שיחות איתה ואיתנו היא לא עונה לי יותר לטלפונים ולא חוזרת אלי.
האם אני יכולה לדרוש סיכום יומי בכתב?
 

SMADAR55

New member
את יכולה לדרוש אך לא תקבלי...........

אין שום חובה לדווח לך ברמה יומית, לענות לך לטלפונים או למיילים- לא מצד המחנכת ולא מצד הסייעת.

כפי שאמרתי, מציעה לך ליצור קשר עם ועד ההורים המשלבים לקבל עצות לגבי אופן ההתנהלות מול בית הספר שלכם.
 

אריאל 40

New member
זה תלוי בהנהלת בית הספר...

גם בבית הספר של בני קיבלנו את אותה ההנחיה והסייעת משתפת עם בית הספר פעולה.
כל התקשורת שלי היא מול המחנכת.
לעומת זאת, בבית ספר, שנמצא מטרים ספורים מבית הספר של בני, הצוות מעודד את התקשורת עם הסייעת...
בקיצור, מעייף
 

TikvaBonneh

New member
אני זוכרת איזה עומס זה שילוב יחידני

כל החיים סובבים סביב זה.
 

SMADAR55

New member
תקוה- אני לא מסכימה. כשזה לא עובד טוב אז אכן כל

החיים זה סביב זה. תלוי בנקודת הזמן ואם יש בעיות.

אני דווקא חושבת שכשהילד שלי היה בחינוך המיוחד כל החיים שלי היו סביב זה...........
 

TikvaBonneh

New member
אני מניחה שבעיר שלך יש הרבה יותר תמיכה בשילוב מהמערכת

וטוב שכך. כדאי לכל העיריות ללמוד איך לקחת אחריות על השילוב. אצלנו הכל על הכתפיים של ההורים. אני פעילה בקבוצת הורים באזור שלי שמנסה לשנות את העמדות של מערכת החינוך בנושא השילוב.
 

אריה127

New member
תקווה - אשמח להבין מה העומס

אנחנו ממש לפני שילוב יחידני בפעם הראשונה.
והאמת, לא יודעים למה לצפות ולמה להתכונן.
הציפיה שלנו שאם נמצא משלבת טובה ואחראית הדברים בדר"כ יזרמו.
לא?
 

TikvaBonneh

New member
לוגיסטיקה של שילוב יחידני

לקרוא דוחות יומיים של המשלבת, לנסות לפענח מהם אם היא אכן טובה ומתאימה לילד. לעקוב אחרי התגובות של המנחה לדוחות היומיים, לדרוש ממנה שתתיחס לנקודות שדורשות התיחסות. לנסות לפענח אם המנחה אכן טובה ומתאימה לתפקידה. להתלבט מה לעשות כשהמשלבת חולה. לשלוח בלעדיה ולסמוך על מחליפה? להתקשר למחליפה מטעמנו שהכינונו מבעוד מועד? המשלבת בהריון או מאיזושהי סיבה אחרת לא תחזור בשנה הבאה. למצוא משלבת חדשה. המנחה מתלוננת שבית הספר לא נותן לה להגיע. המשלבת מבקשת שנערוך ישיבת צוות בלי ההורים כי לא נעים לה להגיד לנו בפנים שלדעתה מקומו של הילד איננו בחינוך הרגיל.
הילד לא רוצה את התכנית הביתית, לא מסכים להכניס את המשלבת לחדר שלו.
אבל זה נכון שהשלב שבו באמת אין זמן לנשום הוא שלב חיפוש המשלבת.
 

TikvaBonneh

New member
אהה, שכחתי את להסיע לטיפולים אחר הצהריים

לתהות אם הם עוזרים לו, ולהוציא המון כסף.
 

TikvaBonneh

New member
נזכרתי בעוד משהו

לעקוב ולהחליט באופן דינאמי אילו שיעורים במערכת הם מיותרים\מהוים עומס\רועשים מידי כדי שבשעות אלו המשלבת תעבוד פרטנית עם הילד. כלומר בעצם לבנות את התח"י בצורה מושכלת.
 

