האם ניתן להוכיח שיש בורא לעולם? חלק

התולעת1

New member
האם ניתן להוכיח שיש בורא לעולם? חלק

האם ניתן להוכיח שיש בורא לעולם? חלק ב` ארגון שופר מאת: הרב אמנון יצחק שליט``א אחרי שהכרנו והוכרחנו שיש בורא לעולם והוא חכם וברא לכל הברואים והתגלה ואמר מה התכלית סגרנו את הפזל, מה שנשאר זה רק לקחת את ספר התורה וללמוד מה הקב``ה רוצה לעשות ולהבין שהעולם הזה לא נברא כעולם ראשון ואחרון אלא כפרוזדור לעולם האמיתי היות ואנחנו נשמות בתוך גופות והיות ואנחנו נחיה עדי עד והיות והגוף זה רק בית זמני לנשמה אז לכן כל המצוות שאנחנו עושים וכל מאגר המידע שאנחנו אוגרים בתורה הקדושה זה רק ההכנה לחיי הנצח הרוחניים ז``א אם שאלנו אם באת לעולם בשביל לחיות למה אתה מת ואם באת בשביל למות למה אתה חי, לחילוניות אין תשובה תהליך טבעי ולמה הוא ומי שברא אותו ועשה אותו למה עשה כך, מה התכלית מה התועלת אדם בונה מגדל שלם ואח``כ מנפץ אותו בידיו, זה תכלית? אלא מהי העולם לא נגמר הוא רק מתחיל ביציאה כמו שהיולדת מוציאה תינוק מבטנה וזה רק ההכנה היה בפנים ליציאה ככה העולם הזה זה רק ההכנה ליציאה, כמו שילד בתוך הבטן אם הייתה שואל אותו יש משהו בחוץ הוא היה אומר לך אני לא יודע, לא, לא זה מה שיש תדפקו לאפרוח בקליפה, תגידו לו אפרוח, אפרוח מי שם אותך בפנים לא יודע מה אתה אוכל אני לא יודע מי שולח לך אוכל כל יום לא יודע אז איך נכנסת לבפנים הכל סגור איך נכנסת לבפנים לא יודע, תארו לכם שהאפרוח יגיד אתה יודע איך אני בפנים היה פיצוץ או אני באתי מהקופים ,איך הגעת לזה ? אבל שאלות שאנשים לא שואלים בכלל, התינוק נמצא בפנים, אנחנו שבחוץ יודעים איך הוא הגיע לבפנים ואנחנו יודעים שהוא יצא, אבל הוא לא יודע, אלה שכבר יצאו מפה יודעים איך נכנסו מפה בשביל שנצא, אבל אנחנו פה עדין בביצה וחושבים שזה מה שיש רק לא זה לא רק מה שיש זה ר מה שאתה רואה כמו האפרוח, אבל אם תתבונן הרי אתה לא שמת את עצמך פה, הרי משהו שם אותך משהו דאג שיהיה מספיק חמצן בכל מקום שלא תגיע לכיס אויר ו… אין אויר משהו דאג שיהיה מספיק מים לשתיה משהו דאג שיהיה מספי מים ומזון משהו דאג לכל משהו דאג לכל משהו דאג לכל, משהו דאג שיהיה לך ידים להכניס לפה, משהו דאג לאצבעות. משהו דאג אפילו לשערות באף למה יש לך שערות באף אם לא היה לך היה לך סתימות היית צריך אינסטלטור צמוד אתה חייב שיהיה לך שערות באף ואם יהיה לך יותר מדי שערות אז יש שריקות כל הזמן, ז``א מי שברא אותך לכל אף התאים לו את כמות השערות את אורכן ואת