האם ניצול נסיעת מעבר בתוך 90 דקות לא יכול להתממש בעיר אחרת?

מיקלוש77

Well-known member
עליתי על הרכבת הקלה בירושלים ב 18:41 ושילמתי בערך צבור ברב קו 5.5 ש"ח כרגיל.
אחר כך נסעתי למודיעין ברכבת, עצרתי לקנות משהו בישפרו ועליתי על קו עירוני 56 לכיוון עיריית מודיעין בשעה 19:46. כשהנחתי את כרטיס הרב קו שלי במכשיר הכירטוס, חוייבתי ב 5.5 ש"ח נוספים.

זה לא היה אמור לתת לי נסיעת המשך במשך 90 דקות עד 15 ק"מ עד השעה 20:11, גם אם זה לא באותה העיר?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
עליתי על הרכבת הקלה בירושלים ב 18:41 ושילמתי בערך צבור ברב קו 5.5 ש"ח כרגיל.
אחר כך נסעתי למודיעין ברכבת, עצרתי לקנות משהו בישפרו ועליתי על קו עירוני 56 לכיוון עיריית מודיעין בשעה 19:46. כשהנחתי את כרטיס הרב קו שלי במכשיר הכירטוס, חוייבתי ב 5.5 ש"ח נוספים.

זה לא היה אמור לתת לי נסיעת המשך במשך 90 דקות עד 15 ק"מ עד השעה 20:11, גם אם זה לא באותה העיר?
הרכבת הכבדה אינה כלולה במעבר שעתי
אילו היית נוסע בתעריף צהוב עד 15 ק"מ את המקטע הבינעירוני, היית יכול להמשיך את זכות המעבר של הנסיעה הראשונה
 

laRio

Active member
עליתי על הרכבת הקלה בירושלים ב 18:41 ושילמתי בערך צבור ברב קו 5.5 ש"ח כרגיל.
אחר כך נסעתי למודיעין ברכבת, עצרתי לקנות משהו בישפרו ועליתי על קו עירוני 56 לכיוון עיריית מודיעין בשעה 19:46. כשהנחתי את כרטיס הרב קו שלי במכשיר הכירטוס, חוייבתי ב 5.5 ש"ח נוספים.

זה לא היה אמור לתת לי נסיעת המשך במשך 90 דקות עד 15 ק"מ עד השעה 20:11, גם אם זה לא באותה העיר?
אם הית עושה את הנסיעה בשני כרטיסי רב קו שונים זה היה מצליח לך. מה שקרה - הנסיעה ברכבת "מחקה" את החוזה הקודם שאיפשר החלפה בפרק זמן של 90 דקות.
היית צריך להפריד את הנסיעה ברכבת הרב קו אחר.
ברוך הבא לעולם הגליצ'ים של בתח"צ בישראל
 

Ccyclist

Well-known member
אם הית עושה את הנסיעה בשני כרטיסי רב קו שונים זה היה מצליח לך. מה שקרה - הנסיעה ברכבת "מחקה" את החוזה הקודם שאיפשר החלפה בפרק זמן של 90 דקות.
היית צריך להפריד את הנסיעה ברכבת הרב קו אחר.
ברוך הבא לעולם הגליצ'ים של בתח"צ בישראל

איזה יישום מעוות. אני בהחלט בעד שמחירי הנסיעה ברכבת יהיו גבוהים יותר ממחירי הנסיעה באוטובוס כי זה המצב במערכות אחרות בעולם, אבל הנסיעה המזינה לרכבת וממנה צריכה להכלל בתעריף הרכבתי - לא להתבטל ולהיות מוכפלת בגלל נסיעה ברכבת.

משרד התחבורה לא יודע איך להשתמש בערך צבור כאמצעי להשלמת נסיעות ולכן אני בדרך כלל מעדיף כרטיסים יומיים אם אני במצב של נסיעות מרובות בארץ.

ואגב: La - יידוע בנקבה, El יידוע בזכר.
Rio - נהר בזכר

בספרדית נכונה : El Río
 

מיקלוש77

Well-known member
איזה יישום מעוות. אני בהחלט בעד שמחירי הנסיעה ברכבת יהיו גבוהים יותר ממחירי הנסיעה באוטובוס כי זה המצב במערכות אחרות בעולם, אבל הנסיעה המזינה לרכבת וממנה צריכה להכלל בתעריף הרכבתי - לא להתבטל ולהיות מוכפלת בגלל נסיעה ברכבת.

