האם מישהו התנסה עם אוזניות מגן נגד רעש?

האם מישהו התנסה עם אוזניות מגן נגד רעש?

לילד שלי רגישות שמיעתית גבוהה ומאוד מציף אותו הרעש בסביבות שונות (למשל בבית ספר). חשבתי אולי לקנות לו אוזניות מגן נגד רעש (זה כמו אוזניות) שמסננות את הרקע הרועש. האם יש למישהו נסיון עם זה?
 
במבינה שקלת לעשות טיפול נגד הרגישות השמיעתית

אני זוכרת שחברה עשתה לבן שלה באפיק ברחובות נכון את הטיפול היא עשתה בבית העלות הגבוהה היא האוזניות שנקנו ( מיוחדות ) איך הוא ירגיש ללכת עם אוזניות ? אולי עם פקקים יותר קל ? יש גם שיטות האזנות שמורידים מהרשת ( בעלות סמלית ) היו לי קישורים אני צריכה לחפש אותם ויש גם טיפול באסף הרופא
 
אני קצת חוששת מטיפול ברגישות שמיעתית

כיוון שזה יכול להשפיע לשני הכיוונים, כלומר זה יכול גם להזיק. לגבי אפיק אני חושבת שהם לא עושים את זה שם יותר. לגבי אסף הרופא אני לא מכירה, מה עושים שם? לגבי אוזניות, אני חשבתי שיכול להיות להם שימוש בשיעורים, למשל כשיש עבודה עצמאית, כי הוא פשוט לא מסוגל להתרכז ברעש ולהתחיל לעבוד, לעומת זאת כשהוא יוצא עם משלבת החוצה הוא עושה את המשימות מהר מאוד (הרבה יותר מהר משאר הכיתה). נראה לי שיותר נחמד שיהיו לו אוזניות כדי שיוכל לעבוד בכיתה ולא לצאת כל פעם החוצה.
 
לא שמעתי על נזקים מהטיפול מקסימום לא עוזר

תראי גם פרוטוקול וילברג היה אמור לשפר את כל הרגישויות ולא עבד על הרגישות השמיעתית , הויזואלית . לגבי אפיק זה באמת היה מזמן כשהחברה טיפלה בבן שלה .לפני כ5 -6 שנים . לנסות אוזניות בכיתה את יכולה אם יסכים ברור לי שהם עובדים בחדר שקט הרבה יותר קל להם גם לבן יותר קל אצל המורת שילוב כי הם 3 ילדים + מורה בחדר שקט . אני פשוט חושבת שהאוזניות הן לא פיתרון , צריך למצוא פיתרון להפחתת הרגישות . לגבי אסף הרופא אני אחפש יותר מאוחר .
 
אני בטוחה שהוא יסכים לשים

כי הוא אוהב לשים בבית אוזניות של המחשב על הראש. כנראה שזה מרגיש לו טוב השקט בתוך האוזניות
 
