האם צריך קורס הכנה לכיתה א'?

פלגיה

New member
האם צריך קורס הכנה לכיתה א'?

מצרפת קישור להודעה בנושא. המעבר לכיתה א' הוא אחד המעברים החשובים והמפחידים ביותר שעובר ילד בחייו. האם צריך להכין את הילד לכיתה א'? האם יש טעם לעשות "קורס" הכנה? מה צריכים להיות התכנים בקורס כזה, בהנחה שהוא מתקיים?
 
לא אם לילד, אבל לא בעד

למה לעשות מזבוב פיל (או מפיל פיל יותר גדול)? נראה לי שתוך לא יותר מדי זמן רוב הילדים מתרגלים ויוצאים מהלם המעבר (ואז כל אחד נעשה האישיות שהוא בכיתה ובלימודים). אם מתעוררות בעיות מעבר אז כדאי לטפל בהן נקודתית.
 

תּמר

New member
ברור שהמעבר הוא חד מידי

אבל נראה לי שהטיפול צריך להיות בבית הספר, ולא בהכנה אליו. הכי טוב היה אם היו מבצעים מעבר מדורג, כשבהתחלה הפעילות דומה יותר לסדר יום של גן (ריכוז, משחק וכדומה) ולאט לאט מתחילים לשבת בקבוצות עבודה יותר שעות ביום.
 

loligos

New member
פלגיה ברכות על הפורום... ולענינינו

בביהס (ממד) שאני שולחת אליו את הילד שעולה לכיתה א' יש שבוע וחצי של מוכנות לכיתה א. מה שטוב בזה זה שהורים יכולים לבחור אם הם רוצים שהילדים שלהם ישתתפו. המוכנות זה בתוך ביה"ס הם לומדים איפה השרותים וכל מיני מקומות נחוצים. הוא כבר ביקר עם הגן בביה"ס אבל זה היה רק לאיזה חצי יום. הם גם לומדים להכיר את המנהלת, המורות וכו. את הדרישות שיהיו מהם בכיתה א'. סדר יום (למרות שזה חצי יום לעומת עד 15:30 בד"כ). לדעתי לבן שלי זה מעולה. אני יודעת שלוקח לו זמן להסתגל למציאות חדשה (חזרנו לארץ רק לפני שנה) ושהוא יעדיף לחזור לביה"ס בספטמבר מאשר להגיע לשם בפעם הראשונה. ואם יתברר שיהיו לו קשיים בספטמבר אני מעדיפה לדעת עכשיו.
 

פלגיה

New member
תודה על הברכות ../images/Emo140.gif

באמת נשמע מצויין - גם רשות, גם בתוך בית הספר, גם סדר יום, אבל פחות דורש, וגם לבד - בלי ההמולה של הכיתות הגבוהות. לכזה גבר גם אני הייתי שולחת.
 
לדעתי לא, מספיק שיש ימי היערכות

אצלנו זה יומיים והוא מכיר את ביה"ס מאחיו הבוגרים ואנחנו נלווה אותו (מנסיון מהגן בשער ביה"ס תזרק הפקודה: 'ביי, אני בסדר אתם יכולים ללכת')...
 
שמעתי שיש פתרון נהדר-החטיבה הצעירה

זה נותן מעבר רך ותומך לילדים מהגן לבית הספר. הלוואי והיה קיים בבית הספר באזורנו. ושמחה למצוא את הפורום הזה, אפשר עדין לברך?
 

לורליי43

New member
הטענה היא שהחטיבות הצעירות מאוד לא

מוצלחות. ולא עונות על כל הציפיות שתלו בהן.
 

לורליי43

New member
במקרה הזה אני חושבת שיש חסרונות

ויש יתרונות (כמו בכל דבר), וכנראה שהחסרונות מאוד משמעותיים.
 

פלגיה

New member
בוודאי שאפשר לברך

ברוכה הבאה. הבעיה עם החטיבה הצעירה, הוא הבלגן שנוצר שם (הילדים של א' אמורים ללמוד בעוד ילדי הגן ממשיכים לשחק...)
 

ganooov

New member
../images/Emo45.gif

בעיית אווירה, בקיצור. איך ילד אמור בדיוק להתרכז בשיעור כששלב הגן נמצא ממש מולו מחוץ לחלון? כשילד בכיתה א' רואה את המבוגרים שמעליו (ב-ג-ד), יש לו לאן לשאוף קדימה.. (וזה תמיד עדיף על פני רצון להשאר בעבר)
 
לדעתי כן צריך להכין את הילדים

אני עשיתי לילד הכנה לכתה א' במסגרת פרטית (מורה פרטית), שעבדה איתו על מוטוריקה עדינה ולימדה אותו הרבה דברים, כמו גם לשבת על הטוסיק וכל פעם נתנה לו מידע על בית הספר. הנחיתה היתה רכה יותר לו היינו מוותרים על ההכנה.
 

לאה_מ

New member
בעיני זה מיותר לחלוטין.

כלומר, אני לא מזלזלת בחשיבותה של הכנה לכתה א' (כמו הכנה לכל שינוי משמעותי אחר, שמורכבת בעיקר מפיזור של חוסר הודאות ואימון על מיומנויות הדרושות בדרך החדשה), אבל לדעתי הכנה כזו צריכה להתבצע בעיקר במסגרת גן חובה. אצלנו בגן חובה (וגם בטרום חובה, אם כי במידה פחותה) הילדים ביצעו, בין היתר, כחלק מהפעילות בגן, פעולות שמכינות אותם לכתה א', בין אם המדובר בפעולות מוטוריות (גזירה, הדבקה, וכד'), בין אם בפעילויות לימודיות (סביבה אוריינית, חשיפה לאותיות וספרות, כתיבת מילים וכיוצ"ב) ובין אם בדרישות גדלות והולכות לריכוז, הקשבה ועבודה לפי כללים. בגן חובה אצלנו מגיעה פעם בשבוע מורה מביה"ס הסמוך ועובדת עם הילדים, שמאד אוהבים את ה"שעורים" שלה. בנוסף, הילדים מבקרים במהלך השנה פעמים ספורות בביה"ס, כאורחיהם של ילדי כתות א', וכך נחשפים גם למבנה ביה"ס ולנורמות השונות בו. בביה"ס בו לומדים ילדי יש לפני כתה א' 2-3 ימי הכנה, בהם הילדים עורכים היכרות עם המחנכת ועם חבריהם לכתה, מכירים את הכתה ואת מבנה ביה"ס, ומתרגלים יחד לצורה החדשה של העבודה הנדרשת מהם - מנסיוני בלי שום קורסי הכנה, זה בהחלט הספיק.
 

RReuTT

New member
גם אני חושבת שזה מיותר...

אני לא יודעת מה עם איתכם אבל אני זוכרת שאת ההכנה לכיתה א' קיבלתי בגן חובה+ עבודה בבית עם ההורים בזמן החופש הגדול על כל מיני חוברות לימוד. זה מה שאני עושה עכשיו עם אחי הקטן, הוא בדיוק עכשיו עולה לכיתה א' וכל יום אנחנו יושבים איתו על חוברות לימוד, חשבון, קריאה, כתיבה וכו'... זה גם נורא מעסיק את הילדים בזמן החופש.
 
למעלה