משרד התחבורה לא יודע איך להשתמש בערך צבור כאמצעי להשלמת נסיעות ולכן אני בדרך כלל מעדיף כרטיסים יומיים אם אני במצב של נסיעות מרובות בארץ.

ואגב: La - יידוע בנקבה, El יידוע בזכר.
Rio - נהר בזכר

בספרדית נכונה : El Río
תודה לשניכם על התגובה. זה ממש הזוי שנסיעה בינעירונית באמצע מוחקת את הזכאות להמשך נסיעת מעבר... באג שעולה לאנשים בכסף.

אולי באמת כדאי שאסתובב עם רב קו נוסף בדיוק בשביל באגים כאלה.
 

david80

Active member
תודה לשניכם על התגובה. זה ממש הזוי שנסיעה בינעירונית באמצע מוחקת את הזכאות להמשך נסיעת מעבר... באג שעולה לאנשים בכסף.

אולי באמת כדאי שאסתובב עם רב קו נוסף בדיוק בשביל באגים כאלה.
אני משלם באפליקצית מוביט ושם הרכבת לא מבטלת את נסיעת ההמשך של האוטובוס מלפני כן, הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים אפילו העניקה לי נסיעת המשך באוטובוס עירוני בתל אביב למרות שנסעתי ברכבת ישראל בין הנסיעות הנ"ל!
 

מיקלוש77

Well-known member
אני משלם באפליקצית מוביט ושם הרכבת לא מבטלת את נסיעת ההמשך של האוטובוס מלפני כן, הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים אפילו העניקה לי נסיעת המשך באוטובוס עירוני בתל אביב למרות שנסעתי ברכבת ישראל בין הנסיעות הנ"ל!
מעניין. זו אולי עוד סיבה לעבור לשלם באפליקציה. אני אישית מעדיף את הרב קו, אבל אולי יום אחד אגמל ואעבור לשלם באפליקציות. במיוחד אם אני צריך להתחיל להסתובב עם שני כרטיסי רב קו עלי, כדי לעקוף את הבאגים ההזויים שלהם.
 

Ccyclist

Well-known member
אני משלם באפליקצית מוביט ושם הרכבת לא מבטלת את נסיעת ההמשך של האוטובוס מלפני כן, הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים אפילו העניקה לי נסיעת המשך באוטובוס עירוני בתל אביב למרות שנסעתי ברכבת ישראל בין הנסיעות הנ"ל!

התשלום במוביט מעניין כי יש לי את האפליקציה, כרגע בגירסאת האי הנידח שאני נמצא בו. לא ראיתי אופציית תשלום (התשלום באוטובוסים הוא במזומן). האם האופציה ליצור חשבון מופיעה באופן כללי או רק בבחירת ישראל כאזור ? אני מניח שיש בפורום מי שהשתמשו במוביט כאמצעי ניווט בחו"ל וחזרו לארץ להשתמש בה כאפליקציית תשלום.

בנוסף - האם יש מדינות אחרות ששילמתם בהם במוביט ? באיטליה שיטת התשלום ברכבת הארצית בנויה על QR ובשנים האחרונות ראיתי שהתקינו קוראי QR בוולידטורים של הרכבת בבריטניה.

אם זה קל להפעלה אז היתרון לתייר הוא שאמצעי התשלום נמצא בכיס כבר מהנחיתה ולא צריך להתעסק עם כל מני משרדים ומכשירים.
 

שמונו

Active member
התשלום במוביט מעניין כי יש לי את האפליקציה, כרגע בגירסאת האי הנידח שאני נמצא בו. לא ראיתי אופציית תשלום (התשלום באוטובוסים הוא במזומן). האם האופציה ליצור חשבון מופיעה באופן כללי או רק בבחירת ישראל כאזור ? אני מניח שיש בפורום מי שהשתמשו במוביט כאמצעי ניווט בחו"ל וחזרו לארץ להשתמש בה כאפליקציית תשלום.

בנוסף - האם יש מדינות אחרות ששילמתם בהם במוביט ? באיטליה שיטת התשלום ברכבת הארצית בנויה על QR ובשנים האחרונות ראיתי שהתקינו קוראי QR בוולידטורים של הרכבת בבריטניה.