עביותן בדיוק. תארו לכם אפריקאי עם שערות של אחד מרמת אביב או אחד עם אף מכרמיאל עם שערות של אפריקאי עושה צמות. ז``א הכל הולך בתאום אם פה לא היה דונג אוי ואבוי מה היה קורה איזה רעשים היו לנו באוזנים, אם לא היה אפרכסת מי שיודע, יש כאלה לצערנו במלחמה או בפיגוע ל``ע מאבדים את האפרכסת צליל, צליל של ברזל או מתכת זה משהו היום ונורא זה אזעקה בתוך האוזן. האפרכסת נבראה לרכך לך את הקולות והיא בנויה בצורה מיוחדת שהקולות יעברו ויגיעו בדיוק. והממברינה בדיוק אם היא לא היתה עובדת נכון היית מבין אותי הפוך, למה כי זה מתרגם למוח ואז אתה מבין מה אמרתי אם היה על אותו תדר, זה מה שקרה בבבל, שהקב``ה הוריד לבלבל את הבבליים את סאדאם של אז נמרוד מה שנקרא רצה לבלבל אותם פשוט מאד שינה להם את התדר, זה אמר תביא מסמר דפק לו פטיש זה אמר ככה עשה… הוא לא הבין התחנן אליו תביא אמר לו בקשה,. אז זה חסד מיקסר כזה שבעים שנה בלי גריז בלי שמן בלי רעש תארו לכם שזה היה עובד ומרעיש כמו מכונת כביסה אעדם היה מתביש לאכול בחתונה היו לוקחים את האוכל הביתה אלא מה הקב``ה ברוב חסדו סדר את זה ככה שזה בסדר אתם לא מרגישים אתה יכול לאכול שתי מנות לא ישימו לב. והידים עשה לנו סחוס תאר לך שזה לא היה סחוס תאר לך שהיתי רוצה להביא ספרואם הייתה מזקין תעזור לי תעזור לי תעזור והקב``ה ככה בן אדם מערכת הקרסול שלנו אם לא היה בנו, אם כף הרגל לא היה בנוי כמו שהיא בנויה לא היית יכול לעשות ככה היית הולך כמו רובוט אי אפשר היה לעלות מדרגה, תנסו לעלות בלי לכופף רגל וברך תנסו לעלות מדרגה ומערכת השרירים שמתפקדת מי עשה את זה פיצוץ? אני לא מבין אני מוכן לתת למדען או פיזיקאי או כימאי או מה שהם רוצים כל הון שבעולם אם מפיצוץ הם יעשו לי כוס חד פעמי אחד. לא עין ,כוס חד פעמית חצי כוס פיצות איך אפשר להגיד כזה דבר? והקב``ה מתגלה במעמד הר סיני ונותן את התורה ומאז הקב``ה משגיח על עמ``י ובכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב``ה מצילנו מידם. ולמה עומדים עלינו לכלותינו כי אפילו שראינו את הכל ושמענו הכל וראינו מכות עם קשה עורף כן, אבל כרגע יש שקט אז עוד פעם מרשים לעצמנו והתזכורת מגיעה בהתאם אבל אחרי שאנחנו מבררים את הדברים יהודים יקרים מי שבאמת מחפש את האמת ולא איכפת לו מהאמת איכפת לו מהאמת כי חוץ מהאמת הכל שקר מה שלא אמת זה שקר ואמת יש רק אחת אם זה האמת כדאי לעשות את הכל בשבילה מבלי להתחשב בתוצאות כי זו האמת. אבל אם לא חיים בשקר ושקר מוביל לתוצאות של שקר.
 

