האם קרמניק לא ניצח בכוונה?

aaa123

Member
האם קרמניק לא ניצח בכוונה?

אחרי שסמירין ניצח מחשבים בקצב משחק מהיר יותר בתוצאה 5-3 אני חושד שקרמניק סיים בתיקו בכוונה בדו קרב[קרמניק שחקן טוב יותר מסמירין והוא גם קיבל את התוכנה(פרט לספר הפתיחות) לפני התחרות]. קרמניק הרוויח 800 אלף דולר מהתיקו ואילו היה מנצח היה מרוויח מליון דולר אבל עכשיו התיקו עשוי למשוך ספונסרים לדו קרב נוסף בין קרמניק למחשב אז יתכן שהשיקול של קרמניק היה שעל ידי תיקו הוא ירוויח יותר מדו קרב נוסף. אני יכול להוסיף שקרמניק עשה שגיאות שאפילו אני מצפה מעצמי לא לעשות(בהפסד הראשון הוא הפסיד כלי בטקטיקה פשוטה ובהפסד השני הוא נכנע בעמדה שהיו לו סיכויים פרקטים לתיקו ובכלל לא ברור אם פריץ יכל לנצח את הסיום שהיה צפוי (מלכה ופרש ושני רגלים מול 2 צריחים ו2 רגלים). אחד הרעיונות שקרמניק היה יכול להשתמש בהם הוא להקריב צריח על פרש ורגלי ולקבל עמדת מבצר של צריח ושני רגלים מול מלכה ורגלי. הדבר היחידי בהשוואה בין סמירין וקרמניק שהוא לטובת קרמניק הוא העובדה שפריץ קיבל חומרה טובה יותר ,וכנראה שהתוכנה גם קצת טובה יותר מהתוכנות ששיחקו מול סמירין אבל אני חושב שקבלת התוכנה לפני התחרות יכולה לתת יותר מכל החסרונות ,וגם קצב משחק איטי יותר הוא לרעת המחשב.
 
תראה

אי אפשר לדעת כל מה שהזכרת לא יכול להוכיח כלום על הנושא סך הכל תיקו פגע קצת ביוקרה של קראמניק והעלה את היוקרה של התוכנה אתה יכול לטעון גם שקראמניק קיבל סכום מסויים מבעלי התוכנה בשביל לסיים בתיקו ואותו סכום עם 8000000$ שקיבל הם מעל מיליון - הסכום שהיה מקבל אילו ניצח. אבל אי אפשר לדעת דברים כאלה ומכיוון שאם זה נכון אז זה מאוד חמור לדעתי אז אני מציע פשוט לא להגיד דברים לא מבוססים. אל תשכח שקראמניק לא שיחק בבת אחת את כל המשחקים אלא זה נמשך על כמה וכמה ימים דבר שגם מאפשר לבעלי התוכנה לעדכן אותה בין משחק למשחק וגם לקראמניק להגיע כל יום בראש אחר. בפרט שקספרוב מחכה מעבר לפינה לדיפ גוניור ושם ניצחון של קספרוב יאפיל במובהק על קראמניק אז לא בטוח שזה היה עניין משתלם. עכשיו משהו אחר תוכל להסביר לי למה בכלל שמים על דיפ פריץ אם דיפ גוניור היא אלופת העולם? למה לא קבעו את קראמניק מול דיפ גוניור? זה לא יותר הגיוני? וגם אם אני מפעיל את דיפ פריץ בחומרה גרועה כמה זה פוגע בביצועים שלה? ולמה?
 

aaa123

Member
לגבי שאלתך אז היה דו קרב בין פריץ

וג´וניור על הזכות לשחק מול קרמניק. הדו קרב נקבע ל24 משחקים. ג´וניור כבר הובילה 5-0 אבל פריץ לא נשברה והשוותה ל12-12 והדו קרב נמשך עוד 2 משחקים בהם ניצח פריץ בתוצאה הסופית 14-12 פריץ7 גם מובילה את הssdf שמבוססת על מאות משחקים בין התוכניות המסחריות כאשר החומרה היא A1200. הגירסה האחרונה דיפפריץ7 נבחנת בימים אלו ואני מצפה לראות אותה מובילה את הרשימה הקרובה של הssdf כאשר המתחרה העיקרית היא כנראה tiger15. הגירסה המסחרית של ג´וניור היא בת יותר משנה ,והיא הרחק מאחור ואני לא חושב שהגירסה האחרונה של ג´וניור תהיה מסחרית לפני הדו קרב עם קספרוב. הביצועים של כל תוכנה תלויים בחומרה. יש תוכניות שהמתכנתים שלהם כתבו קוד שמתבסס על הנחות מסויימות לגבי החומרה ,ולכן יכולות להיות להם בעיות גדולות יותר כאשר החומרה גרועה. אני לא יודע אם פריץ סובלת יותר מתוכניות אחרות מחומרה גרועה אבל הssdf יבחנו אותה גם על K6-450 וגם על Athlon 1200 . בנושא של האפשרות לעדכן את התוכנה בין המשחקים אז הבנתי שהדבר היחידי שהיה מותר הוא עדכון ספר הפתיחות של פריץ.
 
למעלה