אם זה קל להפעלה אז היתרון לתייר הוא שאמצעי התשלום נמצא בכיס כבר מהנחיתה ולא צריך להתעסק עם כל מני משרדים ומכשירים.
רק בבחירת ישראל כאזור
 

Ccyclist

Well-known member
רק בבחירת ישראל כאזור

ניסיתי, יש תהליך, אבל הפרט הראשון שהם מבקשים זה מספר טלפון - דבר קצת בעייתי כי את הסים המקומי אני משיג אחרי הנסיעה מנתב"ג. ככלל אני לא מפעיל את חבילת הנדידה היקרה בסים הזר אלא רוכש סים מקומי ולכן אם יש מאפיינים באפליקציה שתלויים בסים ולא בחיבור המידע - לא אוכל להשתמש בה בנסיעה מנתב"ג ואצטרך להביא את הרב קו.

האפליקציה שייכת בעצם לפנגו ואיתם היה קצת סיפור לסיים את החשבון בסוף הביקור. בפסח הם ניסו לקדם לי כל מני שירותים נוספים והסברתי לאנשי הטלמרקטינג שהתקשרו שאני בסך הכל מבקר בארץ לכמה שבועות.

מה שמעניין בגירסה באנגלית הוא שהרפורמה מתורגמת כ " One Way " - "דרך אחת" או "חד סיטרי".

מקבץ המפות שהאפליקציה מציעה בישראל מעניין גם הוא. ארחיב על המצב במקומי הנוכחי כשאעלה שירשור עליו כשאחזור.

Screenshot_20221124-073831_Moovit.jpg Screenshot_20221124-073938_Moovit.jpg Screenshot_20221124-073812_Moovit.jpg
Screenshot_20221124-074003_Moovit.jpg Screenshot_20221124-074039_Moovit.jpg Screenshot_20221124-074154_Moovit.jpg
 

שמונו

Active member
ניסיתי, יש תהליך, אבל הפרט הראשון שהם מבקשים זה מספר טלפון - דבר קצת בעייתי כי את הסים המקומי אני משיג אחרי הנסיעה מנתב"ג. ככלל אני לא מפעיל את חבילת הנדידה היקרה בסים הזר אלא רוכש סים מקומי ולכן אם יש מאפיינים באפליקציה שתלויים בסים ולא בחיבור המידע - לא אוכל להשתמש בה בנסיעה מנתב"ג ואצטרך להביא את הרב קו.

האפליקציה שייכת בעצם לפנגו ואיתם היה קצת סיפור לסיים את החשבון בסוף הביקור. בפסח הם ניסו לקדם לי כל מני שירותים נוספים והסברתי לאנשי הטלמרקטינג שהתקשרו שאני בסך הכל מבקר בארץ לכמה שבועות.

מה שמעניין בגירסה באנגלית הוא שהרפורמה מתורגמת כ " One Way " - "דרך אחת" או "חד סיטרי".

מקבץ המפות שהאפליקציה מציעה בישראל מעניין גם הוא. ארחיב על המצב במקומי הנוכחי כשאעלה שירשור עליו כשאחזור.

צפה בקובץ המצורף 67690 צפה בקובץ המצורף 67691 צפה בקובץ המצורף 67692
צפה בקובץ המצורף 67693 צפה בקובץ המצורף 67694 צפה בקובץ המצורף 67695
ייתכן שבאפליקציית אוטובוס קרוב יילך יותר בקלות
 
עליתי על הרכבת הקלה בירושלים ב 18:41 ושילמתי בערך צבור ברב קו 5.5 ש"ח כרגיל.
אחר כך נסעתי למודיעין ברכבת, עצרתי לקנות משהו בישפרו ועליתי על קו עירוני 56 לכיוון עיריית מודיעין בשעה 19:46. כשהנחתי את כרטיס הרב קו שלי במכשיר הכירטוס, חוייבתי ב 5.5 ש"ח נוספים.

זה לא היה אמור לתת לי נסיעת המשך במשך 90 דקות עד 15 ק"מ עד השעה 20:11, גם אם זה לא באותה העיר?
בלי לרדת לרזי התקנונים של התכנית התחבורתית והיישום שלה בפועל, נראה לי כי "נסיעת המשך", מעצם הגדרתה, צריכה לחול באיזור שבו נקנה הכרטיס הראשוני, ולכן לא היה מקום להחיל את הנסיעה במודיעין על כרטיס ההמשך של נסיעה שנקנתה בירושלים.
 

