לדעת הרמ"ג (ר' מוישל גובערנער), כן!
לכאורה נצטוינו "לא תענה ברעך עד שקר", אולם, האמנם כך הוא? מהו "רעך"? כלום חלוני רעך הוא? ברור שלא. "רעך" הוא יהודי שומר מצוות כמוך. מה פשר "תענה" ו- "עד"? אלה מונחים המרמזים על הליך בבית-דין (בית-דין של תורה, כמובן. אלא מה?) לדעת הרמ"ג, מוטל עליך לומר אמת רק בבית-דין של תורה, כאשר הנתבע הוא יהודי שומר מצוות. בכל מקרה אחר, אין חובה לומר אמת, ובודאי אין חובה זו תקפה כאשר מדובר בציד נפשות. ההפך הוא הנכון... - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... נ.ב.: נטעים, ההודעה שמורה, _אין_ טעם במחיקתה, חבל על טרחתך!!!