האם מציאות או משאלת לב?

האם מציאות או משאלת לב?

מכונית מעופפת.
הם טוענים שניתן יהיה לרכוש כבר השנה - במחיר סביר.
לכתבה:
http://mashable.com/2017/04/11/aeromobil-flying-car/#c5nkHsicIsqm
מענין, מעבר להיבט הטכני, מהן המשמעויות המעשיות של מציאות שבה ניתן יהיה לנוע במכונית מעופפת על הכביש , איתה לנסוע לשדה התעופה (או למנחת) ולהמריא ולטוס בנתיבי תעופה.
אריאל אריאלי
 

טל ר

New member
הייתי רוצה לראות לפני שאחווה דעה

הנה כמה שאלות רלוונטיות לכל מטוס/מכונית (הוידאו מרמז על כמה מהתשובות במקרה זה):
- כמה אנשים נדרשים וכמה זמן עבודה על מנת להסב מתצורת מכונית לתצורת מטוס וההיפך.
- האם משאירים חלקים מאחור (למשל, אם מסבים את המטוס לתצורת מכונית, האם נשארים עם חלקים שצריך לאכסן בנקודת ההסבה, ולחזור לשם על מנת לטוס שוב).
- מהו מרחק ההמראה (מאחר ומרכז הכובד הנמוך + גלגלים רחוק מאחור גוזרים צורך במומנט חזק על הגה הגובה לצורך הרמת אף להמראה).
- מה המשקל המירבי להמראה (האם זה נחשב LSA), מה המשקל המועיל (לנוסעים + דלק, בעיקר במקומות בהם לא מתייחסים לנתון זה כהמלצה כללית אלא באמת מתחשבים בו), מה מהירות השיוט ומה הטווח (כולל רזרבה).
- באיזה מנוע משתמשים, מה המחיר פר שעה בהפעלה כמכונית.
- האם מצייתים לסטנדרטי בטיחות למכוניות במלואם (למשל כריות אוויר).
- מה קורה במקרה של תאונת דרכים קלה (למשל מישהו נותן לך "ליטוף" קטן בחנייה), כזו שעם מכונית רגילה אולי בכלל לא תשים לב.
- מה הפיתרון לגבי ביטוח, טסט שנתי, annual, כושר אווירי, ולא לשכוח מיסוי. צריך הכל? זה קודם כל מכונית או מטוס?
- וכמובן: כמה יעלה, ומתי יהיה זמין. שמעתי ב-2009 שהמטוס של טרפוגיה יהיה זמין ממש עוד מעט ויעלה פחות מ-$200K. בינתיים הוא עדיין לא זמין (שמונה שנים) והמחיר עלה בכ-$100K מעבר למה שאמרו (ועוד היד נטויה).

לתכנונים של מטוס/מכונית יש נטייה להיות המטוס הטוב ביותר על הכביש והמכונית הכי טובה בשמיים, אבל לא ממש משהו לא בתור מטוס ולא בתור מכונית (למרות מחירם, שהוא בדרך כלל פחות-או-יותר כפול ממחיר של מטוס עם אותו מספר נוסעים + מכונית יוקרתית). עדיין ממתינים לגאון בסיגנון ברט רוטאן שימצא את הדרך לשלב את השניים בצורה שעדיין לא חשבו עליה.
 