מיקלוש77

Well-known member
בלי לרדת לרזי התקנונים של התכנית התחבורתית והיישום שלה בפועל, נראה לי כי "נסיעת המשך", מעצם הגדרתה, צריכה לחול באיזור שבו נקנה הכרטיס הראשוני, ולכן לא היה מקום להחיל את הנסיעה במודיעין על כרטיס ההמשך של נסיעה שנקנתה בירושלים.
לא נראה לי שזו הכוונה כי עובדה שלמי שהשתמש באפליקציה במקרה דומה, לא היה חיוב נוסף.

מה גם שאם שילמת 5.5 ואז אתה סורק את הכרטיס באפליקציה של רב קו (דרך ה nfc של הנייד) אז כתוב בצבע זוהר ומודגש שיש זכאות לנסיעת המשך בכל הארץ. מצורפת תמונה אחרי תיקוף שביצעתי עכשיו. כל הארץ משמעו לא רק באזור שבו תיקפתי לראשונה.

20221116_192940.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
לא נראה לי שזו הכוונה כי עובדה שלמי שהשתמש באפליקציה במקרה דומה, לא היה חיוב נוסף.

מה גם שאם שילמת 5.5 ואז אתה סורק את הכרטיס באפליקציה של רב קו (דרך ה nfc של הנייד) אז כתוב בצבע זוהר ומודגש שיש זכאות לנסיעת המשך בכל הארץ. מצורפת תמונה אחרי תיקוף שביצעתי עכשיו. כל הארץ משמעו לא רק באזור שבו תיקפתי לראשונה.

צפה בקובץ המצורף 67308
הבאג הוא שבמשרד התחבורה לא חשבו ש"הם" יסעו גם ברכבת. הרפורמה החדשה הוכתבה בתנאים של אוטובוסים ולא כוללת את ההבנה שיש מי שמגיעים לרכבת וממנה באוטובוס. משרד התחבורה אוהב להצניח מערכות שבורות מלמעלה, ללא רובריקת מחירים מלאה.

אם היית נוסע באוטובוסים בלבד כמו שה"מתכננים" חשבו אז היית מקבל את התנאים לפי הנסיעה האוטובוסית.

בגלל שנסעת ברכבת והם שכחו לבנות מחיר הולם לנסיעת מעבר אוטובוס - רכבת - אוטובוס אז במקום המחיר הנכון לנסיעה של 15 ק"מ כולל רכבת הם מתייחסים אליך כאילו נסעת 3 נסיעות נפרדות. זה המחיר של חוסר המקצועיות שם.
 

מיקלוש77

Well-known member
הבאג הוא שבמשרד התחבורה לא חשבו ש"הם" יסעו גם ברכבת. הרפורמה החדשה הוכתבה בתנאים של אוטובוסים ולא כוללת את ההבנה שיש מי שמגיעים לרכבת וממנה באוטובוס. משרד התחבורה אוהב להצניח מערכות שבורות מלמעלה, ללא רובריקת מחירים מלאה.

אם היית נוסע באוטובוסים בלבד כמו שה"מתכננים" חשבו אז היית מקבל את התנאים לפי הנסיעה האוטובוסית.

בגלל שנסעת ברכבת והם שכחו לבנות מחיר הולם לנסיעת מעבר אוטובוס - רכבת - אוטובוס אז במקום המחיר הנכון לנסיעה של 15 ק"מ כולל רכבת הם מתייחסים אליך כאילו נסעת 3 נסיעות נפרדות. זה המחיר של חוסר המקצועיות שם.
נכון. זה נראה שהם:
1. אף פעם לא התייעצו עם משתמשים קבועים בתח"צ;
2. אף פעם לא בדקו איך זה עובד במקומות בעולם שבהם יש אחוז נסועה גבוה בתח"צ;
3. אף פעם לא נסעו בתח"צ מימיהם.

התנהלות שחצנית וגאוותנית.
 

david80

Active member
נכון. זה נראה שהם:
1. אף פעם לא התייעצו עם משתמשים קבועים בתח"צ;
2. אף פעם לא בדקו איך זה עובד במקומות בעולם שבהם יש אחוז נסועה גבוה בתח"צ;
3. אף פעם לא נסעו בתח"צ מימיהם.