G ove rn or

New member
"אחרי שהכרנו והוכרחנו שיש בורא

לעולם"??? לא מניה ולא מקצתיה!!! היכן הוכחת שיש בורא לעולם. _לא_ הוכחת שום דבר כזה. פשוט חלמת...
 

L7

New member
תולעת,כיצד פועל אותו אלוהים שלך?

הרי אין לך צל של מושג. אז איפה כאן ההסבר? למדען לפחות יש הסברים כיצד דברים פועלים. הסברים רחוקים משלמות, אבל הסברים. לך אין אפילו צל של מושג כיצד אלוהים גורם לאדם לחטט באפו. אז איפה ההסבר? אתה מחליף אי הבנות קלות באי הבנות קשות.
 

Lu Tze

New member
תלמד לשרשר.

בכל מקרה, אפילו אם תצליח להוכיח שיש אלוהים (דרך אגב, אני לא קראתי את ההודעה הזאת כי אתה סתם חוזר על דברים ששמעתי קודם וכי אין לי כח), איך תוכיח שזה יהוה ולא אללה או זאוס?
 
חבר'ה ../images/Emo13.gif היא ממילא אינה קוראת את

התגובות, או קוראת ואינה מסוגלת להבין, אחרת היא לא הייתה מצחיקה את כל העולם עם הטענה "אחרי שהוכחנו..."
האם יש טעם להגיב בכלל על שטויות אלו? לי אישית נדמה שהן יכולות לשכנע רק את מי שמשוכנע בשטויות הללו גם בלאו הכי, וקהל כזה אין בכלל טעם להסביר דברי היגיון. אולי גם זו מטרת הכותב או שולחיו: ליצור מראית עין של "ויכוח" בנושא כמה מלאכים יכולים לרקוד בו זמנית על ראש סיכה. סוג של הצפה. וכל האתאיסטים החכמים בולעים את הפיתיון.
 

התולעת1

New member
התגובה

יהודי יקר. מסתמן שהנך בדרך הנכונה להגיע אל יעד חקירתך ולכל המשמעויות הנלוות מכך. יישר כוח. קח נא מעט אויר לנשימה והתכונן לצלילה העמוקה... אצייד אותך בזוג סנפירים ובבלון חמצן חדש ומרענן, ומכאן מובטח (בעהי``ת) שתגיע בשלום למעוז חפצך האמיתי... דרך צלחה. כעת, נא אחוז מהשאלה לקמן לעניין כל ההתעסקות הלוגית בנוגע לתפיסת היסוד (או להפיכין, מעניין אי היכולת האנושית לתפוס) מציאות של בורא לעולם: נשאל: האם ייתכן שבורא עולם הוא מוגבל? יהיה זה שיאמר: כמובן שאינו מוגבל! הרי הוא כל יכול, בורא עולם ומלואו! נענה לאותו האחד: האינך חושב שאתה מגביל במחשבתך את בורא-העולם בכך שקבעת שאינו יכול להיות מוגבל? משמע: בתור הכל-יכול, הקב``ה מוגבל ואינו מוגבל גם יחד... אינו מוגבל במוגבלותו, ומוגבל באי מוגבלותו. אינו מוגבל באי מוגבלותו, ומוגבל במוגבלותו. הקב``ה הוא הכל והכל הוא, ואין עוד מלבדו בכל הרבדים של היקום, והכל עומד כלא חשוב בהשוואה אליו יתברך: אחד! אלופו של עולם בכל ח` הרקיעים, הארץ וארבע רוחות שבעולם. ``אל עולם``: שהוא העולם והעולם זה הוא!, ואין שום דבר נפרד ממנו; שגם הנבראים הם אחד עמו. ולא חלילה וחס, ``אל העולם``, לאמור: שיש עולם וישנו הקב``ה, ושהוא האל (מלכו) של העולם המופרד כביכול ממנו... ורק הוא להחליט האם לחשוף את הדרו בפני יצירי כפיו או להיות נמצא ואך בהסתר מהם! נבין: א.למי שיש סוֹף -- יש לו התחלה •התחלה שהייתה מאז ומעולם -- לא הִתחילה את עצמה -- שהרי כבר הייתה קיימת מלכתחילה ואין צורך בּהתחלתה •התחלה שמעולם לא הייתה-- לא התחילה את עצמה -- שהרי לא הייתה קיימת מלכתחילה כדי להתחִיל את עצמה » אין התחלה שהתחילה את עצמה » כל התחלה החלה ע``י מתחִיל (שקדם לה) » למתחיל אין התחלה -- שאם לא כן, יהיו מוּתחלִים בלי מתחיל » למי שאין התחלה -- אין לו סוף ב.למי שהוא נִברא -- יש לו בּרִיאה •בריאה שהייתה מאז ומעולם -- לא בּראה את עצמה -- שהרי כבר הייתה קיימת מלכתחילה ואין צורך בּברִיאתה •בריאה שמעולם לא הייתה -- לא בראה את עצמה -- שהרי לא הייתה קיימת מלכתחילה כדי לִברוא את עצמה » אין בריאה שבראה את עצמה » כל בריאה החלה ע``י בּוֹרא (שקדם לה) » לבורא אין בריאה -- שאם לא כן, יהיו בּרוּאים בלי בורא » למי שאין בריאה -- אינו נברא ג.למי שהוא מוּגבל -- יש לו מוּגבלוּת •מוגבלות שהייתה מאז ומעולם -- לא הִגבילה את עצמה -- שהרי כבר הייתה קיימת מלכתחילה ואין צורך בּהגבלתה •מוגבלות שמעולם לא הייתה -- לא הגבילה את עצמה -- שהרי לא הייתה קיימת מלכתחילה כדי להגבִּיל את עצמה » אין מוגבלות שהגבילה את עצמה » כל מוגבלות החלה ע``י מגבּיל (שקדם לה) » למגביל אין מוגבלות -- שאם לא כן, יהיו מוּגבלים בלי מגביל » למי שאין מוגבלות -- אינו מוגבל כל טוב...
 