TikvaBonneh

New member
יש גם את בניית התח"י

שזה בעצם מעקב צמוד אחרי התפקוד של הילד בכל השיעורים, לראות מאיזה הוא מפיק תועלת, ואיזה מהם כדאי להחליף בעבודה פרטנית עם הסייעת בחדר נפרד.
ולדאוג שיהיה חדר נפרד.
ממליצה לך על הקורס של אלו"ט "אתגר השילוב"
 

אריה127

New member
תודה על כך התשובות

אם אני מבין נכון: עיקר הקושי הוא בעבודה מול הסייעת.
טוב אז בחרנו סייעת (תואר ראשון בחינוך עם התמחות בגיל הרך +כיתות א' ב') דווקא היו המון פניות, ואפילו לא ראיינו חצי מהפונות.. גם לא צריכים להוסיף תשלום, יש יתרון מסויים בחיים בפירפריה. הסברנו לה מה הדרישות שלנו ממנה, מקווים לטוב..
מבחינת בית הספר, הוא מאוד תומך בקשר עם ההורים.
בנוסף, רשמנו את הילד לקייטנה העירונית שבה יהיו חלק גדול מהילדים שילמד איתם בשנה הבאה.
המשלבת של שנה הבאה תהיה איתו בקיטנה כ 3 שעות ביום. (על חשבוננו, כמובן) ותוכל לעזור לו חברתית.
 

yuliyuli1

New member
אצלנו זה ככה:

לקרוא כל יום את הדוח של המשלבת זה דווקא לא עומס אלא כיף גדול (הלוואי שהייתי מקבלת כזה גם לגבי הילד השני).
העומס הוא כזה (אנחנו מביאים משלבות מטעמנו בהשלמת שכר למשכורת עיריה ונותנים לה הנחיה של מנתחת התנהגות פרטית):
1. בתחילת שנה למצוא משלבת (אם זו שמשנה קודמת לא ממשיכה). יש גם הורים שנאלצים להתמודד עם בעיות שעולות עם המשלבת באמצע שנה (משלבת עוזבת או פתאום מבקשת תוספת תשלום, מה שעדיין לא קרה לנו)
2. עומס כספי של תשלום למשלבת ומנתחת ההתנהגות, בסכום כולל של כ 3500 ש"ח.
3. פגישת צוות פעם בשבועיים של שעתיים (בשנה שעברה זה היה בערב. השנה זה בבוקר על חשבון עבודה). המנתחת שתהיה לנו בשנה הבאה אמרה שמבחינתה ההורים צריכים לבוא לישיבה רק פעם בחודש (כלומר כל ישיבה שניה).
4. עומס ריגשי של התמודדות עם הבעיות שיש לילד עם הילדים שבמסגרת (בסך הכל הוא לומד מזה אבל זו התמודדות).
מידי פעם יש התכתבויות באמצע היום לגבי בעיה שהתעוררה או קשר עם הגננת / מורה.
בשנה הבאה נתחיל גם תכנית ביתית של פעם או פעמיים בשבוע - מה שיעמיס עלינו עוד כספית.

אני רוצה להתייחס לקושי שתקווה העלתה - מה עושים כשהמשלבת חולה:
אנחנו עבדנו תמיד עם 2 משלבות במקביל, והרבה פעמים כשמישהי אחת לא יכלה להגיע השניה החליפה אותה. כשלא היתה אף משלבת אז הילד הלך לבד לגן או לבית הספר, כמו שהוא עושה תמיד בימי שישי ובצהרון.
היתה שנה שלאחת המשלבות בסביבות יוני פתאום נוצרה בעיה משפחתית שגרמה לה לעזוב אותנו באופן מיידי. מזל שזה כבר היה לקראת החופש הגדול, מה שאיפשר למשלבת השניה לעבור למשרה מלאה.
 
למעלה