Envinyatar
New member
האם מרטין מסתבך בקוי עלילה עודפים?
הנושא הזה כבר עלה בעבר, אבל נראה שיש מקום להעלות אותו שוב לדיון מסודר בפורום. עד עתה, מרטין הוכיח את עצמו כגאון בקשירת קוי עלילה ופרטים קטנים, תוך שימוש במנגנון הקשה מאד של povs קשיחים (אני עושה לעצמי במקום אחר תרגיל כתיבה בשיטת ה-povs, ואני יכול להודיע רשמית וחגיגית כמה זה קשה לארוג עלילה תוך שימוש במספר כל-כך מוגבל של povs). עד עכשיו, למרות שהעלילה התפרשה על פני קוים שונים, מרטין יצר אינסוף נקודות השקה בין הקוים, רמזים שעוברים מאחד לאחר, ועוד - והכל תוך שהוא מצליח להמנע מהפיכת הספר לקבוצת סיפורים כמעט לא קשורים, ועם מספיק השקעה בדמויות בכדי להפוך אותן לעמוקות ומעניינות. לאור השמועות ההולכות ומתעצמות על הוספת מספר עצום של povs בספר הרביעי העתיד לצאת, קוי עלילה חדשים במקומות רחוקים, וגם הרמזים של מרטין על קשיים בכתיבה (והתארכותה הבלתי נגמרת) - מתחיל להיווצר חשש, כאילו מרטין מגזים בנקודה הזו, ותתכן בגלל זה נפילת רמה רצינית בספר הבא. מה דעתכם? האם החשש הזה, של נפילת עניין ועומק בגלל ריבוי קוי העלילה (או אפילו הסתבכויות עלילתיות לא מוצלחות) נראה לכם רציני?
הנושא הזה כבר עלה בעבר, אבל נראה שיש מקום להעלות אותו שוב לדיון מסודר בפורום. עד עתה, מרטין הוכיח את עצמו כגאון בקשירת קוי עלילה ופרטים קטנים, תוך שימוש במנגנון הקשה מאד של povs קשיחים (אני עושה לעצמי במקום אחר תרגיל כתיבה בשיטת ה-povs, ואני יכול להודיע רשמית וחגיגית כמה זה קשה לארוג עלילה תוך שימוש במספר כל-כך מוגבל של povs). עד עכשיו, למרות שהעלילה התפרשה על פני קוים שונים, מרטין יצר אינסוף נקודות השקה בין הקוים, רמזים שעוברים מאחד לאחר, ועוד - והכל תוך שהוא מצליח להמנע מהפיכת הספר לקבוצת סיפורים כמעט לא קשורים, ועם מספיק השקעה בדמויות בכדי להפוך אותן לעמוקות ומעניינות. לאור השמועות ההולכות ומתעצמות על הוספת מספר עצום של povs בספר הרביעי העתיד לצאת, קוי עלילה חדשים במקומות רחוקים, וגם הרמזים של מרטין על קשיים בכתיבה (והתארכותה הבלתי נגמרת) - מתחיל להיווצר חשש, כאילו מרטין מגזים בנקודה הזו, ותתכן בגלל זה נפילת רמה רצינית בספר הבא. מה דעתכם? האם החשש הזה, של נפילת עניין ועומק בגלל ריבוי קוי העלילה (או אפילו הסתבכויות עלילתיות לא מוצלחות) נראה לכם רציני?