L7

New member
אלוהים איננו קיים, לכן איננו מוגבל

ההמצאה הדתית השודדת את נפש הדתי ומדכאה אותו למען יהייה עבד נרצע וממושמע של ראשי הדת היא המוגבלות העצובה על רקע המצאת הלא מוגבל הקוסם הגדול הכל יכול מכשף רב יכולת הוא הקב"ה
 

התולעת1

New member
מה הקשר בין לוגיקה- רציונל- מדע למו

מה הקשר בין לוגיקה- רציונל- מדע למושג אמונה? כדי להבין זאת צריך קודם כל להגדיר מהי אמונה. אמונה: נגזרת בין היתר מהמושג אמון/ אמינות (עניין של חוזק). מילים אלו אינן מרמזות ועוסקות באמונה ערטילאית. הטענה שלנו היא שדווקא הבסיס לאמונה הוא הכיוון הרציונאלי- מדעי. זהו השלב הראשון בסולם. ביהדות, הסולם הזה תחתיתו על הארץ וראשו עד השמיים... נמצא שהמצווה הראשונה שמונה הרמב``ם ב- ``יד החזקה`` היא: דע את ה`! לא להאמין כי אם לידע (לדעת) את השם. והוא פותח את ספרו במשפט הבא: ``י-סוד ה-יסודות ו-עמוד ה-חכמות לידע שיש שם מצוי ראשון, והוא ממציא לכל נמצא, וכל הנמצאים בשמים ובארץ ומה שביניהם לא נמצאו אלא מחמת אמיתת המצאו, והוא לבדו האמת! ואין לאחר אמת כאמיתתו!...`` מה זה לדעת? לדעת- זה קודם כל משהו לוגי... שהאמונה היא נכונה. אחרי שהשתכנענו (אחרי שהשתמשנו בשכל) רק אז אפשר לעלות בשלבים בסולם האמונה. זוהי גישת היהדות. והאדם המצוי בדרגה מאוד גבוהה של אמונה בבורא, האמונה הגבוהה היא תוצאה של תהליך ארוך של עבודת השם. נשאל: אבל היכן היא מתחילה? האמונה צרכה לבוא מאיזשהו בסיס! קודם כל צריך להתחיל עם השכל הישר. צריך קודם כל להכיר את נושא האמונה מבחינה שכלית (את האמיתות של התורה בצורה שכלית). ואז, אם השתכנענו אפשר לעלות למעלה בדבקות, ע``י למידה, עשייה, תפילה, תיקון מידות וכו`... רק אז מגיעים לדרגות מאוד גבוהות של אמונה. אך אם אדם לא איכפת לו בכלל למה הוא פה. זה פשוט לא מעניין אותו. על אף שיהיה מוזר הדבר ולא טבעי מבחינת תפיסה בסיסית של בן- אנוש, אי אפשר להתווכח עם אדם כזה. זהו רצונו. שהרי אי אפשר להכריח אדם להתעסק בשאלות מפתח אלמנטאריות המתבקשות של האם יתכן שישנו בורא לעולם? ; ``מאין באתי ולאן אני הולך?``; ומה אני בכלל עושה בעולם הזה (או אמור לעשות...?) כל אותם ``120-80-70 שנה`` עד מתי `שיקחו אותי` מפה?! שאם סוגייה זו אינה מעניינת כלל את בן- האנוש, אזי מה מבדיל אותנו משאר בעלי- החיים או גרגירי החול...
 

