קושי רגשי + חשבון
כן כן כן מתמטיקה - וחשבון בתוכו, הם אחד המקומות בהם בא לידי ביטוי קושי רגשי. במתמטיקה יש חיבור וחיסור - הרבה פעמים לילדים יש קושי בחיסור, בעיקר בשל קושי רגשי. בכלל בעצם העיסוק במתמטיקה, עולה קושי רגשי. אני מכירה ילד, שבגן היה מקבל כאבי בטן כל פעם כשעסקו במספרים של חשבון. פעם אחת היה כאב בטן כל כך חזק, שהזעיקו את האמא, והיא נתנה לו פלציבו, נגד כאבי הבטן - במקרה הזה, סוכרזית, וכאבי הבטן חלפו עברו ביעף. לפעמים הקושי בחשבון הוא בשל חרדות המתפרצות בחשבון עצמו. צריך : א. לדעת מהו הקושי הרגשי ב. לנטרל אותו בעיסוק המתמטי - כיצד ? לדעת מה הוא כן אוהב, ולהכניס את העיסוק החשבוני כדרך אגב בעיסוק אהוב, בלי להגיד הנה עוסקים בחשבון. לפעמים הרגישים האלו, מבחינים גם בקול המשתנה כשהוא נהיה חשבוני... להשתדל להיות עם פוקר פייס... ג. לשחק הרבה משחקים ובתוך המשחקים (שאולי הוא אוהב אותם) להכניס חשבון. תוך כדי כל העיסוקים האלו לשבח - להלל - לרומם - ולפאר - את המקומות שהוא מצליח בעיסוק החשבוני, תוך כדי עיסוק אחר לגמרי... מילים כמו : וואו, אנחנו משחקים ופתאום פתרת משהו... כזה וכזה. אהה, תראה, עשינו.... שזה קריאה, ופתאום עשית .... שזה חשבון - אתה מעולה בחשבון... לתת לו את ההרגשה של הכי כיף בעולם, כשהוא מצליח במשהו חשבוני. כשהוא לא מצליח, לא להגיד כלום, ולפעמים אפשר להגיד, אהה, לא נורא, כי אנחנו עכשיו לא מתעסקים בחשבון, אלא ב.... (ולנקוב במה שאתם מתעסקים) מקווה שהכל ברור... אם לא - אני עדיין כאן ובטח עוד יכולים להמליץ על רעיונות. בהצלחה !!