האם ציריות רועשות מסכנות בטיחות?

  • פותח הנושא avi9
  • פורסם בתאריך

avi9

New member
האם ציריות רועשות מסכנות בטיחות?

האם ציריות רועשות (סוזוקי באלנו),מחויבות החלפה מידית מבחינה בטיחותית? כלומר ההגה יכול להנעל או גלגל? או שהבעיה היא יותר קוסמטית,אקוסטית? תודה
 

שי ז.

New member
כדאי להרחיב קצת למה מסוכן כשציריה

מתפרקת. הציריה מורכבת ממוט פלדה שמחובר בשני קצותיו למפרקים. מפרק אחד מתחבר לגיר והשני לגלגל. בסביבת אוטו מוט נמצאים גם זרועות ההגה, צינורות הבלם והמתלה. כשאחד המפרקים מתפרק (הרעש נובע ממפרק שחוק) אותו מוט ממשיך להסתובב (עם הגלגל או מכיוון הגיר לפי המפרק שהתפרק) ולמעשה מעקם או שובר את חלקי המתלה וזרועות ההיגוי. כשזה קורה בנסיעה זה מאוד לא נעים ובמקרה הטוב מסתיים בנזק כספי גדול.
 

ceyal

New member
../images/Emo32.gif צאו בחוץ ותראו את הירח../images/Emo29.gif

יש ליקוי.
 

slarti

New member
מה קורה כשצירייה מתפרקת...

(ניסיון אישי)... בשנת 98, כשעוד היתה לי סוברו 88 טובה וישנה... נסעתי מחיפה לת"א... קצת לפני מחלף פולג, אני מתחיל להרגיש את ההגה שובר ימינה חזק בכל סיבוב של הגלגל..... פשוט - על כל סיבוב שלם של הגלגל קיבלתי ההגה פשוט עף ימינה איזה רבע-חצי סיבוב (ומן הסתם לוקח איתו את האוטו ימינה)... נאלצתי להלחם בכח במשיכות האלה... למזלי הרב היה פקק גדול באותו יום (הפתעה), ככה שנסעתי מאוד מאוד לאט, ולמזלי הרב השני הייתי בדיוק לפני פולג ככה שיכולתי לרדת במחלף, לעצור בצד ולקרוא לגרר... (הבעיה, כאמור, היתה שנשברה ציריה....) בכל מקרה - חווייה מאוד מאוד מפחידה, ואני לא רוצה לדעת מה היה קורה אם זה היה במהירות גבוהה...
 

ceyal

New member
גם לא ההגה

ההיגוי. ההיגוי אבד בגלל צניחה של האחוריים והתרוממות החלק הקדמי
 

Rשף

New member
התכוונתי לגורם הישיר למוות

זה היה מוט ההגה, לא
 

RacerX

New member
לא נכון. היתה עליו תכנית בערוץ 8.

איירטון סנה התרסק בגלל שנגמר לו האספלט. הוא הצליח לתקן את תת ההיגוי (תוך 1/10 שניה במהירות תלת ספרתית לצורך השוואה), אבל זה כבר לא הספיק. האספלט נגמר, הוא החליק על הדשא והתנגש בגדר. מזה הוא היה יוצא עם חבורות קלות. לרוע המזל, הגלגל הקדמי השתחרר ופגע לו בראש, וזה מה שהרג אותו.
 

ceyal

New member
לא דווקא ההגה היה בסדר

הבעיה היתה שהצמיגים התחממו כי לא התאימו למזג האויר עקב כך אחורי המכונית צנחו בכמה סנטימטר (אולי 2 לא זוכר) וההמשך - הפרונט התרומם מעט בגלל כח העילוי שגבר - וכתוצאה מכך נפגע ההיגוי והמכונית המשיכה ישר. הניתוח הזה הופיע בנשיונל ג'אוגראפיק
 
למעלה