L7

New member
לצערי אנו בעלי חיים וקצת מעל גרגר

החול. הדת באה לרפא צער מסוג זה ע"י מכירת אשלייה כי האדם שונה לחלוטין מחיה. מהי אמונה? אמונה היא קבלה של דברים כאמת בלי לבקש הוכחה. לכן אמונה באלוהים היא ללא הוכחה וההפך. ומכיוון שאני מסתכל סביבי ואומר: ==קל לי להבין את העולם ללא אלוהים. ==אלוהים קשה להבנה. ==יש הרבה סיבות להמציא אלוהים. אמונתי היא שאין אלוהים.(לצערי...........)
 

Lu Tze

New member
מה פירוש

"קל לי להבין את העולם ללא אלוהים"? אולי יותר נכון לומר "קל לי יותר להבין את העולם מאשר להבין את אלוהים"?
 

L7

New member
כוונתי- עולם בו אין אלוהים קל להבנה

יותר מעולם בו יש אלוהים, שכן אלוהים הוא בלתי מובן ענקי.
 
הוכחת בדיוק מה שכתבתי לעיל:

קשקשת נטו. "תגובה"? למה? סתם PASTE נוסף לאותו COPY שכבר היה. קראתי פעם ב"מדע" בדיוני, על מאות עתידיות, ומדענים המנסים בעזרת מכשירים מתוחכמים לקלוט קרינה של בדל מחשבה מיצור קדום כמו תנין.
 

L7

New member
התגובות- לא רק לתולעת המתפתלת

גם לקורא החרדי הסמוי לספק לו קצת חומר אנטיספטי..........
 

