איך מפעילים תיאטרון בובות
שלום "כותבת פורום" יקרה, שאלת: "האם "נהוג" יותר להשתמש בשיטת "השחקן החשוף" או השחקן מאחורי הקלעים-כלומר הוילון הסטנדרטי." ". במחוזותינו שזה אומר בארץ ישראל רבים בוחרים בשיטת ה"שחקן החשוף". הסיבות לטעמי מגוונות: ראשית אין צורך בכל המבנה של תיאטרון הבובות, מגיעים לגן/קניון/ספריה ויש הצגה (לא צריך הרבה לסחוב, לבנות ולשבור ת'גב).חוץ מזה גם ככה המחירים לא משהו ויש המון מפעילים בשוק גם לא משהו אז עדיף לא להשקיע יותר מדי, 3 בובות כמה שירים ויש הפעלה.(זה השוק) קיים יתרון נוסף, המפעיל בקשר עין ו"שולט" במהלך העניינים. החוויה דומה יותר לשעת סיפור. אין צורך לכבות את האור ואין את החשש של מה יקרה כשאהיה מאחורי הקלעים וכל הילדים יברחו... אפשר להגיד שזאת "הצגת שחקן" ואפילו המחיר עבור הפעלה עולה! מניסיוני תיאטרון בובות קלאסי הוא חוויה ענקית ללא תחליף! יש המון דברים אחרים מהנים ומעניינים אבל הם לא תיאטרון בובות קלאסי. ילדים אוהבים הצגות תיאטרון בובות טובות ומהנות ואז הכול עובד מצוין. ממומלץ שזמן ההצגה לא יעלה על נטו 25 דק' גם אם הברוטו של כל ההפעלה 45 דק'. לעיתים ימצאו ילדים שיפחדו מהחוויה, מומלץ וברור שלא צריך להכריח אותם להשתתף. לפעמים הם אפילו מציצים ומתלהבים ומחליטים לחזור ולהשתתף. תיאטרון בובות מתאים מגיל שנה עד גיל 6 ועובד לרוב מצוין, ילדים מגיל 5 עד 8 נהנים מהבנת מנגנון ההפעלה ויכולים להישאר מרותקים לכל סיפור טוב ומעניין. חשוב להסביר שאסור להתקרב ולעמוד במהלך ההצגה, עם הקהל הישראלי זה לא תמיד עובד... הבעיה העיקרית טמונה ב"קהל הישראלי" הורים, גננות וילדים לרוב לא מסוגלים/מחונכים לספוג חוויה כצופה פסיבי, לשבת, להירגע, להקשיב, לעבד ולחשוב. לרוב הם יעדיפו להיות חלק , להשתתף, לגעת וללטף. (ככה אנחנו הישראלים כנראה שנהנים) בקיצור הכול עובד העיקר שיהיה טוב! אין כמו תיאטרון בובות. "רק על עצמי לספר ידעתי" יותר מדי מילים...