התנהלות שחצנית וגאוותנית.
לגבי 2, נראה לי שהם כן בדקו איך זה עובד בעולם - בלונדון, כי גם שם יש מחיר אחיד לאוטובוסים לא משנה לאיזה מרחק נוסעים, מחירים אחרים לרכבות (כולל הטיוב) שנקבעים לפי תחנת כניסה ויציאה, ותקורה יומית! הבעייה היא שלונדון רבתי קטנה מישראל מבחינת שטח ולכן משרד התחבורה עשתה טעות שהם למדו מהם. במקום זאת היו צריכים ללמוד ממדינה בעל גודל שטח דומה לישראל ויש בה מערכת כרטוס יחידה שמכסה את כל המדינה, כמו ה-OV-chipkaart בהולנד או ה-Rejsekort בדנמרק!
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי 2, נראה לי שהם כן בדקו איך זה עובד בעולם - בלונדון, כי גם שם יש מחיר אחיד לאוטובוסים לא משנה לאיזה מרחק נוסעים, מחירים אחרים לרכבות (כולל הטיוב) שנקבעים לפי תחנת כניסה ויציאה, ותקורה יומית! הבעייה היא שלונדון רבתי קטנה מישראל מבחינת שטח ולכן משרד התחבורה עשתה טעות שהם למדו מהם. במקום זאת היו צריכים ללמוד ממדינה בעל גודל שטח דומה לישראל ויש בה מערכת כרטוס יחידה שמכסה את כל המדינה, כמו ה-OV-chipkaart בהולנד או ה-Rejsekort בדנמרק!

אם היו מיישמים את המודל הלונדוני על ישראל אז הנסיעה היתה במחיר של אזורים + רכבת והאוטובוסים היו נכללים באותו גבול תשלום יומי.

שיטת הערך הצבור בלונדון בנויה כך שכל נסיעת הלוך חזור מגיעה לגבול תשלום יומי כלשהו, ונשם כל הנסיעות באותם האזורים הן בחינם. מנקודה זו היחס לנסיעות הוא כאילו קנית לכרטיס יומי - אלמנט שלא קיים במערכת האויסטר. רק נוסע שהגיע בהקפצה וחוזר בכיוון אחד ישלם מחירים של נסיעות בודדות. השיטה הלונדונית רוצה שהנוסע יסע כמה שיותר ושיבחר ככל האפשר בכירטוס תקופתי ארוך. הערך הצבור הלונדוני משמש גם להשלמת נסיעות מעבר לאזורים שהנוסע רכש עבורם כרטיס תקופתי, והשלמות כאלו די זולות - נוסע שרכש שבועי או חודשי 1-3 ומגיח ברכבת לאזורים 4 או 5 ישלם השלמה של איזה פאונד וחצי. מבחינת המערכת מגיעה לנוסע כזה מחיר מוזל כי כבר יש לו תקופתי.

להבנתי בישראל אין גבול תשלום עליון. מי שבוחר לשלם בערך צבור יכול לשלם יותר מכרטיס יומי לאותם טווחים. זהו אלמנט של חוסר הגינות בתיכנון המערכת.

לגבי הרכבת הארצית בבריטניה ואוטובוסים, יש משהו שנקרא PlusBus שאפשר להוסיף לכרטיסי רכבת מנייר מגנטי ולקבל נסיעות אוטובוס בערים המשתתפות. (לנסיעות ארציות ללונדון אפשר להוסיף כרטיס יומי לונדוני כחלק מהכרטיס). האתר :

העניין הוא שמשום שתחנות הרכבת הבריטיות נמצאות במקומות די מרכזיים בערים התוספת הזו נחוצה רק למי שמבקר קרובים וחברים בשכונות.

אני מסכים שמודלים כמו בהולנד ובשוויץ שכל המדינה מחולקת לאזורים וישנה מערכת כירטוס ארצית לפיהם עדיפה. השיטה הקודמת בארץ היתה דומה מאד לשיטות אלו, למעט הטעות של תימחור אחיד לרכבת ולאוטובוסים.
 
