האם ע"פ החוק מותר לסרב לתת שירות?

BenAC

New member
האם ע"פ החוק מותר לסרב לתת שירות?

אני יודע שכעקרון ע"פ החוק אסור להפלות לפי מין, דת, מוצא אתני וכו', לא על זה אני מדבר פה.
אני מדבר על מצב שנותן שירות, נגיד פקיד קבלה צריך להתמודד עם לקוח שצועק ומקלל בלי הפסקה, האם ע"פ החוק גם לאלה חובה לתת שירות או שהפקיד יכול להודיע ללקוח שבמידה ולא יפסיק לצעוק ולקלל הוא לא יסכים לתת לו שירות? מה קורה במידה ואחד הלקוחות פונה אל הפקיד בצורה מאוד מזלזלת או בצורה גזענית?

לשם הבהרה, אני לא מדבר פה על מקרים שקרו לי באופן אישי, פשוט כואב לי לראות עם איזה אנשים צריכים להתמודד הפקידים פה בישראל, ויש לא מעט כאלה. האם ע"פ החוק מותר לסרב לתת לאנשים כאלה שירות? האם מותר לפטר עובד במידה ומסרב לתת שירות לאנשים כאלה?

תודה.
 
זה תלוי

אני לא חושבת שיש כאן עניין של חוק, ואני גם לא חושבת שאדם שיסרבו לתת לו שירות מסיבות אלו או אחרות יפנה לגורמי החוק במדינה (וגם אם יפנה, קשה לי להאמין שיצא מזה משהו). אם אדם מתנהג בצורה שלא מאפשרת לתת לו שירות, לגיטימי שנותן שירות יתקשה בכך ושמנהל יודיע שבמצב כזה לא ינתן שירות. יש גם מקרים שמאבטח מלווה את הלקוח מחוץ לאותו מקום - זה דבר שיצא לי לראות במספר מקומות, החל מנתב"ג, דרך מוקדים שונים וכלה בקופ"ח.

לגבי פיטורין... סביר להניח שאם נציג שירות זוטר יסרב לתת שירות המנהל שלו יעורב בשלב מוקדם יחסית, כך שזה צריך להיות מקרה ממש חריג בשביל להגיע לפיטורין, לדעתי.
 

sivosh

New member
אני זוכרת שבעבודה אחת היה לי "אישור מהבוס"

כאשר היה לקוח מגזים בצורה קיצונית, להגיד לו- אדוני אני עכשיו אסגור את הטלפון, ואנא תתקשר שוב כשתהיה מעט יותר רגוע.

כמובן שלא ניצלתי את זה וכל לקח שמעט הרים קול עשיתי את זה, אבל היו פעמים שעשיתי... וכמובן שכל אחד כזה דווח ישירות למנהלת
 

sivosh

New member
הסברתי את השתלשלות האירועים והיא גיבתה אותי

שירות לקוחות טלפוני לפעמים יותר קל כי יש "פעולות" שאת יכולה לעשות לעומת פנים מול פנים.. אני זוכרת שלפעמים הייתי שמה על המתנה לא כדי לעצבן את הלקוח ולעשות דווקא- אלא כדי שגם אני אספור עד 10 ולא אתנפל חזרה...
אם יש לך בעיה מאוד ספציפית לזה נועד המנהל האחראי שיוכל לעזור לך לפתור בעיות כאלו..
לפחות במקומות שאני עבדתי זה היה ככה
 
למעלה