האם משפחה יכולה להיות כת?

רח22

New member
האם משפחה יכולה להיות כת?

בעקבות כל המקרים שעולים בתקשורת לגביי כתות, אני תוהה אם המשפחה של בעלי גם כזאת.
כמעט כל המאפיינים של כת, אפשר לזהות במשפחה שלו.
"כת מסוכנת למי שחבר בה כי היא מביאה אותו לידי ציות עיוור ומוחלט, עד כדי ביטול עצמי ואימוץ התנהגויות המסכנות את שלומו ורווחתו, ולהתנתקות ממשפחתו וסביבתו. אנשים מתפתים להשתלב בכת, בגלל שהיא מתבססת על רעיון חיובי וקידום ערכים רצויים, אך בהמשך נוצרים ציות ותלות מוחלטת מצדם, תוך סגירות והתנתקות מכל מי שאינו מהווה חלק מהכת".
שרעבי מפרטת את הסימנים לזיהוי כת. "הסימן הראשון הוא קיומה של אידיאולוגיה המלכדת את חברי הקבוצה סביב המנהיג וסביב מטרה משותפת. נלווים לזה ציות עיוור לדמות המנהיג, שנתפסת כבעלת יכולות על טבעיות, תוך ביטול עצמי ואי יכולת לשאול שאלות או להטיל ספק וזריעת פחד ואיומים פיזיים ורוחניים, המייצרים חרדה פנימית שלא להיות חלק מהקבוצה ותחת הנהגתו של המנהיג".
העברת כספים ומתן שירותים למנהיג, וניתוק ממשפחה, חברים,

אני מנסה להתרחק כמה שיותר, אבל בעלי כמובן עמוק בפנים. אמרתי לו כמה פעמים כשנפגשים כולם, שיישב בצד ויסתכל על התנהגות בני המשפחה שלו. ייראה דברים שלא מאוד מקובלים בחברה.
אז לפעמים הוא מצדיק אותי, אבל ישר מגן על בני המשפחה שלו.

שואלת שוב את השאלה: האם משפחה גרעינית יכולה להוות בסיס לכת?
 

ornme1

New member
לדעתי לא. לא במובן המקובל.

יש משפחות מלוכדות יותר, ואז ניתן אולי למצוא מאפיינים מסויימים שנמצאים גם בכתות, אבל עדיין, לדעתי לא.
ולא נראה לי שכיבוד הורה יכול להיות מקביל להערצת מנהיג.
 

רח22

New member
לא בדיוק כיבוד הורה

זה יותר פחד מהורה. לשקר לבן הזוג כדי שאחד מהמשפחה יקבל וישמע את מה שהוא רוצה. לרצות את בני המשפחה, גם אם זה פוגע באדם שהצטרף למשפחה (ואני מדברת גם על ילדים שנולדו).
לדעת שיש בן משפחה שמתנהג לא יפה, אבל עדיין להעצים אותו ולתת לו מה שרוצה. למרות שבתוך תוכם ובשקט אומרים שזה לא יפה. לפעמים גם מול הפנים של אותו דבר.
&nbsp
 
למעלה