אז תנסי


 
רציתי פשוט לשמוע מאנשים שאולי עשו את זה וגם

המלצות על אוזניות כי יש המון דגמים ואין לי מושג מה מוצלח
 
הנה משהו נוסף - חייבת לציין שקיבלתי מחברה

לנו ניסיון אישי אותה חברה עשתה לבן שלה את האזנות מהאינרנט ודיווחה על שיפור רציני . התדרים של הצלילים והצבעים הריקוד האדום מעלה תעוזה ואומץ. המחול הכחול משקיט עצבים "כל דבר שזז ביקום משמיע צליל וכל צליל הוא תדר", אומרת אירית לרנר מטפלת ברפואת תדרים בשיטת אקיוטוניקס (אקיו = אקופונקטורה וטוניקס = טונים), שהיא למעשה שיטת טיפול בעזרת קולנים. הקולן הוא כלי פשוט עשוי אלומיניום בצורת מזלג, שנועד במקור לכיוון כלי נגינה. לפני עשרים שנה, מספרת לרנר, פיתחה דונה קארי, רופאה סינית ומוזיקאית אמריקאית, שיטה טיפולית בעזרתם. ב-2002 שמעה לרנר על השיטה וטסה להשתלם בתחום. "השימוש בריפוי דרך מוזיקה עתיק יומין. אנחנו נושמים מוזיקה מהיום שאנחנו ברחם ועד יום מותנו. לכן, מוזיקה, ככלי ריפוי, היא הדבר הטבעי לגוף ולנשמה. אני מניחה את הקולנים על נקודות מרכזיות לאורך המרידיאנים. יש כשישים קולנים, בעלי תדרים שונים ואיכויות טיפוליות שונות: מרגיע, מעורר, מזין, מפזר. הקולנים נותנים פקודה בצורת צליל, שמניע את מה שתקוע וחסום - כאב, מחלה, מתח, אלרגיה, דיכאון - כל דבר שאנחנו רוצים לשחרר". לדבריה, היתרון של השיטה הוא שאינה פולשנית, מהירה בהשפעתה ומתאימה גם לילדים ותינוקות. לאחרונה הטמיעה אותה גם בספא רימונים בטבריה שאותו היא מנהלת. "לפני כל מסאז' מקבלים המטופלים גם טיפול בקולנים. מטרתו להוריד את גלי המוח לרמת גלי בטא ותטא, הגלים שבהם המוח שרוי במצב מנוחה, כמו לפני שינה או מדיטציה. במצב כזה המערכות בגוף עובדות בצורה טובה יותר". לדברי לרנר, "הקולנים טובים לטיפול באסטמה, אלרגיות, כאבים כרוניים, חוסר איזון הורמונלי ומצבים נפשיים". שיטה נוספת לטיפול בתדרי צליל אפשר למצוא באתר healtone.com שבו ניתן להאזין בתשלום (14.95$) לקובצי שמע, המכונים "פורמולות של סאונד", שמקלים על כאבים שונים. על-פי פרסומי החברה האמריקאית שעומדת מאחורי האתר, הפורמולות מיועדות ליותר מאלף מחלות, פיזיולוגיות ונפשיות, וכן לשיפור התחושה הכללית. לאלו שמעוניינים אני רוצה להפנותכם למחקר של אוניברסיטת לונדון כאן: http://members.tripod.com/~quad drillo/VAT/tonyphd.html הדברים מדברים בעד עצמם. וכדי לסבר את האוזן יש לזה הפנייה ותקציר ב PubMed NCBI http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pub bmed/15747903?ordinalpos=24& p;itool=EntrezSystem2.PEntrez.P Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubm med_DefaultReportPanel.Pubmed_R RVDocSum למי שלא יודע PubMed או ה US National Library of Medicine היא הספריה הלאומית האמריקאית לרפואה של ממשלת ארה"ב. זהו המקור הכי אמין למידע רפואי מדעי שיש בעולם. אין שם שום מאמר שאיננו מבוסס מחקרית. כל מה שמופיע שם מגיע ממוסד מדעי/רפואי מוכר ומכובד. http://www.healtone.com/ באתר הזה ההסברים הם לכלל התיאוריה של השפעת הרפואית של התדרים ולא רק ל H למרות שהם מקדישים גם דף קטן ל H http://www.healtone.com/english h/Article.aspx?Item=674 ברור שהם אתר מסחרי ולא מדעי אבל מה שהם עושים מגובה היטב מבחינה מדעית.
 

TikvaBonneh

New member
במאמר יש רק שני מקרים של ילדים שזה עזר להם

עלול להיות שיש יותר ילדים שזה מזיק להם. אני מכירה שני ילדים ששיטת טומאטיס הזיקה להם. כדי לוודא ששיטת טיפול יותר עוזרת ממזיקה צריך לבדוק הרבה יותר משני ילדים.
 

imashelo

New member
אטמי אזניים

אנחנו עשינו לילד בשנה שעברה אטמי אזניים בהתאמה אישית ב מכון אדוט (בחרתי בהם באופן סתמי ולא בעקבות המלצה כלשהי). צריך לבוא למדידה והם מכינים תבנית של תעלת האוזן שעל פיה יוצרים אטמי סיליקון שקופים. נאמר לנו שהם לא אוטמים את קולות הסביבה אלא רק מחרישים אותם במידה מרובה, אבל בדיעבד זה לא ממש מתאים. לפחות במקרה שלנו ההחרשה גבוהה מדי וזה הקשה על הילד וניתק אותו. הבן שלי הפסיק להשתמש בהם אחרי מספר פעמים אבל האמת היא שלא דירבנו אותו להמשיך ואולי אם היינו עושים זאת הוא היה מתרגל. אפשר לחבר לאטמים חוט דק כדי שלא ילך לאיבוד. היתרון באטמים הוא כמובן שהם הרבה פחות בולטים ולא מעוררים תשומת לב. שווה לבדוק, אולי אצל בנך הרגישות גבוהה יותר וזה יתאים לו. נדמה לי ששילמנו 400-450 ש"ח.
 
אני בכוונה לא שאלתי על אטמי אוזניים

כי אני בספק שבן שלי יסכים (הוא גם מאוד רגיש למגע, מה שאומר שאטמי אוזניים יציקו לו כנראה בתוך האוזן). וחוץ מזה אטמי אוזניים באמת חוסמים כמעט את כל הרעש (אני מכירה, כי ניסיתי על עצמי) וזה לא מה שאני מנסה להשיג. עם אוזניות עד כמה שהבנתי הילד עדיין ימשיך לשמוע כשמדברים איתו, אוזניות מסננות בעיקר רק את הרעש רקע הלא רלוונטי.
 
למעלה