עליתי על הרכבת הקלה בירושלים ב 18:41 ושילמתי בערך צבור ברב קו 5.5 ש"ח כרגיל.
אחר כך נסעתי למודיעין ברכבת, עצרתי לקנות משהו בישפרו ועליתי על קו עירוני 56 לכיוון עיריית מודיעין בשעה 19:46. כשהנחתי את כרטיס הרב קו שלי במכשיר הכירטוס, חוייבתי ב 5.5 ש"ח נוספים.

זה לא היה אמור לתת לי נסיעת המשך במשך 90 דקות עד 15 ק"מ עד השעה 20:11, גם אם זה לא באותה העיר?
כמובן שאף אחד לא מתייחס שהתעריפים זולים מאוד הן מבחינת העלות לממן נהגים אוטובוסים ורכבות והן בהשוואה למדינות מפותחות אחרות, אף אחד בשרשור לא הציע לשם מחירים של מערב אירופה וארה"ב לנסיעות בין עירוניות :)
 

Ccyclist

Well-known member
כמובן שאף אחד לא מתייחס שהתעריפים זולים מאוד הן מבחינת העלות לממן נהגים אוטובוסים ורכבות והן בהשוואה למדינות מפותחות אחרות, אף אחד בשרשור לא הציע לשם מחירים של מערב אירופה וארה"ב לנסיעות בין עירוניות :)

אני תמיד גרסתי שהשוואת מחירי הרכבת לאוטובוסים במערכת הישנה היתה טעות.

מבחינת מחירים נסעתי ברכבות בינעירוניות איטיות באיטליה שמחירן דומה למחיר בארץ - €6 בערך.

השאלה כאן היא הגינות המערכת מנקודת מבטו של הנוסע. לתפיסת הנוסע משרד התחבורה אמר שישנסיעת מעבר 90 דקות בטווח האזורים שנסע בהם (האם זה תופס לגבי 25 ק"מ או עד 40 ק"מ כי ירושלים רחוקה יותר מ 15 ק"מ ממודיעין). במקום שיהיו שני מחירים - מעבר 90 בלי רכבת ומעבר 90 עם רכבת הנוסע חוייב על 3 נסיעות נפרדות. עצם הנסיעה ברכבת ביטלה את ההנחה וזה במערכת שמציבה את תחנות הרכבת בשולי הערים ומחייבת נסיעות מזינות אליהן.

כמי שמבקר בארץ התלונה הגדולה שלי עוד מימי המערכת הישנה היא שאין כרטיסי שבועי. במערכת כיום הם בוטלו לחלוטין, בישנה הם לא היו קיימים בקודים לשני מטרופולינים או ב"כל הארץ". מבחינתי זה אומר או התעסקות יומיומית עם רב קו או תשלום חודשי שעלול להיות גבוה משעמותית מערך השימוש שלי. אני מעדיף כירטוס תקופתי שבו כל נסיעה נוספת מכוסה בתשלום הגלובלי על פני כירטוס נוסח ערך צבור שכל נסיעה היא תשלום נוסף שלוקח עוד נתח קטח מהיתרה.

במערכות רבות בעולם יש אלמנט של סיבסוד. מחירי הרכבת הגבוהים בבריטניה נובעים בין השאר מצימצום הסיבסוד אחרי ההפרטה והעברת ההשקעה המסובסדת מכיסוי עלויות הנסיעה לכיסוי פרוייקטי תשתית ומימון ציוד רכבתי. יש גם היבט של היצע ודרישה בין השכר הממוצע למחירי הנסיעות שיציב את המחירים במדינות שמנית מעל למחיר בישראל. ספציפית ךבריטניה יש גם מחירי שיא ושפל לכרטיסים בשעות שונות שנועדו להזיז נסיעות פנאי אל מחוץ לשעות השיא .

השאלה בנוגע למחירים בארץ היא - מדוע, מרגע שנקבעה רמת תימחור מסויימת המתאימה לנתוני ישראל, אין בה הגינות ועיקביות בין רמות המחיר השונות במערכת ?

למה למשל יש חוסר עיקביות ענקית בין עלות הכרטיס החודשי לכרטיס היומי לאותם אזורים: ממוצע של כ 11 יומיים לחודשי, אבל יש חריגים של חודשי שעולה כמו 16 יומיים מחד וחודשי שעולה כמו 8 מאידך.
 
למעלה