האם ניתן לתבוע במקרה הבא?

ליcות

New member
האם ניתן לתבוע במקרה הבא?

שלום לכולם... ברשותינו דוכן של הדפסת תמונות על גבי מוצרים שונים (כוסות, חולצות וכו'). בדוכן קיימים גם 2 מסופי מחשב המשמשים לצורכי העבודה הגרפית, וחיבור לאינטרנט. שבוע שעבר אחת הלקוחות הגיע לדוכן, ביקשה להוציא תמונה מאתר באינטרנט על מנת להדפיס על מוצר מסויים. העובד שלנו נתן לה רשות להשתמש במחשב לצורך הוצאת התמונה, ובינתיים התפנה ללקוח אחר (יש 2 מסופי מחשב). הלקוחה, התברר - גלשה באתרים לא רלוונטיים (אתרי dating למינהם) ובמהלך הגלישה הזיזה את המסך, והוא נפל ונשבר. היא התנצלה, סיפרה שזה לא קרה בכוונה, אבל טענה שהיא מובטלת ושאין לה איך להחזיר. ביקשנו שתיתן סכום מסויים על מנת שלא נישא רק אנחנו בנטל והסכמנו על תשלום של 300 ש"ח כדי שיהיה הוגן לכל הצדדים - כי בכל זאת המסך היה קיים שנתיים (אבל היה תקין ועובד) ומסך פשוט כמו זה שהיה לנו , עולה כיום בערך 700 ש"ח. הלקוחה הבטיחה לשלם תוך יומיים. לאחר יומיים דיברנו שוב והיא הגיעה למסקנה (לאחר שהתייעצה עם המשפחה) שהיא לא יכולה ולא צריכה לשלם. אמרנו לה שיש לה עוד יום אחד להסדיר את העניין, אחרת נפנה הלאה. מה אתם אומרים - האם יש לנו קייס? מעצבן אותי שהיא לא מוכנה לפתור את זה בצורה יפה, בעיקר אחרי שהיא הודתה באשמה וכמובן - יצרה לנו נזק ופגעה בעסק (השירות התקין נפגע כיוון שכרגע ניתן לטפל בלקוח אחד במקום 2 בו זמנית). איפה כדאי לתבוע והאם זה כדאי? תודה רבה וסליחה על האורך!
 

mol3

New member
לפי מה שאתה מציג

מסך חדש עולה 700, תנכה מע"מ נותר 600, עבור שנתיים שימוש תנכה לפחות 70% בלאי נותר 200. מי אמר שהרשלנות כולה של התקוחה, אולי הצבת את המסך באופן בעייתי. נניח שנחלק את האחריות 50-50. עבור 100 ש"ח תלך לתביעה ? גם אם תצליח (ואתה חייב) להוכיח את רשלנותה ?. זהו מהלך הדברים הרגיל בעסק. לפעמים יש הוצאה של כמה מאות ש"ח. הרי על 66% מההוצאה כבר הזדכית במיסים. לזה בידיוק קוראים תביעת סרק.
 

ליcות

New member
למה? אז כל אחד יכול לבוא, לשבור

ואנחנו נישא בנזק?
יומיים הדוכן היה בלי מחשב, זה נזק כלכלי עבורינו, אז למה שהיא לא תישא בחלק מהאחריות? והכי מעצבן שכבר התפשרנו, הסכמנו לסכום נמוך מאוד, רק כדי לכסות חלק מהנזק (פחות מחצי) ועכשיו החוצפנית עוד מאשימה אותנו. אז למה לוותר? לא מגיע לה!
 

mol3

New member
הסברתי לך כבר

א. את צריכה להוכיח שהיא נהגה ברשלנות - לא מספיק להוכיח שהמסך נפל.אולי דווקא המסך הונח לא טוב על ידכם ?. ב. המסך בן שנתיים, עלותו כחדש ללא מע"מ 600 ש"ח (לפי דבריך). גם אם היא גרמה לך נזק היא חייבת לפצות אותך בערך ריאלי, שזה במקרה הטוב 200 ש"ח. ג. היא לא אחראית לזה שלא קנית מסך במשך יומיים. יכולתם לקנות מסך אחרי 5 דקות. ד. אתם עסק, קורה שבעסק ניזוק רכוש, בטעות של לקוח. אין מה לעשות, זוהי חלק מההוצאה העסקית הסבירה. כך שגם אם תוכיחו רשלנות, תזכו לכל היותר ב- 200 ש"ח. תביעה כזו רק תעצבן את השופט/ת וספק אם בכלל תצליחו להשמיע דבריכם. נראה לי יותר סביר שיחייבו אותך בהוצאות משפט ויצא שכרך בהפסדך. בשביל זה לא הקימו בתי משפט.
 

ליcות

New member
רק הבהרה - חיכינו יומיים כי הבחורה

המטומטמת הזאת (תסלח לי היא פשוט כזאת, יכלה להתנצל ולפתור את הבעיה), ביקשה שנחכה יומיים כדי שתבוא לתת כסף או שתביא לנו מסך. ואחרי יומיים שכמובן לא קרה כלום, היא החליטה שלא מתאים לה לשלם. שנית - אנחנו עובדים עם המסך בדוכן, אין יותר מידי דרכים להניח אותו והיא דחפה אותו (בטעות). אז למה אני צריכה להוכיח רשלנות? היא לא מכחישה שהיא דחפה. שלישית, אם מותר לי לשאול - אתה עו"ד? מאיפה הידע ששופט יתעצבן מזבר כזה? הרי לא לשם כך הקימו תביעות קטנות (לסכומים קטנים??). ועוד משהו קטן - בימינו לא קל בעסקים, כל הוצאה מכבידה מאוד, ואנחנו גם ככה מתמודדים עם אנשים שחייבים כספים. נמאס לנו להיות פרייארים ולוותר לכל העולם
 
למעלה