התולעת1

New member
לריענון

לריענון, נא קרא שוב בעיון רב יותר את פרק א`, ומשם נמשיך בקצרה... נקודת המוצא בדיון היא בהשגת המושג: ``כל-יכול``. מאוחר יותר ננסה להבין, מה הוא בכלל רוצה מאיתנו? בשביל מה הגענו לעולם הזה בכלל? שהרי למעשה בכלל לא בחרנו להגיע לכאן מלכתחילה... הרי שפשוט ``הנחיתו`` אותנו כאן... ``כל יכול``= הכל הוא יכול. אם ``הכל-יכול`` יכול הכל, מהגדרתו מובן יהיה שאין לו כל בעייה של ממש ``בלהזיז אבנים``! רק שהשאלה היחידה היא: האם הוא חפץ בכך? מסתבר שלא! מכאן נגזרת שאלה מציקה עוד יותר והיא: מדוע אם כך, או איך זה שהוא אינו מראה לנו את ``יכולתו המופלאה`` בלהזיז אבנים? או: האם ישנה דרך בה נוכל להייטיב להשיג את שיעור גדולתו ``ככל יכול`` בדרכים אחרות? או: שמא, ואין לנו כל יכולת, אפשרות או סימנים כלשהם להשיג בנוגע ליכולתו? ... היה אחד שבא לאחד מחכמי התלמוד ואמר לו: ``תראה לי את הקדוש- ברוך-הוא. נו, תראה!`` אמר לו: ``אין בעיה, בו איתי...`` לקח אותו החוצה. אמר לו: ``אתה רואה את השמש? תביט עליה``. הסתכל למעלה, הסתנוור ולא יכול היה להביט בה. אמר לו: ``תסתכל טוב``. אמר לו: ``לא יכול להסתכל...`` אמר: ``אם על אחד הַשַׁמַשִׁים שלו אתה לא יכול להסתכל, אותו אתה רוצה לראות?`` נתחיל דווקא בעדותם הדוממת של גרגרי החול... מה הקשר בין לוגיקה- רציונל- מדע למושג אמונה? כדי להבין זאת צריך קודם כל להגדיר מהי אמונה. אמונה: נגזרת בין היתר מהמושג אמון/ אמינות (עניין של חוזק). מילים אלו אינן מרמזות ועוסקות באמונה ערטילאית. הטענה שלנו היא שדווקא הבסיס לאמונה הוא הכיוון הרציונאלי- מדעי. זהו השלב הראשון בסולם. ביהדות, הסולם הזה תחתיתו על הארץ וראשו עד השמיים... נמצא שהמצווה הראשונה שמונה הרמב``ם ב- ``יד החזקה`` היא: דע את ה`! לא להאמין כי אם לידע (לדעת) את השם. והוא פותח את ספרו במשפט הבא: ``י-סוד ה-יסודות ו-עמוד ה-חכמות לידע שיש שם מצוי ראשון, והוא ממציא לכל נמצא, וכל הנמצאים בשמים ובארץ ומה שביניהם לא נמצאו אלא מחמת אמיתת המצאו, והוא לבדו האמת! ואין לאחר אמת כאמיתתו!...`` מה זה לדעת? לדעת- זה קודם כל משהו לוגי... שהאמונה היא נכונה. אחרי שהשתכנענו (אחרי שהשתמשנו בשכל) רק אז אפשר לעלות בשלבים בסולם האמונה. זוהי גישת היהדות. והאדם המצוי בדרגה מאוד גבוהה של אמונה בבורא, האמונה הגבוהה היא תוצאה של תהליך ארוך של עבודת השם. נשאל: אבל היכן היא מתחילה? האמונה צרכה לבוא מאיזשהו בסיס! קודם כל צריך להתחיל עם השכל הישר. צריך קודם כל להכיר את נושא האמונה מבחינה שכלית (את האמיתות של התורה בצורה שכלית). ואז, אם השתכנענו אפשר לעלות למעלה בדבקות, ע``י למידה, עשייה, תפילה, תיקון מידות וכו`... רק אז מגיעים לדרגות מאוד גבוהות של אמונה. אך אם אדם לא איכפת לו בכלל למה הוא פה. זה פשוט לא מעניין אותו. על אף שיהיה מוזר הדבר ולא טבעי מבחינת תפיסה בסיסית של בן- אנוש, אי אפשר להתווכח עם אדם כזה. זהו רצונו. שהרי אי אפשר להכריח אדם להתעסק בשאלות מפתח אלמנטאריות המתבקשות של האם יתכן שישנו בורא לעולם? ; ``מאין באתי ולאן אני הולך?``; ומה אני בכלל עושה בעולם הזה (או אמור לעשות...?) כל אותם ``120-80-70 שנה`` עד מתי `שיקחו אותי` מפה?! שאם סוגייה זו אינה מעניינת כלל את בן- האנוש, אזי מה מבדיל אותנו משאר בעלי- החיים או גרגירי החול... ובכל זאת, לאותם אלו שכן מתעניינים מן הסתם בשאלות מפתח מסוג זה, נתחיל וננסה לבחון הוכחה לוגית פשוטה לקיום בורא לעולם… ובכן, מהי ההוכחה שיש בורא לעולם? התשובה הפשוטה ביותר תהיה: את/ ה ההוכחה! שהרי, היות ואני ניברא אז ישנן שתי אפשרויות: • או שאני בראתי את עצמי (אני הבורא של עצמי), • או שנבראתי על-ידי מי שקדם לי (מי שקדם לי ברא אותי). אם בראתי את עצמי, ישנן 2 אפשרויות: • או שהייתי לפני עצמי, • או שלא הייתי לפני עצמי. אם הייתי לפני עצמי- לא הייתי צריך לברוא את עצמי, כי כבר הייתי. אם לא הייתי לפני עצמי- לא יכולתי לברוא את עצמי, כי לא הייתי קיים בשביל לברוא את עצמי. מוכרח, שנבראתי על-ידי מי שקדם לי... (כי הרי אי אפשר שמישהו יברא את עצמו).
 

