האם נמצא הסבר חלקי לפערים בין יהודים וערבים בפסיכומטרי?

pinki35

New member
וכי השולחנות מתנדנדים והריצפה עקומה...

לא יכולתי להתאפק
 
טוב, ייבשתם. דעתי בסוגיה:

קישור למחקר:
https://nite.org.il/files/reports/408.pdf

המחקר ארוך מאוד אבל להלן המסקנות שלי מרפרוף בו.

בקצרה, קריאת ערבית אמנם אורכת זמן רב יותר מעברית, אך היא מתקזזת עם העובדה שלערבים ניתן זמן רב יותר לכל שאלה בפרק המילולי.

הסבר:
מספר המילים הממוצע בפרק מילולי בעברית גדול ב-20.5% ממספר המילים בפרק מילולי ממוצע בערבית (2,225 מול 1,845).

השאלות הגדולות הן, כמה זמן יותר לוקח לקרוא בערבית בהשוואה לעברית? האם הקריאה בערבית מדוייקת כמו בעברית?

התשובות לפי המחקר:
זמן: קריאה דמומה ("בלב") בערבית אורכת 24% יותר זמן מעברית.
דיוק: הבעיה המרכזית היא שלא ניתן לבחון דיוק בקריאה דמומה אלא רק בקריאה בקול.
בקריאה בקול הדיוק בין השפות היה זהה למעשה.
נכונות תשובה נכונה בקריאה דמומה: יתרון של 5% לערבית.

<b>משקלול כל הנתונים אנו מגיעים למסקנה שיחס זמן ודיוק בקריאה בין שתי השפות (ערך שקטן מ-24%) מתקזז פחות או יותר עם היחס בין מספר המילים בפרקי המילולי (20.5%).</b>
 

roi12555

New member
לא מספיק להם האפליה "המתקנת" ?

כל האוניברסיטאות מלאות בערבים שמהווים חלק ניכר מהנושרים בשנה הראשונה בחוגים מדוייקים והנדסיים.
ניתנה להם העדפה בכניסתם למוסדות האקדמיים שהעצימה את קושי הכניסה לאזרחים מוכשרים הרבה יותר והעלתה את סף הקבלה .
 

roi12555

New member
ממש לא שקריות , אתה מוזמן לבדוק דוחות שנתיים

ישנם דוחות סימסטריאלים שמפרסמים מוסדות הלימוד בישראל על אחוזי נשירה והתפלגויות למגזרים.
לא פלא לראות שאחוז גבוה הוא של המגזר הערבי הישראלי. המגזר נהנה מהטבות לא פרופוציונאליות שמכניסות את בוגריו התיכוניים ביתר קלות אל שערי ההשכלה הגבוהה .
תסתכל על הפקולטות לרפואה ברחבי הארץ לדוגמא, על אזרח יהודי - ישראלי להפגין ביצועים יוצאי דופן בבחינה הפסיכומטרית ובציונו הסופי בתעודת הבגרות בעוד שלמועד אחר שנמצא במסלול ההעדפה המתקנת
ילקח בחשבון בית ספר התיכון שבו למד, הרקע המשפחתי, רמת ההשכלת הוריו, מספר הנפשות במשפחה, אזור מגורים בתקופת הלימודים ועוד.

עכשיו תחשוב .. באיזה מגזר כל הנתונים האלו באים לטובת התלמיד ?
זה לא גזענות , זה עובדות.
 

israelmiv

New member
שני דברים

1. לגופו של ענין: זאת המשמעות של העדפה מתקנת, להתחשב ברקע של המועמד ולא בהישגים שלו. לא עושים לערבים אפליה מתקנת בגלל צבע השיער, אלא כי קיים פער בינם לבין שאר תושבי המדינה. האם האפלייה תצמצמם את הפער? אפשר להתווכח על זה, אבל אי אפשר להתווכח על כך שהפער קיים. אם בשביל לקדם חברה שלמה צריך לפגוע פה ושם במועמדים שהיו אמורים להתקבל, זהו צעד לגיטימי לחלוטין. האלטרנטיבה היא להישאר עם חברה לא שוויונית וסף קבלה נמוך ליהודים המוכשרים.

את אחוזי הנשירה הגבוהים מקרב המגזר הערבי (אם הם קיימים) אפשר להסביר בעוד צורות, הרבה יותר הגיוניות לדעתי. למשל, הם יכולים להיות תוצאה של פער כלכלי/השכלתי שבודאי קיים.

2. השטן נמצא בפרטים. אתה כותב "לא מספיק להם" כאילו פורום תפוז שייך ליהודים והערבים גולשים ב"תפוז אל ערב". אתה לא עושה שום הפרדה בין סטודנטים ערבים מוכשרים באמת (ולמה שלא יהיו כאלה?) סטודנטים ערבים מוכשרים שלא היו מתקבלים אלמלא האפלייה המתקנת, וסטודנטים ערבים אידיוטים לחלוטין. הכללת את כולם תחת "כל האוניברסיטות מלאות ערבים שמהווים חלק ניכר מהנושרים בשנה הראשונה", וערבים שמעצימים את קושי הכניסה ל"אזרחים מוכשרים הרבה יותר". בעיני אלו התבטאויות מכלילות ופוגעניות.
 
למעלה