talben

New member
תשובה (חלקית) לטל

הי טל. אין לי את כל התשובות לכל השאלות, אבל לחלקן יש:
1. תלוי ביצרן. אצל חלקן (טרפוג'יה למשל) השינוי מתבצע בלחיצת כפתור ולכן צריך אדם אחד ולא נשארים מאחור שום חלקים.
2. לגבי המשקל - יצרני המכונית המעופפת קיבלו החרגה מהמשקל המרבי ל-LSA, בין היתר בגלל הצורך לעמוד בתקני הבטיחות הנדרשים הן ממטוס והן ממכונית (מערכת ABS, כריות אוויר ועוד). זו גם הסיבה שאתה תדרש הן לרישיון נהיגה והן לרישיון טיסה בכדי לתפעל את הכלי (בניגוד להיום שאתה יכול להיות טייס שמעולם לא נהג במכונית ואינו בעל רישיון נהיגה)
3. לגבי הביטוח - אתה תדרש לביטוח המשלב הן ביטוח של מכונית והן של מטוס (מן הסתם חברות הביטוח יציעו דבר כזה ברגע שהדבר יהיה רלוונטי)
4. תאונות - שאלה טובה. הדעת אומרת שכנראה כמו שלא כל "דפיקת פח" בססנה שלך משביתה אותה, כך גם יהיה במכונית. אולי הפתרון יהיה "בדיקה לפני נסיעה/טיסה" עם הנחיות של היצרן אילו סוגי דפקטים משביתים את יכולת הטיסה.

בקיצור - אין ספק שזול זה לא יהיה וברור לכולם שלוחות הזמנים עליהן הכריזו היצרניות השונות אינן הגיוניות כלל וכלל.

חג שמח
 

טל ר

New member
ברור שתלוי ביצרן

תהיתי מה התשובות לגבי היצרן הזה.
&nbsp
לגבי המשקל - טרפוגיה ביקשו (וקיבלו) הגדלה של המשקל המירבי מ-1,320 ל-1,430 פאונד. אם אתה תוהה מדוע דווקא 1,430, זה בגלל שזה המשקל המירבי של LSA Seaplane, ולכן ה-FAA הרגישו בנוח שבמקרה זה יוגדל המשקל המירבי במסגרת המגבלות המותרות ל-LSA אחרים. טרפוגיה ביקשו הגדלה נוספת של המשקל המירבי, שסורבה בתחילה. בקשה נוספת להגדלה משמעותית מאוד - ל-1,800 פאונד (+ עליה במהירות הזדקרות) - לבסוף אושרה, אבל לא across the board לכל מכונית מעופפת אלא רק להם.
מה שאני מקווה שהם מבינים טוב ממני זה איך חברה חדשה ללא ניסיון רב קודם מסוגלת לתמוך בפיתוח המתאחר משמעותית של המטוס הראשון שלהם, ובמקביל להתחיל לפתח מטוס חדש (מורכב הרבה יותר). בתקווה שהם לא טועים.
&nbsp
לעניין תאונות, אין מדובר במטוסים בעלי גוף ממתכת, כך שהמקבילה ל"דפיקת פח" תהיה גרועה הרבה יותר.
&nbsp
בכל מקרה, זה סט שאלות שלדעתי צריך להעלות כל פעם שפעם בכמה שנים צצה מכונית מעופפת חדשה, שממש עוד מעט משלימה בדיקות ותהיה זמינה לרכישה, או-טו-טו, כל רגע, אולי בשבוע הבא.
 

mike300L

New member
למי שצריך כלי אווירי כל יום ככלי תחבורה למקום העבודה

יותר פשוט רכישת מטוס רגיל, ושתי מכוניות, אחת בכל שדה!
 

טל ר

New member
אני מסכים איתך

אם הבנתי נכון, טרפוגיה כיוונו למספר קהלי יעד עיקריים:
&nbsp
א. מי שרוצה להשוויץ לחברה, לפתוח את המוסך ולהראות לחברים שבאו לארוחת ערב את המטוס החדש שקנה.
&nbsp
ב. מי שטס על LSA אך לא על type certified airplanes, אם ממגבלות הרישיון או ממגבלות התעודה הרפואית, כך שכבר אי אפשר לטוס IFR. המכונית היא גיבוי למקרה שטסים לאיזה מקום ואז מזג האוויר בדרך חזרה אינו מאפשר טיסת VFR בטוחה.
&nbsp
ג. מי שטס ליעדים מיעדים שונים, וצריך מכונית בכל אחד מהם (נדמה לי ששמעתי איזכור של סוכני נדל"ן בפלורידה).
 