התולעת1

New member
נמשיך

נמשיך: אני ניברא, אתם נבראים וכל דבר ניברא, אפילו גרגירי החול. כל ניברא, מעיד שיש מישהו שקדם לו ושברא אותו. נלך אחורה, אחורה, אחורה... עד שנגיע לראשון הנבראים (שהרי כולם נבראו ע``י מי שקדם להם). ובכן, יש ניברא ראשון. הנברא הראשון, מוכרח שהיה מי שקדם לו וברא אותו. מי הוא זה שברא את הנברא הראשון? ניקרא לו: בורא. הבורא ברא את הנברא הראשון. איך אני יודע שיש בורא? הנברא מעיד (מעצם קיומו) שיש בורא. כי הרי הנברא לא ברא את עצמו. רק רגע, אז מי ברא את הבורא? לבורא אין בורא. אם לבורא יש בורא, אז גם הוא ניברא ולכן יתווסף אף הוא לרשימה הארוכה של הנבראים. את הבורא לא ברא בורא, כי אם לבורא היה בורא גם הוא היה נברא. ונברא, ועוד נברא, ועוד נברא, ועוד נברא... בלי בורא בהתחלה אינו אפשרי. מתחייב הוא שחייב להיות בורא שברא ניברא ראשון אחרת אין נבראים. ואם ישנם נבראים זוהי להוכחה כי יש להם בורא כמובן. לא ייתכן שגם לבורא יש בורא. כי הבורא הראשון, אם היה לו גם בורא, אז היו רק נבראים בלי בורא. וזה בלתי אפשרי כאמור. מוכרח הוא, שיש בורא ראשון שאינו נברא שברא לכל הנבראים... נמשיך: לכל דבר מוגבל יש לו מגביל. חישבו לדוגמא על כוס זכוכית. היא מוגבלת, הכוונה שיש לה גבולות. מישהו (``מייצר הכוס``) הגביל אותה. השולחן מוגבל- הנגר הגביל אותו. הבניין מוגבל- הקבלן הגביל אותו. כדור הארץ מוגבל- מישהו הגביל אותו. השמש, הירח ושאר כל הכוכבים מוגבלים- מישהו הגביל אותם. יש מגביל לכל המוגבלים. המגביל לכל המוגבלים הוא הבורא לכל הנבראים! והוא הרי שאינו מוגבל... כי אם הוא מוגבל, יש מגביל שקדם לו. וזה הוכחנו כלא אפשרי! לכן, הבורא לכל הנבראים, הוא גם המגביל לכל המוגבלים... מי זה המגביל לכל המוגבלים? הבורא שברא את כל הנבראים. מי שברא נבראים, ברא אותם בגבולות מוגבלים, אבל המגביל הראשון אינו מוגבל. שאם הוא היה מוגבל, היה מישהו שקדם לו שהגביל אותו, וזה אמרנו שאינו אפשרי. נמצא, שיש בורא ראשון לכל הנבראים ושהוא הגביל את כל המוגבלים. אם כך, הבורא שברא את הברואים כולם: דוממים, צומחים, בעלי-חיים ואנשים, הגבילם בגבולותיהם, וחקק את חוקיהם (הוא הבלעדי שתכנן ולכן מחזיק ``בהוראות היצרן``). בורא-עולם הוא בהכרח השולט בכל בריאתו כולה. ולכן… אף ולא אחד מחוקי הטבע הם המצאות. אלה הם חוקים הנמצאים במציאות על ידי מי שהמציאם.
 

