שלום רב,
לפי דעתי, פעילות מערכת החינוך בתקופת הקורונה מהווה סיפור הצלחה, שמסמנת התמודדות גמישה בעתיד. ישנם שתי שינויים מרכזיים שהופיעו בעקבות התפרצות המגפה וישפיעו על יישום החינוך בעתיד. השינוי הראשון הוא השינוי הטכנולוגי. השילוב של למידה מרחוק במערכת החינוך נתפס בעבר כצעד מופרך, אך כיום הוא נראה הכרחי. המגפה הולידה מגוון פתרונות יצירתיים, שהגיעו גם מהענף הדיגיטלי של המשק וגם מהענף החינוכי ליצירת למידה משמעותית באמצעים טכנולוגיים. אמצעים דיגיטליים מקיפים את החברה בחיי היומיום והופכים לחלק אינטגרלי באינטראקציה הבין אישית שלנו. הדור הצעיר שנולד לתוך המהפכה האינטרנטית מדבר בשפה הדיגיטלית בצורה שוטפת, ועל כן השילוב של שפה זו במערכת החינוך הוא צעד חשוב ומשמעותי. השינוי הנוסף, שאמנם דובר בו רבות גם לפני פרוץ המגפה, הוא שינוי הפרדיגמה החינוכית. יש הרואים במגפה הזדמנות ליישם שינוי תפיסתי זה. מעבר להוראה שבה התלמיד במרכז, וניתן לו חופש הפעולה להתפתח בדרכו שלו. החינוך בתקופת משבר הקורונה מהווה ארכיטיפ לסוג חדש של למידה, שילוב של למידה פרונטלית ולמידה מקוונת. ההתנסות של מערכת החינוך במהלך המגפה הוא כלי שניתן ליישם אותו לשינוי במערכת החינוך. למרות שמערכת החינוך נתקלה בקשיים בדומה לעולם כולו, היא הצליחה להתמודד בצורה טובה עם המגפה ופתחה צוהר ללמידה איכותית יותר. לאור הנתונים שאנחנו מכירים היום, ניתן לומר שהתעקשותה של מערכת הבריאות על הגבלות במערכת החינוך היה צעד הכרחי להתמודדות עם המגפה. טיב המחלה, אופי התפשטותה והופעת מגוון זנים חדשים אילצו את מערכת החינוך להסתגל לתנאים לא רגילים.
לפי דעתי, פעילות מערכת החינוך בתקופת הקורונה מהווה סיפור הצלחה, שמסמנת התמודדות גמישה בעתיד. ישנם שתי שינויים מרכזיים שהופיעו בעקבות התפרצות המגפה וישפיעו על יישום החינוך בעתיד. השינוי הראשון הוא השינוי הטכנולוגי. השילוב של למידה מרחוק במערכת החינוך נתפס בעבר כצעד מופרך, אך כיום הוא נראה הכרחי. המגפה הולידה מגוון פתרונות יצירתיים, שהגיעו גם מהענף הדיגיטלי של המשק וגם מהענף החינוכי ליצירת למידה משמעותית באמצעים טכנולוגיים. אמצעים דיגיטליים מקיפים את החברה בחיי היומיום והופכים לחלק אינטגרלי באינטראקציה הבין אישית שלנו. הדור הצעיר שנולד לתוך המהפכה האינטרנטית מדבר בשפה הדיגיטלית בצורה שוטפת, ועל כן השילוב של שפה זו במערכת החינוך הוא צעד חשוב ומשמעותי. השינוי הנוסף, שאמנם דובר בו רבות גם לפני פרוץ המגפה, הוא שינוי הפרדיגמה החינוכית. יש הרואים במגפה הזדמנות ליישם שינוי תפיסתי זה. מעבר להוראה שבה התלמיד במרכז, וניתן לו חופש הפעולה להתפתח בדרכו שלו. החינוך בתקופת משבר הקורונה מהווה ארכיטיפ לסוג חדש של למידה, שילוב של למידה פרונטלית ולמידה מקוונת. ההתנסות של מערכת החינוך במהלך המגפה הוא כלי שניתן ליישם אותו לשינוי במערכת החינוך. למרות שמערכת החינוך נתקלה בקשיים בדומה לעולם כולו, היא הצליחה להתמודד בצורה טובה עם המגפה ופתחה צוהר ללמידה איכותית יותר. לאור הנתונים שאנחנו מכירים היום, ניתן לומר שהתעקשותה של מערכת הבריאות על הגבלות במערכת החינוך היה צעד הכרחי להתמודדות עם המגפה. טיב המחלה, אופי התפשטותה והופעת מגוון זנים חדשים אילצו את מערכת החינוך להסתגל לתנאים לא רגילים.