בלוץ

New member
לא במדינה שמפקד חה"א הוא ראש ממשלה,שר ביטחון,רמתכל וררתא.

 

mike300L

New member
הכוונה היתה בארה״ב, בארץ לא צריך מטוס כדי להגיע לשום מקום

להוציא את אילת אולי...בזמן שלוקח להיכנס להרצליה, להגיש מרשה, לעשות בד״ח, לתדלק, לקבל קלירנס לטיסה, בתוספת זמן הטיסה לחיפה נניח, ומשם ברכב או מונית לעיר או לכרמל, אני מגיע ברכב בחצי זמן לאותו יעד.
בארה״ב לעומת זאת נסיעות שאורכות 8-12 שעות ברכב ניתן לקצר לשליש ופחות במטוס פרטי.
 

ZeevRozenek1

New member
לא רק באמריקה, גם ברוסיה

נשיא בריה"מ, החבר ברז'נייב שנאם בכנס של המפלגה, אמר שתוך 5 שנים לכל אזרח רוסי יהיה מטוס פרטי .
אחד הנוכחים אזר אומץ ושאל: חבר המזכיר הכללי, מה יעשה ייבגני אלכסנדרוב שגר באמצע מוסקבה עם מטוס-פרטי?
-פשוט מאוד - ענה לו ברז'נייב - אם הוא ישמע שבוולדיווסטוק יש לחם, הוא יטוס לשם כדי לקנות לחם .
 

בלוץ

New member
מתי נסעת בכבישי הארץ בפעם האחרונה?

קניתי את הP92 שלי לפני 6 שנים לצורך הנאה בסופ"שים וטיסות עסקיות מוכרות במס.אני מתגורר בדרום ים המלח ועד לפני שנתיים עשיתי כ200 שעות, חצי מזה עסקיות מוכרות במס. קבעתי את הפגישות שלי בראשון או תנובות, ממריא מהבית ב7בבוקר ולפני הצהריים היתי חזרה בעבודה. מאז שחיל האויר החליט לסגור לטיסה באמצע השבוע את הדרום, אני נוסע עם הרכב, חוזר בערב ממוטט מעיפות ומבצע כ100 שעות שנתיות לא מוכרות.
 

ZeevRozenek1

New member
סילביו, טוב לשמוע ממך.

אז ככה. באיטליה אין אפשרות לנכות הוצאות טיסה למטרה עסקית במטוס הפרטי שלך, אז"ם או ת"כ , אלא אם הטיסה מבוצעת ע"י חברה שרשומה ב-IATA . יעני, אם אני טס ממילנו לרומא בססנה סייטיישן של מונית אוויר, ההוצאה מוכרת , אבל אם אני טס באז"ם שלי ב-100 יורו, לא מוכר . אז אל תתלונן .
מז"א - בישראל אין מז"א . כמעט כל השנה אותו דבר . באיטליה יש בעיה, כי אני יכול לברר מה מז"א באזור שלי, ובאזור היעד, אבל לא באמצע .
פעם טסתי מפה (בקייץ) לרומא, רכס האפנינים נקי מעננות (זה רואים מהחצר שלי) אבל מעברו הדרומי - ערפל על כל האזור ממערב לפירנצה, ונאלצתי לחזור הביתה .
נָפּטֶה בּוּנֶה
 
סרטים כאלה מסתובבים כבר זמן רב ברשת

עושה רושם של כלי תחבורה כיפי מאין כמוהו.
ימים יגידו.

דוד.
 

mayafit

New member
הריגולטורים

אני מניח שלהם ולמשרד התחבורה יהיה בלתי אפשרי לקלוט את הרעיון תוך שנה. מעניין לשמוע מי מהם האם במשרד/רת"א החלו לבדוק רעיון זה ויישומו בארץ.
 
למעלה