התולעת1

New member
במדעי הפיסיקה

במדעי הפיסיקה לדוגמא: חוק הגרביטציה, כוח המשיכה: מי עושה זאת? מי עשה שכדור הארץ יהיה `עגול` ויהיו בו אנשים `למעלה` מהלכים עם רגליהם על `הכדור` וראשיהם למעלה, ויהיו אנשים `בתחתית הכדור` שרגליהם למעלה וראשיהם למטה ולא נופלים. מי עשה שכדור הארץ, המכוסה שני- שלישים מים, והמים לא ישפכו ממנו. מי?! גם אם לא נבין את יסודות החקירה המדעיים המתארים את כוח המשיכה או כל `חוק מדעי` אחר, וגם אם לא היו קיימים מדענים חוקרים מאז ועד היום לתאר לנו חוק זה או אחר, הרי עדיין ברור לנו עובדתית, שכל תפוח שנזרוק באוויר יפול תמיד על הקרקע. החוק עובד גם אם נהיה בורים לגמרי בהבנתו. הוא פשוט ישנו. החוק הוא כורח במציאות- אמת קיימת! גם אם לא נבין את כל האמת שבעולמנו הרי שהיא עדיין קיימת אם נרצה או לא נרצה, תהה אשר תהה... לכל יישות, בין אם היא חומרית או רוחנית בעולמנו חוקיות היחודית לה. אומנם, לא תמיד אנו משכילים להבין את ``הוראות ההפעלה`` `המצורפות` לכל ``מוצר ומוצר``, החקוקות ע``י ``היצרן שהמציאן`` לתועלת, אבל יובן הוא, שכל ``מוצר`` שהשימוש בו אינו מתנהל לפי ``הוראות היצרן``, סופו שיהיה בו פגם וחידלון! נמשיך: לפי המדע, כל חלקיק- ושיהיה הקטן ביותר בחומר, ניברא בנקודת זמן מסוימת... אגב, הפיסיקה כמדע, בודקת את החומר רק מהרגע שהוא נוצר. רוצה לאמר, לפני שהחומר נוצר אין לנו שום מושגים לאפיין, נגיעה, או את היכולת לברר פרטים לגביו- הוא אינו שייך לתחום הפיסיקה. מכאן, שלכל חומר של כל הנבראים בעולם יש לו גיל... מאחר שיש לו גיל יש לו התחלה (כל דבר שיש לו גיל יש לו התחלה). התחלה לא יכולה להווצר על-ידי עצמה. כיוון שיש לו התחלה מוכרח שיש לו מתחיל (כל דבר שיש לו התחלה, הוא לא התחיל את עצמו. מוכרח שהיה מי שהתחיל אותו- שיש לו מתחיל). אז נלך לראשון שהותחל- היה לו מתחיל. למתחיל לא יכולה להיות התחלה, כי אז יהיו מותחלים בלי מתחיל. זה לא אפשרי. מוכרח שיש בורא נצחי, קיים, תמידי, בלי מתחיל, בלי התחלה ובלי סוף שאינו ניברא. מציאות רוחנית, מופשטת, בלי ממדים, בלי נפח, בלי מסה: שהרי כל המדדים הכמותיים לעייל יוצרים הגבלות ולכן בלתי אפשריים... זהו בדיוק אותו המופשט האלוקי- הדבר הרוחני (`הבלתי נתפס`) רק במידה ולחומר המרכיב את היקום לא היה גיל והמדע היה טוען שהוא נצחי- שאינו ניתן לבדיקה בשום מצב, יכולנו להגדיר את `היקום` כאילו הוא `בורא- העולם` (כאילו `וברא את עצמו`). יתרה מזאת, ידוע שכולנו מורכבים מחומר. למימן הרי אין שכל, לפחמן אין שכל, לסידן אף לו אין שכל- לחומרים אין שכל. אם כך איך בתרכובת החומרים שלנו ישנו שכל? מהיכן השכל? שכל הוא דבר רוחני! מהיכן הרגש? רגש הוא דבר רוחני! מה זה מצפון? מאיפה הוא הגיע? הרי המקור לכל אלה אינו חומר. אם כך, ישנה ישות רוחנית שבראה את החומר ונטעה בו: את השכל, את הרגש, את המצפון, וכו`. נבין: הבורא- אין לו זמן ואינו תלוי בזמן, לכן אין לו מושג של `אחרי- לפני`. אצלו זה כל הזמן. הוא רואה עבר, הווה ועתיד של כל ניברא וניברא בבת- אחת. מביט לסוף דבר בקדמתו- רואה ויודע את סוף הדבר עוד בטרם היותו. האדם הנברא- יש לו נקודת התחלה ונקודת סיום, לכן יש לו הווה, עבר ועתיד. הוא אינו יכול להגיע לעתיד מבלי להתקדם דרך ההווה. האדם מוגבל לראות תמיד ואך ורק בנקודת הווה... לצורך `המחשה`: נשים על שולחן שלושה פירות, מסודרים בשורה במרחק מה זה מזה: בננה, שזיף וקלמנטינה. נקרא ל- בננה עבר. ל- שזיף הווה. ול- קלמנטינה עתיד.
 

Lu Tze

New member
פשוט

הוא נכנס ל-RUN ועושה: c:\universe\milky_way\solar_system\gravity.exe
 
למעלה