האם קיימת תוכנה חינמית להטמעת כתוביות

tomerrose

Member
האם קיימת תוכנה חינמית להטמעת כתוביות

שיכולה להטמיע כתוביות בעברית באיכות טובה תוך שמירה על הכיוון הנכון מימין לשמאל?
אני עובדת בקמטזיה ויוצרת קבצי SRT שאין איתם בעיה והם מסודרים יפה ועובדים טוב ביו-טיוב...
אך קרובה ליאוש בנוגע להטמעה של הכתוביות בסרטון Mp4 אם מישהו מבקש ממני. לא משנה מה עשיתי ואחרי איזה סרטון עקבתי עם "הוראות בטוחות להטמעה מושלמת" בעזרת VLC, mkv או כל דבר אחר - עד עכשיו זה בשום אופן לא הולך לי ודי ברור שאין לי תוכנה שיכולה לעשות את זה. יש לי תוכנת הטמעה של Wonderfox דווקא לא חינמית, שכנראה יודעת יפה לעבוד רק לא מימין לשמאל כמובן...
ואין לי לצערי אפשרות כרגע לרכוש מנוי ב-oona או משהו דומה.
אם יש למישהו רעיון לתוכנה שפותרת את הבעיה אודה מאוד מאוד. אני בטוחה שלא ניסיתי כל תוכנה קיימת אפשרית אבל לא יודעת איפה לחפש ואת מה...
תודה ויום נעים
ת.
 

גיליום

New member
עברית היא בעיה להרבה תוכנות..

מכיוון שאני עובד רק עם תוכנות חינמיות אז אני יכול להמליץ על השיטה שלי. היא לא אופטימלית אבל היא בחינם.

הבעיה של רוב התוכנה היא שהן "הופכות את הכתוביות" משמאל לימין או את סימני הפיסוק או את שניהם. הפתרון החינמי הוא פשוט להפוך את הכתוביות/סימני הפיסוק לפני שמטמיעים אותם לתוך הוידאו ואז התוכנה תהפוך אותן שוב והן יראו "ישרות" בוידאו.
לפני מספר שנים כתבתי תוכנה בשם סאבבי שמאפשרת להפוך כתוביות/סימני פיסוק בקלות. את יכולה לנסות אותה או תוכנה דומה אחרת.
בנוגע להטמעה ויצירת MP4 - היה לי ניסיון טוב עם התוכנה AVI Demux (למרות השם, היא יודעת לייצא גם לפורמטים אחרים, לא רק AVI). כדי להציג את הכתוביות את צריכה להשתמש בפילטר Subtitles. אני לא בטוח (כי לא השתמשתי בה מזמן), אבל ייתכן שהיא לא תומכת ישירות בפורמט srt ומצפה לפורמט SSA או ASS. ניתן להמיר בקלות srt ל-ass או ssa בעזרת התוכנה Aegisub. אם את כבר מחליטה לבצע את ההמרה (מ-srt ל-ssa) כדאי לדעת שפורמט ssa תומך גם בקביעת פונטים, צבע וגודל של הכתוביות בניגוד ל-srt שלא מאפשר להגדיר את הפרמטרים האלה.
אגב גם ב-MKV הצלחתי להטמיע כתוביות בעברית "ישרה" על-ידי הפיכתן מראש. היתרון בשימוש ב-MKV וכתוביות הוא שההטמעה היא לא לתוך הוידאו אלא ערוץ נפרד בתוך הקובץ. כלומר כדי להוסיף כתוביות לתוך MKV לא צריך לקודד מחדש ולכן התהליך מתבצע מהר יחסית (דקה). אפשר לבצע זאת למשל בעזרת התוכנה MKVToolNix או דומות. אם את מחליטה ללכת על MKV חשוב להבין מה ההבדל בין "כתוביות מוטמעות" ל"כתוביות בערוץ משלהן" כי ייתכן שאחת האפשרויות לא מתאימה לצרכים שלך (אפשר לשאול פה אם דרוש הסבר נוסף..
)
בברכה,
גיליום



<p> </p> <p> </p>
 

tomerrose

Member
תודה רבה


הי, סליחה על התגובה המאוחרת, ממש שמחתי שענית לי! היה לי לחץ עבודה השבוע ולא הצלחתי עדיין להגיע לפענח את הרעיונות אבל אני הולכת לנסות את זה בוודאות ואכתוב עדכון כשזה יגיע.
ממש מעריכה את התשובה, זה נושא מתסכל ביותר ואני מחכה להגיע לפתרון בעזרת אחת הדרכים שהצעת - אשאל שוב אם אתקל בקשיים.

בברכה וסופש נעים
תומר
 
למעלה