החלפה בתחנות התרעננות כמו זאת שבתחנת הדלק בכביש 6 שמשרתת יותר מקו אחד יכולות להרחיב את אפשריות הנסיעה .
על פניו זה חיובי כי אפשר לצמצם מספרי קווים על בסיס קווי כביש 6 תדירים והחלפה ביניהם. עד כמה זה פרקטי אני לא יודע. בתחנות ההתרעננות של מגל יש 5 רציפי אוטובוס בלבד, אז התשתית תצטרך פיתוח לפהי שישתמשו בהן כתחנות עצירה והחלפה לקווים רבים בציר.
אני חושב שזה הגיוני בעידן הנוכחי בארץ כי הציבור עדיין רגיל לאוטובוסים, אבל כאשר יפתחו את המסילה המזרחית וישלימומאת ריבוע האיילון ומסילת החוף - עדיף שיצמצמו משמעותית את האוטובוסים חוצי המדינה בכביש 6 ויעבירו את האוטובוסים לתפקיד אזורי מזין לתחנות הרכבת וקישורים בינעירוניים בין הרשת הרכבתית ליעדים שלא נמצאים עליה. באותה נשימה - רכבת ישראל צריכה לשבץ מדפי מטען וארונות מטען בתוך הקרונות כמקובל בעולם כדי שנוסעים בנסיעות ארוכות יוכלו לשים את הציוד שלהם במקום מסודר. כיום תאי המטען מתחת לאוטובוסים הבינעירוניים נותנים להם יתרון על הרכבות שאין בהן מקום מסודר למזוודות ותיקים גדולים. המצב של ציוד ברביעיות ובמעבר ברכבת נובע מתיכנון קלוקל שלא מביא בחשבון את צרכי הנוסעים, במיוחד נסיעות החיילים מהצפון לדרום.